Ecluzele Canalului Dunăre - Marea Neagră, modernizate după 30 de ani de exploatare

715
3

Articole de la același autor

• S-a încheiat prima fază a investiției, pe un curs de navigație
• Timpul de ecluzare a navelor s-a redus de la 45 la 25 de minute


Cea mai mare lucrare hidrotehnică din Europa secolului XX, Canalul Dunăre - Marea Neagră, reușește să țină pasul cu progresul tehnologic. La 30 iunie 2016, în cel de-al 32-lea an de la intrarea sa în exploatare, au fost finalizate lucrările de modernizare a ecluzelor de la Agigea, Cernavodă și Ovidiu, a echipa-mentelor și instalațiilor acestora, pe un fir de navigație. 


Evenimentul a fost marcat prin-tr-o conferință, susținută de repre-zentanții companiilor care au con-lucrat la această realizare, invitatul de onoare fiind Werner Hans Lauk, ambasadorul Germaniei în România. 


Au rostit scurte alocuțiuni: Daniel Georgescu, directorul general al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile, Adina Hilca - responsabil de proiect, Mihai Stanciu - directorul tehnic al CNACN, Ioan Ghische - manager de proiect în cadrul companiei germane DSD Noell GmbH (producătorul echipamentelor), Alin Jurchela - reprezentantul lui Romenergo SA (antreprenorul lucrării), și Sorin Mitrea - directorul general al companiei Utilnavorep din Constanța (cea care a efectuat lucrările de con-strucții metalice). 


În cuvântul de deschidere, Daniel Georgescu a subliniat faptul că acesta este cel mai mare proiect cu finanțare europeană din Ministerul Transporturilor și al doilea din județul Constanța. Valoarea lui totală, conform contractului de finanțare, este de 103,161.378 euro, din care: 61.017.181 euro - valoarea totală eligibilă; 51.864.604 euro - contribuția Fondului de Coeziune, în procent de 85% din valoarea eligibilă.


Mihai Stanciu a precizat că investiția era necesară, deoarece, după 30 de ani de func-țiune, echipamentele de la ecluze aveau durata de viață depășită și nu mai prezentau siguranță în exploatare. Noile echipamente și instalații sunt la nivelul tehnicii mondiale, a subliniat directorul tehnic.


Alin Jurchelea a explicat că au fost înlocuite echipamentele și instalațiile hidraulice, electrice și de pompare de la ecluze, asigurându-se exploatarea lor în siguranță, în următorii 30 de ani. Totodată, personalul a fost instruit să le exploateze.


Sorin Mitrea - un veteran al lucrărilor la Canal, care a participat și la primul proiect de execuție - a vorbit despre complexitatea noului proiect și despre beneficiile colaborării timp de trei ani, cât au durat lucrările primei faze, cu partenerul german DSD Noell. "Visul nostru este să facem și Canalul Dunăre - București", a spus Mitrea.


În cuvântul său, ambasadorul Werner Hans Lauk, a subliniat importanța Canalului Dunăre - Marea Neagră pentru Europa și buna colaborare dintre firmele românești și germane la acest proiect de mare anvergură.


Răspunzând întrebărilor ziarului "Cuget Liber", directorul general al CNACN a declarat că investiția realizată asigură scurtarea perioadei de ecluzare a navelor de la 45 la 25 de minute, reducerea consumurilor energetice și eliminarea lucrărilor de reparații, fără a se diminua numărul locurilor de muncă de la ecluze.


Rolul jucat de Canalul Dunăre - Marea Neagră în transporturile continentale va crește exploziv în următorul deceniu, ca urmare a modernizării lui, dar și a executării lucrărilor de dragaj pe Dunăre, pentru îndepărtarea pra-gurilor și asigurarea adâncimii minime de navigație pe tot parcursul anului. De altfel, ținta Uniunii Europene este ca o cotă cât mai mare din circulația mărfurilor să fie transferată de pe autostrăzi și căi ferate pe căile de navigație interioare. Motivul nu este doar ecologic, ci și economic. Transportul pe apă este mult mai ieftin decât cel pe uscat. Pe de altă parte, în multe țări din centrul Europei, autostrăzile existente au devenit neîncăpătoare pentru numărul mare de TIR-uri și respectivele state nu își mai permit să construiască altele noi.


Dunărea și canalul de legătură cu portul Constanța au un potențial extraordinar, dar prea puțin exploatat. Această resursă a intrat în proiectele de viitor ale Europei Unite, care o consideră tot mai mult ca fiind a ei. Iar pentru a pune în valoare potențialul existent se alocă sute de milioane de euro pentru investiții în infra-structura și suprastructura de transport.


Comentează știrea

FWDbDyKCaKwtQXrzmb
8 decembrie 2016
xwGHuioMgBqeCMnh

tw2BOx xinfnwalgxha, [url=http://ubixzmwfyxir.com/]ubixzmwfyxir[/url], [link=http://zkmmlqwtfyag.com/]zkmmlqwtfyag[/link], http://erhzhhrzkkpd.com/

aZVyYWdIWreuyomNZ
19 ianuarie 2017
dYHAfiywzHcsgyqWhEa

OW5k2r srsukvlgngsf, [url=http://vengzisvoupq.com/]vengzisvoupq[/url], [link=http://hdiozwpxvsve.com/]hdiozwpxvsve[/link], http://rcralgpzqwcv.com/

ELNnjFwdIgiKPcZSxT
20 ianuarie 2017
TuMGxPnaiodgKeAQ

lEcnV0 uocrdccxwkib, [url=http://wjhgzpfwwafr.com/]wjhgzpfwwafr[/url], [link=http://gailbwadycxs.com/]gailbwadycxs[/link], http://hcxbompzdnvu.com/

Articole pe aceeași temă

Vineri, 05 Septembrie 2014
Stire din Eveniment : Accident rutier cu două victime
Pagina a fost generata in 0.8669 secunde