Dezastrul feroviar din triajul Palas

1081
Statul este marele incompetent al României. O demonstrează în toate activitățile pe care le administrează: în învățământ, în sistemul de sănătate și de pensii, în lupta împotriva corupției și criminalității economice, în elaborarea și aplicarea legilor, în justiție, în construcția de drumuri, în transportul feroviar, în dezvoltarea rurală și urbană, în realizarea dialogului cu sindicatele și patronatele, în siguranța cetățeanului și așa mai departe.
În transportul feroviar, statul-patron a reușit să-și aducă propriile companii în pragul falimentului. CNCF "CFR" SA, cea care administrează infrastructura de cale ferată, a încheiat anul 2010, potrivit raportului său, cu o pierdere de 1.044.683.000 lei și arierate în sumă de 5.216.681.000 lei. La rândul ei, CFR "Marfă", a înregistrat o pierdere anuală de 535.234.000 lei. La cât se ridică pierderile anului 2011, vom afla într-o lună-două, când vor fi date publicității rapoartele anuale.
Cifrele ca cifrele, dar realitatea de pe teren vorbește mult mai limpede despre dezastrul patronat de stat în transporturile feroviare. Iată, numai în Regionala Muntenia - Constanța a CFR "Marfă" se află în conservare, mai exact lăsate pe mâna hoților de fier vechi, 3.000 de vagoane, dintre care: 910 în portul Constanța și 1.272 în triajul de la Valu lui Traian. La acestea se adaugă ferry-boat-urile "Eforie" și "Mangalia".
În județul nostru, zeci de kilometri de cale ferată și numeroase instalații feroviare au fost abandonate de CNCF "CFR" SA. Liniile nefolosite de ani de zile, acoperite de bălării, ocupă suprafețe imense în portul Constanța, în triajul din stația Palas, în cel de la Valu lui Traian și mai peste tot.
Statul vrea să-i pună la plată pe proprietarii terenurilor agricole lăsate pârloagă, dar se face că nu vede miile de hectare de teren ocupate de infrastructura feroviară pe care nu mai circulă trenurile de amar de ani.
Galeria foto de pe www.cugetliber.ro , secțiunea economie, ilustrează dezastrul din triajul Palas.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2326 secunde