Coada de la Fisc e pe moarte! Tableta și smartphone-ul îi cântă prohodul

138
Coada de la Fisc e pe moarte! Tableta și smartphone-ul îi cântă prohodul - coadadelafiscepemoarte-1601824871.jpg
Momentul dispariției cozilor de la Fisc se apropie. Primul pas a fost făcut prin introducerea, de la 15 septembrie 2014, a serviciul online „Spațiul Privat Virtual”, care permite comunicarea la distanță între ANAF și persoanele fizice. Au urmat alți câțiva pași mititei.

Acum, Ministerul Finanțelor Publice este gata să facă pasul decisiv. Recent a semnat documentația pentru obținerea unei co-finanțări europene de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte de digitalizare a relației ANAF cu contribuabilii.

Primul are în vedere optimizarea și simplificarea serviciilor legate de obligațiile fiscale și nefiscale și de plata taxelor în cadrul Spațiului privat virtual (SPV). Totodată, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone și tabletă și va dezvolta aplicații pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. Vor fi introduse modalități noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile, iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit: PC, laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Valoare proiectului este de 23.949.126,48 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 20.133.401,56 lei, iar contribuția proprie: 3.835.724,92 lei.

Cel de-al doilea proiect are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului „Spațiul Privat Virtual“ (SPV). Totodată, vor fi îmbunătățite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Prin soluția implementată, timpul necesar pentru obținerea de către beneficiari a documentelor solicitate se reduce de la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la numai o zi lucrătoare, fără deplasare la ghișeu.

Valoarea proiectului este de 26.949.305,69 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 22.633.067,94 lei.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4177 secunde