Furnizorii de echipamente navale ies la mal cu marina militară

698
Furnizorii de echipamente și accesorii pentru nave resimt din plin criza din industria constructoare. Cum șantierele navale nu sunt tocmai în "apele" lor, producătorii se confruntă cu o reducere drastică a numărului total de clienți.

Soluția, ca și în cazul șantie-relor, este adaptarea la noile condiții de piață. Iar în prezent, armata pare să scoată industria navală la suprafață.
Spre exemplu, șantierul Damen din Galați face nave pentru marina olandeză, iar Șantierul Naval Constanța (SNC) vrea să modernizeze fregate militare. Drept urmare, producătorii și furnizorii de echipamente trebuie să urmeze același drum.
"Avantajul este că echipamen-tele folosite pe navele comerciale sunt similare cu cele de pe navele militare, deci piața nu este una exclusivistă", explică Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.
Principala problemă este supraproducția din ultimii ani, cauzată de creșterea economică puternică și, implicit, nivelul tot mai mare al fluxului de mărfuri tranzitate.
"Pe segmentul cargo s-au construit foarte multe nave, au apărut chiar șantiere navale noi, pentru a acoperi cererea din piață. Acum, rentabilitatea navelor a scăzut dramatic. Armatorii au flote întregi pe uscat, deci nu se mai construiește nimic. De aceea contractele pentru nave militare sunt bune pe timp de criză: nu depinzi de fondurile privaților, ci de banii statelor", spune Rene H. Berkvens, oficial al Damen Shipyards Group.
Același lucru pățesc și producătorii și furnizorii de echipamente. Supraproducția din ultimii ani, urmată de scăderea bruscă a cererii înseamnă multe produse rămase pe stoc, pentru care nu există clienți.
"Suntem nevoiți să fim flexibili, pentru a putea reduce stocurile. Asta înseamnă prețuri mai mici, promoții, participări la mai multe târguri, pentru a semna contracte", spune Cosmin Stirpu, manager al unei firme importatoare de echipamente de telecomunicații pentru nave.
Pentru importatori, o soluție (aplicată, de altfel, și înainte de criză) este diversificarea portofoliului și transformarea într-o reprezentanță pentru mai multe brand-uri.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6845 secunde