Ce șanse au navigatorii să-și preschimbe brevetele și certificatele, pentru a nu pierde locurile de muncă?

2272
5
Ce șanse au navigatorii să-și preschimbe brevetele și certificatele,  pentru a nu pierde locurile de muncă? - cesanseaurazvangabrietrandafir2-1469462292.jpg

Articole de la același autor

- Interviu cu Răzvan-Gabriel Trandafir, directorul general al Autorității Navale Române

- Domnule director general, începând cu data de 1 iulie 2016, în porturile maritime românești a fost introdusă interfața unică de raportare între nave și autorități. Se aplică sistemul de către toate instituțiile române: ANR, Poliția de Frontieră, Vamă, Direcția Sanitară?

- Sistemul are în vedere formalitățile de la sosirea și plecarea navelor din porturile maritime românești. Scopul lui este acela de a simplifica procedurile de raportare, munca celor ce transmit datele (agenți, nave, comandanți, armatori) și a celor ce le primesc și le prelucrează. Informațiile sunt primite prin intemediul interfeței unice de raportare, de unde sunt retransmise către SafeSeaNet, e-Customs și alte sisteme electronice utilizate de autorități. Fiecare instituție are responsabilitatea de a verifica și a accepta sau nu informațiile primite. Sistemul este la început. Problemele apărute sunt doar de natură tehnică și sunt minore. Feedback-ul primit de la agenți și autorități arată că sistemul este funcțional.

- Prin faptul că se reduce substanțial contactul direct între autorități și nave, acest sistem de raportare contribuie la reducerea corupției în porturile maritime românești?

- Reprezentanții ANR, ai căpităniilor se duc la bordul navelor doar la solicitarea agenților. Celelalte instituții au reglementările lor, în baza cărora merg la nave. Nu putem vorbi în numele lor. Vă repet: scopul sistemului este acela de a simplifica procedurile de raportare. În loc să prezinte câte un dosar cu hârtii la patru - cinci autorități, agenții, navele introduc datele direct în sistem.

- Câți navigatori sunt înregistrați în evidențele ANR și câți navigă în prezent?

- La această oră, avem înregistrate 35.800 de carnete de marinar, la Con-stanța, și 11.627, la Galați. Nu vă putem spune câți sunt îmbarcați la această oră, întrucât ANR nu are în competență să țină o astfel de evidență, iar navigatorii nu au obligația să informeze autoritatea când pleacă pe mare.

- Obligația preschimbării brevetelor și certificatelor de competență, în conformitate cu noile prevederi ale STCW, a generat noi probleme pentru navigatori, care trebuie să facă noi cursuri, să dea alte exa-mene, să consume timp și bani. Unii dintre ei cred că ANR și Ceronav profită de prilej și vor să obțină bani în plus de la marinari și, drept ur-mare, au exagerat în aplicarea acestor reglementări? Care e adevărul?

- Prevederile de la Manila sunt obli-gatorii pentru România. Nu se pune problema pierderii de timp sau bani când e vorba de pregătirea profesională impusă de convențiile internaționale. Nu consider că ANR sau Ceronav au exagerat sau profită de această conjunctură. Tot ce se întâmplă în momentul de față este conform prevederilor legii. De altfel, în urma discuțiilor cu companiile de crewing și Sindicatul Liber al Navigatorilor, ANR a inițiat un proiect de ordin de ministru, pe baza căruia timonierii și motoriștii care au certificate în termen de valabilitate și care au lucrat o perioadă de cel puțin 12 luni pe mare, în intervalul 3 ia-nuarie 2008 - 1 ianuarie 2012, pot obține din oficiu certificatul de capacitate de șef timonier, respectiv de ajutor ofițer mecanic.

- Câți navigatori și-au preschimbat documentele până în prezent? Cei rămași vor avea timp să facă cursurile, să dea examenele până la finalul anului, astfel încât să nu își piardă locurile de muncă?

- Mai mult de jumătate dintre brevete și certificate au fost preschimbate. Am întreprins toate demersurile ca până la sfârșitul anului toți cei ce doresc, să poată parcurge cursurile obligatorii. Mai mult, Ceronav a decis să nu intre în vacanță.

- ANR, împreună cu reprezentanții formatorilor profesionali, ai Asocia-ției Companiilor de Crewing din România, Ligii Navale Române și Sindicatului Liber al Navigatorilor au demarat procesul de revizuire a examenului de brevet. În ce stadiu se află proiectul și când va fi finalizat?

- În prezent, au fost identificați experții interni și externi care vor întocmi noua bază de date, cu întrebările pentru examinare. S-a stabilit temeiul legal în baza căruia se pot încheia contracte cu experții. De asemenea, sunt stabilite ce seturi de întrebări trebuie pregătie, pe fiecare materie. Unele întrebări vor fi actualizate, puse în concordanță cu schimbările produse în shipping, și vor fi introduse întrebări noi. Estimăm că la sfârșitul anului vom putea organiza examene pe baza noilor întrebări.

- România a ratificat Convenția MLC 2006. Când o va aplica?

- Termenul de la care trebuie să o aplicăm este luna noiembrie. A fost format un grup de experți care pregătește reglementările de aplicare a convenției. Ministerul Transporturilor este cel ce tre-buie să le aprobe.

- Porturile maritime românești mai sunt accesibile navelor sub standard? Câte nave sunt reținute pentru deficiențe?

