Încă un pas spre transformarea Daewoo-Mangalia în companie mixtă româno-olandeză

3227
Încă un pas spre transformarea Daewoo-Mangalia în companie mixtă româno-olandeză - incaunpasdaewoo-1526916107.jpg
Statul român face încă un pas spre preluarea controlului asupra companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries. Pe data de 21 iunie 2018 va avea loc adunarea generală a acționarilor Șantierului Naval "2 Mai" Mangalia (care deține 49% din capitalul social al Daewoo Mangalia, în numele statului român). 


Participanții vor aproba condițiile asocierii dintre SN "2 Mai" și compania olandeză BV Holding Maatschappij Damen, în cadrul companiei mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries, în vederea implementării condițiilor hotărâte în ședința AGA din data de 2 aprilie 2018.


Vă reamintim că la acea dată se stabilise ca SN "2 Mai" să nu își exercite dreptul de preferință cu privire la achiziționarea pachetului de acțiuni deținut de sud-coreeni la Daewoo - Mangalia, cu următoarele condiții: 
• Damen să achiziționeze, de la sud-coreeni, pachetul de 51% din acțiunile societății mixte Daewoo - Mangalia; 
• apoi, Damen să cesioneze către SN "2 Mai" un pachet de acțiuni reprezentând aproximativ 2% din capitalul social al societății mixte. În urma acestor operațiuni, structura acționariatului societății DMHI va fi următoarea: SN "2 Mai" va deține 51% din capitalul social, iar Damen, 49%. 
• totodată, sud-coreenii trebuie să cesioneze către Damen creanța de 830 milioane de dolari pe care o dețineau la Daewoo - Mangalia, în schimbul sumei de 10.000 de dolari;
• la rândul ei, compania Damen trebuie să cesioneze, către SN "2 Mai", o cotă de 51% din valoarea creanței (reprezentând aproximativ 423 milioane de dolari), în schimbul sumei de 5.100 dolari.


Faptul că acționarii Șantierului Naval "2 Mai" Mangalia sunt chemați să aprobe asocierea cu Damen, demonstrează că statul român, sud-coreeni și olandezi au ajuns, deja, la o înțelegere în această afacere lipsită de transparență.


Oare vom afla vreodată care sunt dedesubturile acestei tranzacții dubioase și prețul real plătit de statul român pentru a obține controlul la Daewoo - Mangalia?


Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4203 secunde