IMM-urile și băncile: un tandem pe termen lung

382
IMM-urile și băncile: un tandem pe termen lung - fotoarticol1-1369148693.jpg
IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei. Realitatea este că peste 60% din forța de lucru din sectorul privat din România este angajată în companii cu cifra de afaceri mai mică de două milioane de euro anual, iar numărul și bunăstarea acestor companii au influențe majore și imediate în economie și societate. În aceste condiții, ce este de făcut pentru ca perspectivele economice ale IMM-urilor să se îmbunătățească? Cum pot contribui băncile? Sunt câteva întrebări pe care i le-am adresat directorului regional al Bancpost, Paul Handro. 


"Dezvoltarea afacerii IMM-urilor este rezultatului unui efort conjugat al tandemului IMM - Bancă", spune Paul Handro. Directorul regional al Bancpost este de părere că acum, mai mult decât oricând, este nevoie ca IMM-urile să își conducă afacerile cu o aderență sporită pe zona financiară. Acest lucru se traduce prin atenție la implicațiile financiare ale deciziilor de management și transparență financiară. Mai exact, potrivit acestuia, o întreprindere mică nu se poate aștepta să dezvolte o relație de finanțare cu o bancă dacă situațiile sale financiare nu reflectă activitatea reală și dacă patronul nu oferă informații complete băncii. 


În același timp, este de părere directorul regional al Bancpost, băncile trebuie să furnizeze cu precizie produsele și serviciile necesare pentru ca planurile de afaceri ale IMM-urilor să se materializeze și să producă rezultate. De exemplu, Paul Handro a precizat că banca pe care o reprezintă pune accent, pentru clienții de tip întreprinderi mici și persoane fizice autorizate, pe o combinație de soluții flexibile pentru administrarea fluxurilor de numerar cu un rol eficient în controlul costurilor și linii de credit pentru acoperirea imediată de nevoi pentru lichidități sau pentru refinanțare (mai multe detalii pot fi găsite pe www.atelierede afaceri.ro). 


IMM-urile așteaptă din partea băncilor o atitudine proactivă


Totuși, produsele și serviciile bancare în sine nu sunt suficiente. Din cercetările de piață efectuate de către Bancpost rezultă ca IMM-urile așteaptă din partea băncilor o atitudine proactivă, în sensul anticipării nevoilor clientului. Consultanța financiară, dincolo de elementele strict contractuale legate de achiziționarea unui anume produs, este un alt aspect pe care directorul regional al Bancpost, Paul Handro, îl consideră esențial în susținerea clienților de tip IMM. 


Tocmai de aceea, banca pe care o reprezintă oferă acum IMM-urilor un concept numit "Relaționare bancară de tip 360 de grade". Acest lucru înseamnă, pentru IMM-uri, o abordare pe baza unor soluții financiare personalizate, cuprinzătoare, un rezultat al înțelegerii de către bancă, în profunzime, a nevoilor acestor clienți, așa după cum explică Paul Handro. "Vrem și suntem gata să susținem IMM-urile, iar resursa noastră cheie sunt oamenii - antrenați, experimentați, hotărâți", a conchis directorul regional Bancpost. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 10 Mai 2013
Stire din Economie : SOS - IMM-urile!
Pagina a fost generata in 0.3062 secunde