Pe căile navigabile europene

Începe era barjelor și șlepurilor electrice

232
Începe era barjelor și șlepurilor electrice - incepeera-1517148953.jpg
Începând din vara aceasta, primele barje de containere acționate electric și posibil fără echipaj vor naviga în porturile Anvers, Amsterdam și Rotterdam. Barjele, a căror construcție este finanțată din fonduri europene, sunt destinate transportului pe căile navigabile interioare din Belgia și Olanda. Ele vor contribui la reducerea considerabilă a utilizării camioanelor cu motor diesel în transportul de mărfuri, arată publicația "Guardian".

Supranumite "Tesla canalelor", motoarele electrice ale barjelor vor fi acționate de acumulatoare ce vor fi încărcate la țărm de furnizorul de energie fără carbon Eneco.

Barjele sunt proiectate să funcționeze fără echipaj, deși vor fi echipate în prima perioadă de funcționare.

În luna august 2018, vor fi puse în exploatare cinci barje, cu lungimea de 52 metri, lățimea de 6,7 metri, greutatea de 425 tone, care pot transporta 24 de containere. Ele vor fi dotate cu acumulatori care le vor asigura puterea necesară timp de 15 ore. Prin utilizarea acestor barje vor fi înlocuite 23.000 de camioane, acționate cu motorină.

Ulterior, vor intra în exploatare și șase șlepuri de 110 metri lungime, cu capacitatea de 270 de containere, ale căror acumulatoare le vor asigura o autonomie de transport de 35 de ore. Numai prin folosirea lor s-ar putea reduce, cu circa 18.000 de tone pe an, emisiile de CO2 din atmosferă.

Conform ultimelor statistici ale Eurostat, 74,9% din transportul de mărfuri al UE se derulează pe rețeaua rutieră, 18,4% pe calea ferată și doar 6,7% pe căile navigabile interioare. 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1809 secunde