Pentru maestrul în artă culinară Jakob Hausmann

Gastronomia nu-i afacere, ci dragoste de oameni

523
Gastronomia nu-i afacere, ci dragoste de oameni - 75af610e64370798d716d9d8eb7f6971.jpg

Articole de la același autor

O întâlnire cu maestrul în artă culinară Jakob Hausmann este un eveniment care te marchează pentru tot restul vieții. Elvețianul a ajuns să îndrăgească România ca pe propria țară. Dar adevărată lui patrie este gastronomia. Când începe să-ți vorbească despre frumusețile, tainele și bogățiile ei, simți că-ți vine să pui mâna pe cuțit și cratiță și să nu mai ieși din bucătărie.
L-am întâlnit, vineri, la Zilele Selgros, la Constanța, unde a făcut o demonstrație practică, în fața unui public nu prea numeros. Erau vreo 40 de specialiști în ale gastronomiei și elevi ai unui liceu de specialitate. Hausmann a dat un show pe care ar fi trebuit să-l vadă toată Constanța. Ar fi avut ce învăța. Nu mă refer doar la demonstrația în sine, la partea ei tehnică, ci la lecția de viață pe care maestrul a transmis-o celor ce-l priveau.
El i-a învățat că gastronomia nu este o afacere, ci dragoste față de oameni. Doar ținând cont de nevoile și sentimentele clienților, poți să ai succes în afaceri. "Unii patroni de restaurante - a afirmat maestrul - vor să obțină un profit de 30%. Fiți siguri că acest lucru îl fac împotriva clienților. Abia când marja de profit scade la 10 - 12% înseamnă că se gândesc la consumatori."
Hausmann a jucat mai multe roluri în fața spectatorilor: a fost manager, chelner, bucătar. A vorbit despre cum se organizează un restaurant, cum se aranjează o masă, cum se întâmpină un client, cum se ia comanda, cum se servește și se aduce nota de plată. A vorbit chiar și despre bacșiș. Apoi, i-a plimbat pe spectatori prin magazin și le-a dezvăluit secretele în alegerea tigăilor, cratițelor, farfuriilor și cuțitelor. Show-ul a fost încununat de o demonstrație de gătit.
Personajul principal al întregii pre-zentări făcute de Hausmann a fost clientul, consumatorul. Maestrul a afirmat că, pentru a avea succes, fiecare amănunt dintr-un restaurant trebuie raportat doar la client, în niciun caz la cheltuieli și câștig. "Cea mai mare satisfacție o am atunci când clientul pleacă fericit din restaurant" - a declarat Hausmann.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3727 secunde