Locomotiva cu telecomandă intră pe liniile ferate industriale din România

776
Locomotiva cu telecomandă intră pe liniile ferate industriale din România - locomotivarc-1340983048.jpg
Viitorul este al vehiculelor, navelor și aeronavelor acționate de la distanță. Pași concreți în această direcție s-au făcut. Avionul și automobilul controlate prin unde radio au depășit faza de modele miniaturale și de prototip.
Submarinele teleghidate, destinate cercetărilor subacvatice și activităților industriale sunt de mult timp în exploatare. Navele comandate prin satelit, care să străbată mările și oceanele lumii, sunt încă în faza de proiect. În schimb, pe liniile ferate din diferite părți ale lumii circulă deja locomotive telecomandate.
În România, primele locomotive acționate de la distanță au fost introduse pe liniile ferate industriale de la ArcelorMittal Galați SA.
Modernizarea locomotivelor de manevră ale combinatului siderurgic, prin dotarea lor cu echipamente care permit telecomanda, a fost realizată de către firmele "Remarul 16 Februarie" SA, din Cluj, și "Integral Consulting R&D" SRL, din București. Omologare tehnică a acestui tip de locomotivă a fost făcută de Autoritatea Feroviară Română - AFER.
Locomotivele pot fi conduse atât de la postul de conducere din cabină, cât și acționate din afara cabinei, în sistem telecomandat.
Prin introducerea acestui tip de locomotivă se are în vedere diminuarea necesarului de personal utilizat pentru manevrarea vehiculelor, în sensul că mecanicul de locomotivă telecomandată, pe lângă acționarea comenzilor locomotivei, poate prelua și unele dintre atribuțiile personalului de manevră, prevăzute în reglementările specifice în vigoare pentru sistemul de transport feroviar.
Manevra vehiculelor pe linii ferate industriale cu acest tip de locomotivă constituie o noutate în România, astfel că o serie de reglementări referitoare la transportul feroviar trebuie modificate.
Exemplul ArcelorMittal Galați va fi molipsitor. Cu certitudine că, în viitorul apropiat, unitățile industriale ce dețin locomotive pentru transportul uzinal vor apela la dotarea lor cu echipamente de telecomandă. Iar de la locomotive, se va trece, pe scară larg, la controlul de la distanță al macaralelor și podurilor rulante.
În județul Constanța, tehnologiile de ridicare și de transport bazate pe radio-control au un câmp larg de aplicare în industria portuară, în cea navală și în construcții.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 21 Februarie 2012
Stire din Eveniment : Au jefuit o garnitură de tren
Pagina a fost generata in 0.5901 secunde