Locuri de practică pentru cadeții români

676
1
Locuri de practică pentru cadeții români - andrewbailey-1320596949.jpg

Jerome Balay, crew manager al companiei V.Ships France SAS, este o mai veche cunoștință a cotidianului "Cuget Liber".
Aflând că a sosit la Constanța, l-am căutat pentru a afla care e pulsul shipping-ului internațional și a obține informații de interes pentru navigatorii români.

Shipping-ul internațional s-a confruntat cu situația de criză și în anul 2011, obligând armatorii și operatorii să caute soluții de supraviețuire. Întrucât pe piață este tot mai puțină marfă, companiile care au flote pentru transportul gazelor lichefiate, așa cum este și V.Ships France SAS, au luat decizia să folosească navele pentru stocare, relatează Balay. De pe aceste depozite de gaze plutitoare, gazele sunt transferate pe nave mai mici și transportate spre puncte esențiale din Europa de Nord și Africa.
Recesiunea a temperat foamea acută de ofițeri cu care se confrunta shipping-ul în perioadele de creștere economică. Persistă, în schimb, deficitul de calitate a forței de muncă, în special în cazul celei tinere. "Școlile își fac datoria din punct de teoretic. Pentru noi contează însă abilitățile, practica pe mare, performanțele la navă. De aceea, punem un mare accent, în prezent, pe cadeți, pe ofițerii în formare, cărora le acordăm tot sprijinul. Vom tripla numărul de cadeți în 2012, până la 24 de locuri. Dorim să-i specializăm în domeniul navigației, al operaților de stocaj și al celor ship-to-ship (transfer al mărfurilor de pe o navă pe alta)" - a declarat francezul.
Flota V.Ships France SAS cuprinde nouă tancuri chimice, șase nave pentru transportul gazelor lichefiate și trei VLCC-uri (tancuri petroliere de peste 160.000 tdw). Circa 100 din totalul celor 500 de locuri de muncă revin navigatorilor români. Alte 140 - 150 de jobb-uri sunt ocupate de letoni, 150 sunt ale navigatorilor francezi, iar restul, ale marinarilor filipinezi și indieni.
Echipajele românești lucrează numai pe tancurile de gaze lichefiate. Acestea operează în zona Europei, a Caraibelor și a Africii de Vest, dar servesc în special pentru stocare. Fiind vorba de opera-țiuni dificile, de transfer a gazelor de pe o navă pe alta, de multe ori în condiții de mare rea, sunt necesare aptitudini deosebite. "Echipajele românești sunt bine pregătite" - afirmă managerul francez.
Începând din 2012, în flota mondială se va aplica Convenția Maritimă Consolidată - MLC 2006. Ea va împărți lumea transporturilor navale, inclusiv companiile de crewing, în două tabere: cei ce respectă prevederile acesteia și cei ce le resping. "În România am constatat că avem o primă societate certificată MLC 2006. Vom vizita și agențiile din Lituania, India, cu care colaborăm. Credem că această convenție internațională va face puțină curățenie în lumea crewing-ului din punct de vedere al calității."
Întrebarea pe care o pun mulți marinari este: "Cresc salariile în 2012 sau bat pasul pe loc?" "Criza este prezentă, iar navele sunt folosite pentru stocaj. În aceste condiții, companiile petroliere nu mai au o mare marjă de manevră din punct de vedere financiar-salarial" – a atenționat Jerome Balay.



Comentează știrea

honda cbr1000rr fairing
2 iunie 2014
honda cbr1000rr fairing

The front blinkers are integrated into an aerodynamic fairing which not only reduces drag, but the fairing keeps the heat off the rider's legs. Recesses on the 19 litre fuel tank provide a tucked in riding position and combined with the upright handlebars and a broad urethane seat makes the Kawasaki Ninja 1000 a comfortable machine to ride long distances. honda cbr1000rr fairing http://hondacbrf2fairings.tripod.com

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3334 secunde