Concurs Construcția canalului Dunăre-București va demara la finele lui 2009

913

Articole de la același autor

CN "Administrația Canalelor Navigabile" (ACN) Constanța a sărbătorit, ieri, împlinirea a 24 de ani de la inaugurarea canalului Dunăre – Marea Neagră.
Construcția canalului a durat opt ani, proiectul fiind inițiat de Nicolae Ceaușescu, după vizitele făcute în Olanda și Anglia.
Peste 20.000 de oameni au muncit pe cel mai mare șantier de construcții din Europa, excavând 24 de ore din 24 și locuind în celebrele "orașe de carton", ridicate special pentru muncitori. Proiectarea a fost făcută la nivelul anilor 70-80 iar 95% din tehnica și materialele folosite au fost românești.
"Canalul este o construcție mult avansată pentru acele vremuri și de-abia acum începe să își arate adevăratul potențial, înscriindu-se perfect în politica transportului naval pe ape interioare a Uniunii Europene", spune Ovidiu Cupșa, directorul general al ACN Constanța.
În prezent, canalul Dunăre – Marea Neagră este evaluat la circa 2 miliarde euro, la care se adaugă cele 3.500 de hectare de teren, în valoare de 200 milioane euro (1 – 10 euro/mp).
Cel mai important "client" al ACN este centrala nuclear-electrică de la Cernavodă, care folosește circa 70% din apa de pe canal pentru răcirea reactoarelor 1 și 2.
În viitorul apropiat, ACN se pregătește să înceapă lucrările la canalul Dunăre – București, care va avea o capacitate anuală de 20 milioane tone. Cursurile Argeșului și Dâmboviței au trecut în administrarea ACN, care va demara în 90 zile realizarea studiilor de fezabilitate.
"Lucrările vor începe, cel mai probabil, la finele lui 2009. Investiția a fost oprită în 1990, cam la 70%. Acum, luând în calcul faptul că s-au mai furat componente, iar altele s-au deteriorat, putem spune că începem cam de la 50%. Fără cele două viitoare porturi, investiția este estimată la 500 milioane euro, bani care vor veni din fondurile FEDR pentru coeziune și infrastructură", mai spune Ovidiu Cupșa.
În acest sens, în cadrul ACN se va înființa o direcție nouă, cu 20 de angajați, care se va ocupa exclusiv de acest proiect.
Realizarea canalului Dunăre – București va necesita o forță de muncă impresionantă. Potrivit spuselor prefectului Dănuț Culețu, mai multe firme din Germania și-au exprimat interesul de a participa la construcția canalului, fiind gata să aducă efective de 100 – 200 de muncitori în România. În plus, o lucrare de o asemenea anvergură ar putea readuce constructorii români din Israel, Spania sau Germania înapoi în țară, întrucât salariile vor fi de ordinul miilor de euro.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8467 secunde