Industria portuară a atras mai multe venituri în anul 2021
222
Articole de la același autor
Nu-i minciună! Pescarii de la Marea Neagră și Dunăre au capturat peste 3.179 tone de pește
25 Iunie 2022
Peste 400 de hectare de terenuri agricole, scoase la vânzare într-o singură zi, în județul Constanța
30 Mai 2022
Epavele ferry-boat-urilor "Mangalia" și "Eforie" au păgubit "CFR Marfă" de 41,734 milioane de lei
23 Iunie 2022
Porturile maritime românești au derulat 67,5 milioane de tone de mărfuri în anul 2021, în creștere cu 11,77% față de anul precedent, acesta fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria lor. Performanța s-a reflectat în evoluția cifrei de afaceri a industriei portuare.
Iată, veniturile celor 22 de operatori portuari monitorizați de cotidianul „Cuget Liber” au crescut, pe ansamblu, după cum o demonstrează bilanțurile financiar-contabile publicate de Ministerul Finanțelor. În anul 2021, aceștia au atras, împreună, venituri totale de 1.370.579.685 lei, respectiv 278.550.460 euro, mai mari cu 2,97% în lei și cu 1,23% în euro, comparativ cu anul precedent.
Este demn de remarcat faptul că veniturile în lei realizate în 2021 sunt cu 32,20% peste nivelul celor din 2008, anul de vârf al creșterii din ciclul economic precedent. În schimb, exprimate în euro, veniturile din 2021 sunt cu 1,05% mai mici decât cele din 2008. Discrepanța majoră între dinamica veniturilor în lei și euro se datorează faptului că, în interval 2008 - 2021, cursul mediu de schimb al leului în raport cu moneda europeană s-a depreciat cu 33,61%.
Tendința de concentrare a activității
Datele comparative indică menținerea tendinței de concentrare a activității și a veniturilor în rândul operatorilor din portul Constanța. Un pluton de 6 dintre cele 22 de companii a realizat 75,07% din veniturile totale ale anului 2021.
Constanța South Container Terminal se menține pe primul loc în top, cu o pondere de 17,74% în totalul veniturilor realizate de cei 22 de operatori portuari. Pe locul doi se află compania Oil Terminal cu o pondere de 15,625%, iar Chimpex se menține pe poziția a treia, având o pondere de 13,51%. La foarte mică distanță urmează Comvex, cu o pondere de 12,50%.
Performerii anului 2021
Un număr de 16 dintre cei 22 de operatori portuari au obținut venituri mai mari în 2021 față de anul precedent, în vreme ce alți 6 operatori au avut realizări inferioare. Cele mai importante creșteri le-au consemnat, în ordine: Comvex (+68,64%), Barter Port Operator (+59,45%), Canopus Star (+37,71%), Silotrans (+32,09%), Chimpex (+31,84%), Umex (+30,76%), Socep (+30,56%), Niva Prodcom (+26,66%) și Frial (+20,01%).
Printre operatorii portuari cu cele mai mari pierderi de venituri, comparativ cu anul precedent, se numără: Barter Trading Romania (-63,15%), Kirazoglu Corporation (-47,48%), Beta Intertrans (-22,03%) și Astar Stevedoring (-11,20%),
Topul operatorilor portuari
În continuare, vă prezintăm clasamentul celor 22 operatori din portul Constanța, realizat în funcție de veniturile obținute în 2021 (în paranteze este prezentată creșterea, respectiv descreșterea, față de anul 2021). Ierarhizarea a fost realizată pe baza bilanțurilor financiare publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.
1. Constanța South Container Terminal – 243.174.087 lei (+4,91%),
2. Oil Terminal – 214.099.120 lei (+10,44%);
3. Chimpex – 185.099.158 lei (+31,84%);
4. Comvex – 171.383.070 lei (+68,64%);
5. North Star Shipping –122.289.455 lei (+5,35%);
6. Socep – 92.699.547 lei (+30,56%);
7. Umex – 58.081.524 lei (+30,76%);
8. Silotrans – 51.136.115 lei (+32,09%);
9. APM Terminals Romania – 49.717.867 lei (-12,03%),
10. TTS Operator – 37.964.668 lei (+8,91%);
11. Canopus Star – 37.086.041 lei (+37,71%);
12. Decirom – 27.709.861 lei (+15,52%);
13. European Metal Services – 17.103.539 lei (+3,04%);
14. Niva Prodcom – 13.440.390 lei (+26,66%);
15. Romned Port Operator – 13.281.975 lei (-1,64%);
16. Frial – 11.881.235 lei (+20,01%);
17. Barter Port Operator 9.183.667 lei (+59,45%);
18. Beta Intertrans – 4.060.991 lei (-22,03%);
19. Kirazoglu Corporation – 3.965.291 lei (-47,48%);
20. Astar Stevedoring – 3.656.550 lei (-11,20%),
21. Rotrac – 2.506.470 lei (+18,55%);
22. Barter Trading Romania – 1.059.064 lei (-63,15%).
Iată, veniturile celor 22 de operatori portuari monitorizați de cotidianul „Cuget Liber” au crescut, pe ansamblu, după cum o demonstrează bilanțurile financiar-contabile publicate de Ministerul Finanțelor. În anul 2021, aceștia au atras, împreună, venituri totale de 1.370.579.685 lei, respectiv 278.550.460 euro, mai mari cu 2,97% în lei și cu 1,23% în euro, comparativ cu anul precedent.