- În primul semestru al anului 2016, în porturile românești au intrat 990 de nave. 671 dintre ele au fost eligibile pentru inspecțiile de Port State Control, conform procedurilor stabilite pe plan internațional. Au fost efectuate 235 de inspecții și 41 de reinspecții. În total, au fost constatate 1.243 de deficiențe și au fost reținute 37 de nave. Vreau să reamintesc faptul că, în acest an, ANR a introdus un nou sistem de management al documentelor, serviciul TEL VERDE (număr 0800500100), la care pot fi sesizate probleme legate de siguranța navigației și alte probleme de competența ANR. În prezent, instituția noastră desfășoară campania de prevenire și informare în domeniul agrementului nautic.

Comentează știrea

Ion
26 iulie 2016
Nesimtitule

Dupa ce ca traiti ca niste lipitori pe spinarea navigatorilor ne mai puneti si bete in roate. Ducem orasu asta lesinat in spate si toti functionarii astia ne vorbeac in doi peri incepand cu acriturile alea de la ANR. Stam cate 3 ore la cozi ca sa va facem fundu mare si mai suntem si tratati cu sictir. Rezolvati circu ala de sistem de la anr si apoi mai vorbiti de cerinte internationale si etc. Cel mai mare abuz s-a facut cu schimbare acestor cursuri care se putea face mult mult mai in folosul navigatorilor dar s-a preferat varianta in care voi sa faceti soriciu gros. Nesimtitilor..

Jurnalist
26 iulie 2016
Minciuni marca ANR

Daca tara aceasta se duce de rapa este din cauza acestor mitomani corupti ajunsi mari manageri in instituțiile statului. Minciunile dl. director: 1."Nu vă putem spune câți sunt îmbarcați la această oră, întrucât ANR nu are în competență "- cum poti spune asa ceva cand tu ca instituție ceri navigatorilor si agențiilor o gramada de acte.Ptr ce ai nevoie de Sea Service( o aberatie marca Lumea a-3 a) sau copie dupa contract ptr fiecare operatiune de ambarcare si debarcare?Firma de crewing are si ea datoria de a informa ANR de fiecare data cand trimite un navigator.In concluzie, ANR n-are competente dar ne freaca cu birocratia ei excisiva.De ce?Ca sa-si justifice umflatul din imagine salariul si functia? 2. "au fost identificați experții interni și externi "- expertii interni ii cunoastem, aceeasi dinozauri spagari si corupti care si-au luat doctoratele precum amicii lui Gabriel Oprea.Problema este ,cine sunt expertii straini,ptr ca in tarile occidentale,Germania,Franta,Danemarca,Italia etc., examenele de brevet nu se dau.Te promoveaza in functie de experienta si de performanta( caracterizari de la bordul navei si interviuri cu superintendentii companiei).In vest considera ,ca in scoala ai obtinut toate cunoștințele teoretice necesare iar la bord le dobandesti pe cele practice. Precis expertii externi identificati sunt de prin Nigeria,Senegal sau mai nou de prin Papua-Noua Guinee.Nu zic cu rautate, dar stiu ca noi romanii(la institutiile guvernamentale ma refer) avem obiceiul sa ne "infratim" cu panarame din Lumea a-3a. PS.La punctul 1, domn Ion,in articolele anterioare (cand era bisnitarul de Cazan director) a prezentat mereu situatia marinarilor , cati sunt si cati naviga.De unde a luat aceste statistici?De la ANR.Domn Ion, te rog sa-i explici si acestui "Mucea Flaimucea" de partid( ajuns si asta pe functie datorita partidului)) despre aceste statistici cat si despre atribuțiile ANR-ului

MARCULET
26 iulie 2016
anr

O MARE RUSINE una dintre cele mai importante institutii din constanta condusa de miste neica Nimeni; -suspendatul presedinte PSD Urzicenu CAZANi-of III patron de amanete -Dir gen adj Chioibas un boacter care facea apelul bocancilor,care nu stie cate roate are vaporul si cu ce se ocopa ANR,fara nici un brevet Dl minisrtul MT poate aflati ca aveti in suordine si ANR si faceti o ancheta privind modul cum s-a suspendat psd-istul Cazan

Jeni
5 septembrie 2016
Super tare, oameni

Va felicit pt. curajul de a scrie cateva randuri despre acesti snapani care traiesc foarte bine ei si familiile lor de pe urma marinarilor care fac sute si mii de cursuri pe foarte multi bani pt. ca mai apoi mizeriile cu fete umane de la ANR si CERONAV, capeteniile zic,sa"improspateze " noi si noi cursuri, iar voiaje....pe alese pt,' gasti', iar restul sta si asteapta la nesfarsit sa plece pe mare sa-si poata castiga painea in urma atator cheltiuieli facute nejustificat.Suntem de plans....

Unu
19 septembrie 2016
ANR

Da. Astia sunt. BAnuti din salariu, banuti din spaga de la examene, din spaga de a nu mai sta la cozi, din spaga de a avea bunavointa de a0ti acorda cateva zile derogare , etc. Sunt cursuri inventate numai la noi de ANR si CERONAV. Familiarizare STCW. Cine dracu a mai auzit asa ceva? Nu exista vreo natie sa se gandeasca numai la prostii asa cum o fac snapanii astia. Ce ar trebui facut? Mizeaza pe faptul ca noi marinarii nu suntem uniti, nu suntem acasa sa putem iesi in strada. Si mai mizeaza pe frica de a nu iti pierde locul de munca, de parca ar face ei ceva sa ti-l dea. Dar de pus bete in roate.... o fac cu un sadism greu de imaginat. Practica la bord este recunascuta in toata lumea, in toata Europa mai putin la noi. Rusine rusine, de trei ori rusine.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6068 secunde