Câți ofițeri pregătiți la Universitatea Maritimă din Constanța ajung pe mare

3210
6
Câți ofițeri pregătiți la Universitatea Maritimă din Constanța ajung pe mare - catiofiteri-1413312988.jpg
O falsă dilemă: UMC e fabrică de diplome sau fabrică de competența pentru export?


În ciuda crizei prelungite din shipping-ul internațional și a faptului că țara noastră nu mai are nicio navă maritimă comercială, numărul ofițerilor români continuă să crească. "Învățământul marinăresc exercită o mare atracție în rândul tinerilor. Fenomenul are o motivație simplă: numărul absolvenților care reușesc să pătrundă pe piața muncii este mai mare decât în cazul multor facultăți, iar locurile de muncă din shipping-ul internațional asigură câștiguri superioare activităților de la uscat. Drept dovadă, dacă procentul de promo-vabilitate la Bacalaureat, în zona noastră, în acest an, a fost de numai 36% - 37%, Universitatea Maritimă din Constanța nu a avut o problemă majoră în a înmatricula studenți " - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", prof. univ. dr. ing. Cornel Panait, prorector pentru relații internaționale și dezvoltare instituțională. Un departament al UMC urmărește ce se întâmplă cu absolvenții instituției, imediat după absolvire. Potrivit statisticilor realizate: 997 (61,13%) dintre cei 1.631 de absolvenți ai promoției 2009 au reușit să obțină un contract de îmbarcare până la sfârșitul acelui an; în 2010 - 384 (64%) dintre cei 600 de absolvenți; în 2011 - 249 (51,87%) din totalul de 480 de absolvenți. Câte alte facultăți au oferit un indice de integrare în producție de 51% - 61%, imediat după absolvire, în anii de criză economică? O temă ce revine ca un lait motiv în dezba-terile privind navigatorii români este aceea a calității pregătirii lor. Criticile nu vin din partea armatorilor străini ori a instituțiilor internaționale. Dimpotrivă, angajatorii din flota mondială apreciază profesionalismul românilor, după cum rezultă din numeroasele declarații și interviuri acordate ziarului "Cuget Liber". "Culmea-culmilor este că zvonurile privind degradarea școlii românești de navigație sunt lansate de navigatori din promoțiile mai vechi"  - atenționează prorectorul. "Toată lumea trebuie să înțeleagă faptul că facultățile de profil din România sunt obligate să răspundă cerințelor unui sistem de navigație global. Noi nu suntem liberi să facem cum credem în universitățile noastre și, la sfârșit, să declarăm cine e bun și cine nu-i bun să plece pe mare. Reacțiile beneficiarilor muncii noastre sunt pozitive. Companii de navigație din Germania, din Olanda - care nu pot fi bănuite că ar face declarații gratuite - au apreciat nivelul de pregătire al absolvenților UMC. De altfel, numărul contractelor încheiate de universitatea noastră cu companiile de crewing sau direct cu armatorii, pentru organizarea stagiilor de cadet și angajarea lor după obținerea brevetului este în creștere: 33 în 2010; 39 în 2013; 42 în 2014. Spre exemplu, în acest an, UMC a avut 22 de cadeți în flota Japoniei, 36 cadeți în flota companiei germane Peter Döhle, 38 cadeți în cea a armatorului CMA CGM și 47 cadeți la Maersk. Faptul că giganții shipping-ului mondial preiau cadeții noștri demonstrează că sistemul de pregătire din UMC produce tipul de marinari de care ei au nevoie. Navele din zilele noastre sunt uzine din ce în ce mai mari, cu un nivel tehnologic foarte înalt. Iată că pe aceste nave, UMC reușește să trimită cadeți și ofițeri."


Învățământul marinăresc românesc se află pe "lista albă" a Agenției Europene de Siguranță Maritimă (EMSA), întrucât respectă întrutotul cerințele STCW 1978 (Convenția internațională privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori). "UMC a reprezentat eșantionul universitar din România, supus verificării de către EMSA. Din totalul criteriilor analizate, doar două nu le îndeplineam la momentul respectiv: dezvoltarea unui laborator de acționări hidraulice și existența unei platforme exterioare pentru stins incendii. În prezent, avem cel mai modern poligon de stins incendii, din România și lucrăm la rezolvarea celei de a doua neconformități" - relatează Cornel Panait. În lume există numeroase "fabrici de diplome", de rebuturi profesionale, de pseudo-navigatori. Spre exemplu, sistemul de învățământ din Filipine a fost pus, de EMSA, pe "lista neagră". La auditul din 2006, au fost constatate numeroase abateri de la STCW. La fel, la auditul din 2010 și din octombrie 2013. Din cine știe ce interese, frustrări sau din lipsă de informații, unii conaționali încearcă să lipească o astfel de etichetă pe "fruntea" UMC. Feed-back-ul dat de piața shipping-ului internațional, timp de două decenii, și certificarea EMSA arată că UMC este o fabrică de competențe pentru export.


