De sărbători,

Magazinele de cadouri "dăruiesc" clienților prețuri mari

429
Magazinele de cadouri

Articole de la același autor

Luna decembrie este privită de magazinele cu produse de larg consum ca o oportunitate de creștere a vânzărilor și de lichidare a stocurilor, pentru a mai putea supraviețui până în primăvara anului viitor. Totuși, prețurile nu arată acest fapt. În continuare, retailerii practică prețuri ridicate, care nu fac decât să îngroape afacerea și să descurajeze consumul.

De 1 Decembrie, hypermarket-urile și mall-urile constănțene au fost în mare parte pustii. De așteptat, potrivit reprezentanților din vânzări; lumea fie stă acasă și se odihnește, fie merge la un grătar. Situația însă nu este singulară. În ultimul timp, din ce în ce mai puțini constănțeni se aventurează în marile rețele comerciale și atunci doar ca să-și cumpere strictul necesar. Cauza? Atât scăderea puterii de cumpărare, cât și prețurile mari și lipsa unor reduceri și promoții reale, nu doar pe hârtie! În acest context, luna decembrie riscă să se transforme într-un fiasco total pentru magazinele specializate de cadouri.
Cei mai mulți dintre proprietarii magazinelor spun că principala cauză pentru prețurile ridicate o reprezintă chiriile extrem de mari, cerute în mall-urile și hypermarket-urile constănțene. Deși 2009 este un an de criză, chiriile au rămas neschimbate, ba, mai mult, au existat și cazuri în care proprietarii de spații comerciale au cerut mai mult. Aceste practici însă, nu fac altceva decât să adâncească recesiunea. Primele rezultate se văd și cu ochiul liber: mall-urile au din ce în ce mai multe spații neocupate, iar firmele specializate de pe piața cadourilor și articolelor de încălțăminte și îmbrăcăminte își restrâng pe cât posibil activitatea.
Magazinele care au mai rămas au intrat în luna cadourilor cu aceleași prețuri ridicate, care alungă clienții afectați de criză. Astfel, pentru un cadou special, precum o machetă a unui avion sau a unei mașini de teren, trebuie să plătești cel puțin 200 - 300 lei. O machetă mai mare poate ajunge și la 800 lei. O cutie de bijuterii (doar cutia!) costă 150 - 200 lei. De asemenea, o jucărie Moș Crăciun costă 40 - 50 lei.
Există și produse mai ieftine, cu o utilitate practică, așa încât probabil că vor fi cele mai cerute cadouri în această perioadă. Astfel, un set de cosmetice de Crăciun costă între 30 și 40 lei, un ciorap decorativ - 18 lei, iar un set de patru prosoape argintii pentru bucătărie are un preț de aproximativ 20 lei. Un puzzle cu cifre pentru copii costă 13 lei, iar pentru o veioză din rășină, decorativă, trebuie să plătești 60 lei.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.0173 secunde