Creatorii de modă autohtoni ajung în Europa cu franciza

687

Articole de la același autor

Creatorii de modă din România sunt nevoiți să intre sub aripa marilor forțe in-ternaționale din domeniu, dacă vor să reziste pe piață.
"Franciza este soluția indicată, în lipsa fondurilor necesare dezvoltării unei rețele puternice de distribuție. Este o soluție de compromis, în condițiile în care designerii autohtoni nu sunt deloc inferiori față de cei din Paris, Amsterdam sau Roma. Prezentarea la târgurile naționale de îmbrăcăminte, cum este Tinimtex, se află pe același nivel cu ceea ce se întâlnește la expozițiile consacrate de profil din Europa", explică Liliana Țuroiu Udrea, președintele Asociației de Modă și Design din România (ADMR).
Există două modalități de a demara un parteneriat cu un brand mare. Fie creatorii de modă români acceptă un cec de 10.000 - 200.000 euro și apoi sunt integrați în "portofoliul" francizorului, fără a mai emite ulterior prea multe pretenții, fie semnează un contract pe 5 - 10 ani de dezvoltare a brandului.
"În ultimul caz, producătorii români nu plătesc nicio taxă de intrare în franciză. Pot folosi spațiile de expunere ale marilor branduri, adică o modalitate facilă de a ajunge în marile centre comerciale ale Europei. În același timp, sunt obligate să se dezvolte, prin investiții, pentru a ține pasul cu «gazdele»", mai spune președintele AMDR.
Pentru început, brandurile mari oferă acces spre 5 – 6 țări sud-europene. Dacă românii au succes acolo pot avansa și spre centrul și vestul Europei.
"Este singura strategie pentru viitor. Firmele mici și mijlocii din România nu pot face față concurenței firmelor mari care intră pe piața autohtonă și își pot susține prețurile mici timp de 3 - 4 ani. Doar în franciză își pot permite să deschidă 7 - 8 magazine în țară și să vândă în străinătate", spune Liliana Țuroiu Udrea.
La nivel național, cei mai mulți producători se orientează spre Cluj, Ti-mișoara, Iași și București, atunci când își deschid un magazin.
"Orașul Constanța este ocolit fiindcă este foarte puternic din punct de vedere expozițional. În Cluj sau în Iași nu există aproape nici un târg de îmbrăcăminte, cu excepția celor mici, de maximum 1.000 metri pătrați. Nici în Timișoara nu merg magazinele foarte bine, mulți textiliști închizându-și unitățile de distribuție de acolo. Mai mult, în aceste orașe de-abia dacă există un mall", spune Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.

Creatorii de modă din România sunt nevoiți să intre sub aripa marilor forțe in-ternaționale din domeniu, dacă vor să reziste pe piață.
"Franciza este soluția indicată, în lipsa fondurilor necesare dezvoltării unei rețele puternice de distribuție. Este o soluție de compromis, în condițiile în care designerii autohtoni nu sunt deloc inferiori față de cei din Paris, Amsterdam sau Roma. Prezentarea la târgurile naționale de îmbrăcăminte, cum este Tinimtex, se află pe același nivel cu ceea ce se întâlnește la expozițiile consacrate de profil din Europa", explică Liliana Țuroiu Udrea, președintele Asociației de Modă și Design din România (ADMR).
Există două modalități de a demara un parteneriat cu un brand mare. Fie creatorii de modă români acceptă un cec de 10.000 - 200.000 euro și apoi sunt integrați în "portofoliul" francizorului, fără a mai emite ulterior prea multe pretenții, fie semnează un contract pe 5 - 10 ani de dezvoltare a brandului.
"În ultimul caz, producătorii români nu plătesc nicio taxă de intrare în franciză. Pot folosi spațiile de expunere ale marilor branduri, adică o modalitate facilă de a ajunge în marile centre comerciale ale Europei. În același timp, sunt obligate să se dezvolte, prin investiții, pentru a ține pasul cu «gazdele»", mai spune președintele AMDR.
Pentru început, brandurile mari oferă acces spre 5 – 6 țări sud-europene. Dacă românii au succes acolo pot avansa și spre centrul și vestul Europei.
"Este singura strategie pentru viitor. Firmele mici și mijlocii din România nu pot face față concurenței firmelor mari care intră pe piața autohtonă și își pot susține prețurile mici timp de 3 - 4 ani. Doar în franciză își pot permite să deschidă 7 - 8 magazine în țară și să vândă în străinătate", spune Liliana Țuroiu Udrea.
La nivel național, cei mai mulți producători se orientează spre Cluj, Ti-mișoara, Iași și București, atunci când își deschid un magazin.
"Orașul Constanța este ocolit fiindcă este foarte puternic din punct de vedere expozițional. În Cluj sau în Iași nu există aproape nici un târg de îmbrăcăminte, cu excepția celor mici, de maximum 1.000 metri pătrați. Nici în Timișoara nu merg magazinele foarte bine, mulți textiliști închizându-și unitățile de distribuție de acolo. Mai mult, în aceste orașe de-abia dacă există un mall", spune Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.5881 secunde