Comentează știrea

minciuni
15 octombrie 2014
minciuni

Iarasi minciuni!De ce se apeleaza la romani?Pentru ca sint ieftini!Lucrez la o companie adevarata si un cadet strain din Europa de vest are 2000eu/luna pe cind ai nostri merg undeva la 400-500usd!Nu sint acceptati din cauza valorii lor pentru ca renumele negativ al UMC-ului si Academie s-a dus si peste hotare toata lumea stiind de spa--ga si de asa zisa scoala care se face acolo,ci din cauza ca sint ieftini si in continuare vor fi niste ofiteri ieftini ceea ce este convenabil pt Companie!Se apeleaza la romani doar cind sint in disperare de cauza si nu gasesc dintre ai lor cu salarii mari.Si unde s egasesc cele mai multe job-uri?Pe portcontainere de care fuge toata lumea ca nu ramii intreg la minte dupa ce te urci pe ele.Si flota a Japoniei este NYK care nici de cum nu e de stat ci particulara.Vint din pupa baieti

Daniel
17 octombrie 2014
Corect

Ca bine zicea cel dinaintea mea..despre containere ..numai de rau...te duci rapid la vale.. munca ca la balamuc, riscuri pentru cei de la punte din cauza vitezei mari, riscuri si munca la masina din cauza marimii tuturor agregatelor..... Cat despre integrarea absolventilor...as vrea o statistica dupa 2010...... Nu intamplator s-a oprit in 2010 statistisca....de atunci a venit prapadul....sunt in domeniu si stiu bine cum au evoluat lucrurile.. Asta e articol la comanda...pentru ca toata lumea stie ca nu prea se mai pleaca in voiaj de cadet decat cu pile mari..

Top Quality Hermes Birkin Replica Handbag
30 octombrie 2014
Top Quality Hermes Birkin Replica Handbag

Câți ofițeri pregătiți la Universitatea Maritimă din Constanța ajung pe mare | Ziarul Cuget Liber de Constanta Online Dogon Wallet http://www.legge231.com/wp-content/uploads/hermes-handbags-outlet/dogon-wallet-cheap-hermes-bags-china-4499.asp Top Quality Hermes Birkin Replica Handbag http://www.ec-t.com/Forum/images/handbags/hermes-bag-replica-cheap-bags-outlet-online-demand-at.asp

Ofiter
20 noiembrie 2014
Calitatea face diferenta

Am absolvit UMC si apoi am facut master-ul, tot la UMC. Nu am avut nicio problema in a gasi un post de cadet. Te testeaza si daca esti bun te accepta, daca nu, NU! Restul sunt povesti.

maria
24 noiembrie 2014
munca la domiciliu

Locuri de munca ! Baza: contract legal! NU este MLM si nici joc piramidal! Cautam operatori online care pot castiga cel putin 300 de dolari lunar, muncind doar 3 ore pe zi Pentru detalii, trimiteti textul "Info" la adresa de email: fam_serdean@yahoo.com

maria
26 martie 2015
oferta de lucru

Stiu! oferta aceasta o vedeti absolut peste tot si ,majoritatea dintre dumneavoastra, incepeti sa deveniti sceptici si nervosi. Probabil va intrebati: cine naiba mai sunt si smecherii astia si ce vor? ce tactica de a insela oamenii au mai inventat? Nu va costa nici macar un leu sa trimiteti un mail,sa va convingeti de seriozitatea noastra si sa aflati mai multe detalii despre oferta aceasta care persista peste tot,va urmareste. Aveti acum ocazia de a castiga niste bani acasa,lucrand comod,in siguranta si fara stres. Nu aveti nevoie de nici un fel de experienta! Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Pentru mai multe detalii trimiteti un mail cu textul ,,INFO,, la adresa mariaivan57@yahoo.com

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.216 secunde