Hemoragie de forță de muncă la Daewoo - Mangalia

1697
3
Hemoragie de forță de muncă la Daewoo - Mangalia - hemoragiedefortademunca-1519822325.jpg
Numai în pielea constructorilor de nave de la Daewoo - Mangalia Heavy Industries să nu fii. De mai bine de trei luni, bieții oameni trăiesc într-o continuă tensiune. Contracte nu mai sunt, sectoare întregi din șantier nu au de lucru, iar viitorul este incert.
Repornirea companiei este o problemă de durată. Mai întâi, statul român trebuie să își exercite dreptul de preemțiune privind achiziția părții deținute de acționarul majoritar sud-coreean. Apoi, trebuie să negocieze contractul de vânzare - cumpărare și să achite factura. Abia după aceea va putea negocia cu cei ce doresc să preia managementul lui Daewoo - Mangalia Heavy Industries și un pachet minoritar, de acțiuni. Se pare că, până la acest moment, sunt doi ofertanți: Damen Group și grupul italian Fincantieri. Dar până când viitorul manager va prelua compania și îi va asigura comenzi, vor trece alte săptămâni sau chiar luni de incertitudine pentru salariații de la Daewoo - Mangalia. 


O parte dintre aceștia n-au mai avut răbdare și au părăsit compania, îndreptându-se spre alte șantiere navale din țară și străinătate. Numărul celor ce pleacă este în creștere de la o zi la alta. De la 2.580 de persoane, numărul angajaților a scăzut la 1.900, în 2017, și la circa 1.690, în prezent, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber!, Ilie Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului "Navalistul".


La starea de incertitudine s-au adăugat greutățile iernii. Conducerea companiei a fost nevoită să trimită în șomaj tehnic o parte dintre lucrători, începând de luni, 26 februarie 2018, relatează liderul de sindicat. Este vorba în personalul ce locuiește în alte localități și care nu mai poate face naveta, pentru că șoselele sunt înzăpezite.


Pe data de 7 martie 2018 expiră termenul până la care statul român își poate exercita dreptul de preemțiune privind achiziția companiei. Dacă nu o va face, acționarul majoritar sud-coreean va avea mână liberă să finalizeze tranzacția cu Damen Group.


Comentează știrea

CaLacustele
28 februarie 2018
CumSeFura

Stimate Domn Ion Tita Calin. Cumparau materialele specificate in proiect: la metru linear, suprafata de tabla dar cind se platea era pe kilogram. Foarte interesant nu-i asa? Ghici ce greutate (masa de fapt) avea materialul? Otelul in loc de 7.85 tone pe metro cub dintr-o data avea peste 8 tone pe metro cub. Mai sa fie. Asa se platea: la kilogram pe unitate de masura. Citi bani au inghitit cei de la Vama? Citi bani au furat coreeni care erau mina in mina cu romanii? Cite firme capusa au existat? Sa mai fie si acuma. Spuneti la DNA sa ia actele de la aprovizionare (intrari, POR cum se numeau) sa se vada cit s-a furat cu acte in regula si nimeni nu a zis nimic. Hotia se facea in birouri, dar nici muncitorii nu erau mai sfinti: overtime nejustificat, dormit la munca (existau locuri unde se putea dormi in liniste-banii mergeau), mofturi la mincare (vroiau ciorba de burta in fiecare zi) Ca au intrebat coreeni odata: voi acasa mincati in fiecare zi ciorba de burta? Spiritul de echipa nu exista...doar cel de turma. Autodistrugatori. Asa faceti si acasa? Distrugeti ce aveti? Acum platiti...cu casa...familia... Puneti anunturi de vinzare in alte tari...poate romanii plecati vor cumpara...o vila...o masina...la pret de faliment normal. Cum se numeste acel cartier de vile aparut dupa 1997? Drumul Oaselor? Predestinat nume. Macar v-ati dat copii la scoli bune, i-ati meditati bine, cu banii furati? Daca da...ati fost inteligenti...unii dintre voi. Ceilalti care ati furat si nu ati investit banii in ceva de folosinta indelungata, uitati-va in WC-uri si intre picioare. Pe acolo s-a dus furtul, bunastarea de care ati dispus (si distrus) 17 ani, cel putin. O buna parte din viata unui om. Sfat: Apreciati compania unde lucrati. Mai intii oferiti si apoi astepati sa fi se ofere. E mai sigur asa. Ca in dragoste: Mai bine iubesti tu decit sa astepti sa fii iubit. Este mai sigur asa.

Gicu
1 martie 2018
salarii

Dar realitatea despre snc cand o expuneti?Realitatea...nu laudele. Despre sudorii care au minim pe.economie?Aia oare ce mananca?Inginerii care dupa zeci.de ani de.experienta au...3000 net?asta e salariu? Si cand vad anuntul mincinos ca aveti disponibile locuri de munca...in conditiile in care stiu 5 sudori care au fost sa dea probe si au asteptat ore sa li.se zica ca de fapt ...nu sunt locuri disponibile. Hai...sa lasam capra vecinului.

Tot raul spre bine
1 martie 2018
inteligenta romaneasca

Poate putini stiu dar grupul Damen este o asociere de santiere navale , firme producatoare de echipamente navale, birouri de proiectare....adica cum era odata la noi Centrala Navala. Si pe care de "destepti" ce am fost am desfiintat-o. Sa speram ca guvernul va gasi o solutie sa puna in valoare mai mult inteligenta romaneasca in domeniul constr. navale , si sa nu mai stam cu mana intinsa la straini sa ne dea ei de lucru !. Inca mai avem ICEPRONAVUL (pe care l-am vandut si pe ala la englezi) , fostele uzine de echipamente navale , etc. BINEINTELES , ca o colaborare cu un pertener strain renumit in constructii navale este BINEVENITA ! Dar santierul din Mangalia TREBUIE sa-si gaseasca un partener naval serios ce construieste nave mari , si in flux continuu si nu orice strain care vine primul si face orice fel de vaporase ! Iar daca statul este majoritar si mai bine. Pacat ca in aceasta perioada nu s-au perfectat niste contracte , pentru nave la reparat.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3453 secunde