Este demn de remarcat faptul că veniturile în lei realizate în 2021 sunt cu 32,20% peste nivelul celor din 2008, anul de vârf al creșterii din ciclul economic precedent. În schimb, exprimate în euro, veniturile din 2021 sunt cu 1,05% mai mici decât cele din 2008. Discrepanța majoră între dinamica veniturilor în lei și euro se datorează faptului că, în interval 2008 - 2021, cursul mediu de schimb al leului în raport cu moneda europeană s-a depreciat cu 33,61%.
Tendința de concentrare a activității
Datele comparative indică menținerea tendinței de concentrare a activității și a veniturilor în rândul operatorilor din portul Constanța. Un pluton de 6 dintre cele 22 de companii a realizat 75,07% din veniturile totale ale anului 2021.
Constanța South Container Terminal se menține pe primul loc în top, cu o pondere de 17,74% în totalul veniturilor realizate de cei 22 de operatori portuari. Pe locul doi se află compania Oil Terminal cu o pondere de 15,625%, iar Chimpex se menține pe poziția a treia, având o pondere de 13,51%. La foarte mică distanță urmează Comvex, cu o pondere de 12,50%.
Performerii anului 2021
Un număr de 16 dintre cei 22 de operatori portuari au obținut venituri mai mari în 2021 față de anul precedent, în vreme ce alți 6 operatori au avut realizări inferioare. Cele mai importante creșteri le-au consemnat, în ordine: Comvex (+68,64%), Barter Port Operator (+59,45%), Canopus Star (+37,71%), Silotrans (+32,09%), Chimpex (+31,84%), Umex (+30,76%), Socep (+30,56%), Niva Prodcom (+26,66%) și Frial (+20,01%).
Printre operatorii portuari cu cele mai mari pierderi de venituri, comparativ cu anul precedent, se numără: Barter Trading Romania (-63,15%), Kirazoglu Corporation (-47,48%), Beta Intertrans (-22,03%) și Astar Stevedoring (-11,20%),
Topul operatorilor portuari
În continuare, vă prezintăm clasamentul celor 22 operatori din portul Constanța, realizat în funcție de veniturile obținute în 2021 (în paranteze este prezentată creșterea, respectiv descreșterea, față de anul 2021). Ierarhizarea a fost realizată pe baza bilanțurilor financiare publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.
1. Constanța South Container Terminal – 243.174.087 lei (+4,91%),
2. Oil Terminal – 214.099.120 lei (+10,44%);
3. Chimpex – 185.099.158 lei (+31,84%);
4. Comvex – 171.383.070 lei (+68,64%);
5. North Star Shipping –122.289.455 lei (+5,35%);
6. Socep – 92.699.547 lei (+30,56%);
7. Umex – 58.081.524 lei (+30,76%);
8. Silotrans – 51.136.115 lei (+32,09%);
9. APM Terminals Romania – 49.717.867 lei (-12,03%),
10. TTS Operator – 37.964.668 lei (+8,91%);
11. Canopus Star – 37.086.041 lei (+37,71%);
12. Decirom – 27.709.861 lei (+15,52%);
13. European Metal Services – 17.103.539 lei (+3,04%);
14. Niva Prodcom – 13.440.390 lei (+26,66%);
15. Romned Port Operator – 13.281.975 lei (-1,64%);
16. Frial – 11.881.235 lei (+20,01%);
17. Barter Port Operator 9.183.667 lei (+59,45%);
18. Beta Intertrans – 4.060.991 lei (-22,03%);
19. Kirazoglu Corporation – 3.965.291 lei (-47,48%);
20. Astar Stevedoring – 3.656.550 lei (-11,20%),
21. Rotrac – 2.506.470 lei (+18,55%);
22. Barter Trading Romania – 1.059.064 lei (-63,15%).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 26 Aprilie 2022
Joi, 16 Septembrie 2021
Duminică, 13 Iunie 2021
Sâmbătă, 12 Decembrie 2020
Miercuri, 12 August 2020
Marţi, 05 Noiembrie 2019
Joi, 18 Iulie 2019
Sâmbătă, 03 Noiembrie 2018
Marţi, 04 Septembrie 2018
Joi, 24 Mai 2018