Fondurile nerambursabile, o căciulă mult prea mare pentru IMM-urile din România
781
Articole de la același autor
Directorii de la SNIF și APIA au fost înlocuiți
13 Iulie 2007
CFR introduce un nou tren spre litoral
02 Iulie 2007
Dicționar de termeni bancari
04 Iulie 2007
La mijlocul săptămânii trecute, Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a prezentat oficial ediția din acest an a Cărții Albe a IMM-urilor. Potrivit rapoartelor cuprinse în volum, în 2006, doar aproximativ 3% din întreprinderile mici și mijlocii au obținut fonduri nerambursabile, majoritatea dintre firmele chestionate, peste 50%, declarând că preferă să recurgă mai degrabă la credite bancare. De asemenea, o treime din IMM-uri au apelat la finanțări prin leasing și sub 1% s-au finanțat prin factoring. În cifre, raportul arată că aproape 70% dintre firmele mici și mijlocii din România își finanțează activitățile economice din surse proprii, 56,62% apelează la credite bancare, 38,96% utilizează leasingul și 3,23% au obținut fonduri neram-bursabile. Numai 1,27% din întreprinderi au accesat Fondul Națio-nal de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, 0,93% s-au finanțat prin factoring și 0,76% dintre organizații au făcut împrumuturi de la instituții financiare specializate.
De asemenea, raportul mai arată că autofinanțarea este preferată de cele mai multe ori de către între-prinderile cu o vechime pe piață cuprinsă între cinci și zece ani, respectiv 72,13%. În ceea ce privește gradul de apelare la finanțarea prin creditare bancară, acesta este mai mare la întreprinderile mai vechi de 15 ani, unde peste 60% dintre patroni au ales această formă de finanțare.
Printre cele mai solicitate bănci de către IMM-uri se numără Banca Comercială Română, Banca Ro-mână pentru Dezvoltare și Raiffei-sen Bank. Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ două treimi, au până la zece ani. Cercetarea a fost realizată în IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României.
La mijlocul săptămânii trecute, Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a prezentat oficial ediția din acest an a Cărții Albe a IMM-urilor. Potrivit rapoartelor cuprinse în volum, în 2006, doar aproximativ 3% din întreprinderile mici și mijlocii au obținut fonduri nerambursabile, majoritatea dintre firmele chestionate, peste 50%, declarând că preferă să recurgă mai degrabă la credite bancare. De asemenea, o treime din IMM-uri au apelat la finanțări prin leasing și sub 1% s-au finanțat prin factoring. În cifre, raportul arată că aproape 70% dintre firmele mici și mijlocii din România își finanțează activitățile economice din surse proprii, 56,62% apelează la credite bancare, 38,96% utilizează leasingul și 3,23% au obținut fonduri neram-bursabile. Numai 1,27% din întreprinderi au accesat Fondul Națio-nal de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, 0,93% s-au finanțat prin factoring și 0,76% dintre organizații au făcut împrumuturi de la instituții financiare specializate.
De asemenea, raportul mai arată că autofinanțarea este preferată de cele mai multe ori de către între-prinderile cu o vechime pe piață cuprinsă între cinci și zece ani, respectiv 72,13%. În ceea ce privește gradul de apelare la finanțarea prin creditare bancară, acesta este mai mare la întreprinderile mai vechi de 15 ani, unde peste 60% dintre patroni au ales această formă de finanțare.
Printre cele mai solicitate bănci de către IMM-uri se numără Banca Comercială Română, Banca Ro-mână pentru Dezvoltare și Raiffei-sen Bank. Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ două treimi, au până la zece ani. Cercetarea a fost realizată în IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României.
De asemenea, raportul mai arată că autofinanțarea este preferată de cele mai multe ori de către între-prinderile cu o vechime pe piață cuprinsă între cinci și zece ani, respectiv 72,13%. În ceea ce privește gradul de apelare la finanțarea prin creditare bancară, acesta este mai mare la întreprinderile mai vechi de 15 ani, unde peste 60% dintre patroni au ales această formă de finanțare.
Printre cele mai solicitate bănci de către IMM-uri se numără Banca Comercială Română, Banca Ro-mână pentru Dezvoltare și Raiffei-sen Bank. Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ două treimi, au până la zece ani. Cercetarea a fost realizată în IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României.
La mijlocul săptămânii trecute, Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a prezentat oficial ediția din acest an a Cărții Albe a IMM-urilor. Potrivit rapoartelor cuprinse în volum, în 2006, doar aproximativ 3% din întreprinderile mici și mijlocii au obținut fonduri nerambursabile, majoritatea dintre firmele chestionate, peste 50%, declarând că preferă să recurgă mai degrabă la credite bancare. De asemenea, o treime din IMM-uri au apelat la finanțări prin leasing și sub 1% s-au finanțat prin factoring. În cifre, raportul arată că aproape 70% dintre firmele mici și mijlocii din România își finanțează activitățile economice din surse proprii, 56,62% apelează la credite bancare, 38,96% utilizează leasingul și 3,23% au obținut fonduri neram-bursabile. Numai 1,27% din întreprinderi au accesat Fondul Națio-nal de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, 0,93% s-au finanțat prin factoring și 0,76% dintre organizații au făcut împrumuturi de la instituții financiare specializate.
De asemenea, raportul mai arată că autofinanțarea este preferată de cele mai multe ori de către între-prinderile cu o vechime pe piață cuprinsă între cinci și zece ani, respectiv 72,13%. În ceea ce privește gradul de apelare la finanțarea prin creditare bancară, acesta este mai mare la întreprinderile mai vechi de 15 ani, unde peste 60% dintre patroni au ales această formă de finanțare.
Printre cele mai solicitate bănci de către IMM-uri se numără Banca Comercială Română, Banca Ro-mână pentru Dezvoltare și Raiffei-sen Bank. Realizatorii studiului au investigat 1.178 de firme. Cea mai mare parte a IMM-urilor, aproximativ două treimi, au până la zece ani. Cercetarea a fost realizată în IMM-uri din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!