Pentru maestrul în artă culinară Jakob Hausmann
Gastronomia nu-i afacere, ci dragoste de oameni
523
Articole de la același autor
O întâlnire cu maestrul în artă culinară Jakob Hausmann este un eveniment care te marchează pentru tot restul vieții. Elvețianul a ajuns să îndrăgească România ca pe propria țară. Dar adevărată lui patrie este gastronomia. Când începe să-ți vorbească despre frumusețile, tainele și bogățiile ei, simți că-ți vine să pui mâna pe cuțit și cratiță și să nu mai ieși din bucătărie.
L-am întâlnit, vineri, la Zilele Selgros, la Constanța, unde a făcut o demonstrație practică, în fața unui public nu prea numeros. Erau vreo 40 de specialiști în ale gastronomiei și elevi ai unui liceu de specialitate. Hausmann a dat un show pe care ar fi trebuit să-l vadă toată Constanța. Ar fi avut ce învăța. Nu mă refer doar la demonstrația în sine, la partea ei tehnică, ci la lecția de viață pe care maestrul a transmis-o celor ce-l priveau.
El i-a învățat că gastronomia nu este o afacere, ci dragoste față de oameni. Doar ținând cont de nevoile și sentimentele clienților, poți să ai succes în afaceri. "Unii patroni de restaurante - a afirmat maestrul - vor să obțină un profit de 30%. Fiți siguri că acest lucru îl fac împotriva clienților. Abia când marja de profit scade la 10 - 12% înseamnă că se gândesc la consumatori."
Hausmann a jucat mai multe roluri în fața spectatorilor: a fost manager, chelner, bucătar. A vorbit despre cum se organizează un restaurant, cum se aranjează o masă, cum se întâmpină un client, cum se ia comanda, cum se servește și se aduce nota de plată. A vorbit chiar și despre bacșiș. Apoi, i-a plimbat pe spectatori prin magazin și le-a dezvăluit secretele în alegerea tigăilor, cratițelor, farfuriilor și cuțitelor. Show-ul a fost încununat de o demonstrație de gătit.
Personajul principal al întregii pre-zentări făcute de Hausmann a fost clientul, consumatorul. Maestrul a afirmat că, pentru a avea succes, fiecare amănunt dintr-un restaurant trebuie raportat doar la client, în niciun caz la cheltuieli și câștig. "Cea mai mare satisfacție o am atunci când clientul pleacă fericit din restaurant" - a declarat Hausmann.
L-am întâlnit, vineri, la Zilele Selgros, la Constanța, unde a făcut o demonstrație practică, în fața unui public nu prea numeros. Erau vreo 40 de specialiști în ale gastronomiei și elevi ai unui liceu de specialitate. Hausmann a dat un show pe care ar fi trebuit să-l vadă toată Constanța. Ar fi avut ce învăța. Nu mă refer doar la demonstrația în sine, la partea ei tehnică, ci la lecția de viață pe care maestrul a transmis-o celor ce-l priveau.
El i-a învățat că gastronomia nu este o afacere, ci dragoste față de oameni. Doar ținând cont de nevoile și sentimentele clienților, poți să ai succes în afaceri. "Unii patroni de restaurante - a afirmat maestrul - vor să obțină un profit de 30%. Fiți siguri că acest lucru îl fac împotriva clienților. Abia când marja de profit scade la 10 - 12% înseamnă că se gândesc la consumatori."
Hausmann a jucat mai multe roluri în fața spectatorilor: a fost manager, chelner, bucătar. A vorbit despre cum se organizează un restaurant, cum se aranjează o masă, cum se întâmpină un client, cum se ia comanda, cum se servește și se aduce nota de plată. A vorbit chiar și despre bacșiș. Apoi, i-a plimbat pe spectatori prin magazin și le-a dezvăluit secretele în alegerea tigăilor, cratițelor, farfuriilor și cuțitelor. Show-ul a fost încununat de o demonstrație de gătit.
Personajul principal al întregii pre-zentări făcute de Hausmann a fost clientul, consumatorul. Maestrul a afirmat că, pentru a avea succes, fiecare amănunt dintr-un restaurant trebuie raportat doar la client, în niciun caz la cheltuieli și câștig. "Cea mai mare satisfacție o am atunci când clientul pleacă fericit din restaurant" - a declarat Hausmann.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Sâmbătă, 12 Iunie 2010
Sâmbătă, 12 Iunie 2010
Vineri, 11 Iunie 2010
Vineri, 11 Iunie 2010