După 10 ianuarie 2013

Daniel Georgescu va fi managerul privat al Administrației Canalelor Navigabile

1988
1
Daniel Georgescu va fi managerul privat al Administrației Canalelor Navigabile - danielgeorgescu-1354548836.jpg

Articole de la același autor

"Canalele navigabile vor încheia anul 2012 cu un trafic record, de 30 milioane tone capacitate" - a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, Daniel Georgescu, directorul general al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.

Obiectivul este perfect realizabil, având în vedere faptul că, de la începutul anului și până astăzi, traficul pe canal a fost de 29.393.421 tone capacitate (cu 3.357.421 tone mai mult față de prevederi). 


Ponderea traficului extern în total a ajuns la 15 milioane tone capacitate, canalele navigabile servind în egală măsură nevoilor de transport interne și ale Uniunii Europene.

Cantitatea de marfă derulată în primele 11 luni ale acestui an a fost de circa 12 milioane tone. Pentru comparație, trebuie menționat faptul că, în întreg anul 2011, au fost transportate 11 milioane tone de mărfuri pe canalele navigabile. În structura traficului, cerealele reprezintă circa 40%, fiind urmate de minereurile de fier și fierul vechi, cu o pondere de 28%.

Daniel Georgescu va rămâne la cârma CNACN în următorii patru ani. El a fost propus, pentru funcția de director general, de către consiliul de administrație privat, selectat în baza prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Georgescu va semna contractul de management, după data de 10 ianuarie 2013, când vor fi discutate și aprobate planul de administrație și de management.

El a anunțat că nu va face restructurări de personal; dimpotrivă, având în vedere creșterea traficului și dezvoltarea unor noi activități, urmează să fie înființate noi locuri de muncă, mai ales la firmele colaboratoare.

Georgescu a declarat că va propune mărirea salariilor până la sfârșitul acestui an. În prezent, angajații CNACN sunt printre cei mai prost plătiți din Ministerul Transporturilor. Un inginer care îndeplinește atribuțiile de inginer șef la CNACN primește un salariu de 1.250 lei pe lună.

Directorul general a dezmințit informațiile conform cărora tarifele de pe canalele navigabile și din porturile maritime românești ar fi cele mai mari din Uniunea Europeană și a precizat că sunt aliniate la cele comunitare. Asta în ciuda faptului că, în proporție de 90%, porturile din celelalte state comunitare primesc ajutoare de stat de până la 70% din costurile lor. "În România, nu am primit nici un fel de subvenții. Tarifele noastre sunt de bun simț și, împreună cu Administrația Porturilor Maritime încercăm să atragem cât mai mult trafic din Extremul Orient, în portul Constanța, de unde să plece pe canal și pe Dunăre" - a afirmat directorul general.

Potrivit calculelor unor operatori unguri, transportul pe apele interioare a aceleiași cantități de marfă, de la Budapesta la Rotterdam, este mai costisitor cu 25% decât de la Budapesta la Constanța. De altfel, transportul pe Dunăre spre portul Constanța se va scurta începând de anul viitor, după cum a dat asigurări Ministerul Transporturilor. Întrucât se execută lucrări de reabilitare a șenalului navigabil, traficul se va derula și pe Dunărea Veche, nu doar pe brațul Borcea, a anunțat Georgescu.

Principalele obiective ale viitorului său mandat managerial sunt:

- reluarea lucrărilor la Canalul Dunăre - București;

- refacerea tuturor porturilor și a infrastructurii adiacente canalelor navigabile;

- demararea lucrărilor de modernizare a ecluzelor;

- deschiderea activității de turism pe canalele navigabile, cu nava "Kaptan A";

- construcția ecluzei dintre Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari și lacul Siutghiol, pentru a servi navigația de croazieră cu cele două vaporașe care, în prezent, fac curse la Insula Ovidiu, și cu nava "Kaptan A".

CNACN încheie anul pe profit. Directorul general a anunțat că va cere acționarilor reinvestirea lui, mai ales în modernizarea porturilor, pentru a atrage investitorii care doresc să construiască terminale portuare.


Comentează știrea

Un viitor si sigur emigrant
4 decembrie 2012
Halal tara de prosti...

Unde dracului se indreapta tara asta cu atatea jigodii ?!? Tipul asta , Daniel Georgescu, a fost marinar simplu , fara scoala facuta si nici capul nu-l ducea deloc !!! Desigur, ca acum si-o fi cumparat vreo diploma ca toti potentatii zilei (scafandrul Onaca studii in drept / Boagiu de inginera cu toate ca ea a absolvit ca subinginer Imbunatatiri funciare la Constanta / prostul ala de la Casa de sanatate Cta studii in drept / Lupu care era lacatus la Midia / Manea care era tamplar si facea ladite / etc....). Dar , acest ignorant sa fie pus intr-o functie de conducere ca aceasta, este un lucru care numai in triburile din Africa se mai intampla. Ce poate sti acest derbedeu pus de gasca de golani a lui mazare despre conducerea unei companii de talia CNACN ?!? , sau crede ca este tot una cu boutiqul cu care si-a inceput el afacerile ??? Halal tara de prosti, care la fel ca si in cazul acestui prostanac , au pus botul la hahaielile betivului national basescu , cum conducea el nave , "uitand" insa sa ne spuna ca cea mai mare parte a vietii lui a fost turnator platit al securitatii...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3136 secunde