Marinari de sacrificiu

486
4
Marinari de sacrificiu - dwhale-1371484258.jpg

Articole de la același autor

Șase navigatori români au ajuns într-o situație critică. De o lună de zile, duc o viață de câine la bordul tancului petrolier "D Whale", sub pavilion Liberia.

Nava, încărcată cu 300.000 tone de țiței, este ancorată în zona de coastă a statului Sri Lanka, în apele internaționale. Din cauza unor probleme comerciale, nu poate intra în port pentru a se aproviziona cu carburanți, apă și alimente. Armatorul - o companie din Taiwan - se teme că nava ar putea fi arestată.

Pe de altă parte, petrolierul nu își poate continua voiajul, pentru a ajunge într-un port mai… prietenos. Aprovizionarea cu combustibil nu se poate face prin transfer de la o navă la alta, în largul mării, legislația internațională interzicând o astfel de operațiune.

Marinarii se hrănesc de o lungă perioadă de timp numai cu linte, iar lipsa oricărei perspective a dus la creșterea nervozității la bord. Echipajul ar vrea să ducă nava în port, dar comandantul indian se opune.

Românii sunt flămânzi și disperați. Armatorul nu le-a achitat salariile, iar comandantul le poartă sâmbetele.

"Cei șase marinari nu sunt membrii noștri de sindicat, dar ne-au solicitat ajutorul. Cazul este extrem de complicat. E foarte greu să acționezi în vreun fel în aceste împrejurări. Vom analiza să vedem ce se poate face" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Încurcăturile de acest fel, în care ajung sute de marinari, sunt tipice pentru cei ce nu sunt membri de sindicat. Ei nu beneficiază de nicio protecție pe mare. Pleacă în voiaj orbește, fără să aibă informații corecte despre navă, armator și compania de crewing, fără să cunoască dacă există vreun contract colectiv de muncă la bord și dacă înțelegerea pe care au semnat-o la îmbarcare respectă convențiile internaționale.

Rechinii din shippingul internațional își aleg victimele doar din rândul navigatorilor nesindicalizați. Aceștia sunt prea încrezători în forțele lor și se cred deasupra riscurilor și pericolelor. În cele din urmă, se dovedesc a fi marinarii de sacrificiu ai flotei mondiale.

Comentează știrea

SLN
18 iunie 2013
Ce subtilitate ... subtila!

"Cei șase marinari nu sunt membrii noștri de sindicat, dar ne-au solicitat ajutorul"! Fiecare articol despre marinari napastuiti mentioneaza ca acestia nu-s membri (cu un singur "i", nene!) Sindicatului condus de Mihalcioiu! Ce naiba, sa plateasca si astia cotizatie ca sunt multe cheltuieli pe protocoale, excursii in strainatate etc!

Mishu
18 iunie 2013
Un "ziarist"al SLN

Nu e saptamana ca acest zis "ziarist" sa nu ne spuna ce vraji a mai facut neica nimeni mihalcioiu. Mai nou , nu este articol despre problemele pe care le indura marinarii (vezi despre cei pe o nava la Suez , unii prin portul Genova , etc...) , ca sa nu ne aminteasca de faptul ca trebuie sa fii membru de sindicat , neaparat in Romania si sa-i cotizezi acestui tampit sume in valuta pe care el le-a stabilit impreuna cu gasca de prosti din jurul sau. Nu am vazut niciodata vreun articol , in care sa se arate care este ponderea cheltuita din cotizatiile in valuta!!! , spre exemplu , pentru pachetele pentru copii la Craciun , pentru combustibilul folosit la masinile cu care se deplaseaza cei de la SLN , ce suma merge la protocol , sau chiar in fondul de salarii !?!

Nemo profesor
19 iunie 2013
subtilul Mishu si nea SLN

Mai secaturilor, este vorba de "membrii nostri de sindicat" si nu "membri de sindicat" dar e grea gramatica si de unde nu e de unde sa pui. Mai rau este ca mai va si dati in stamba. Eu nu il stiu decit din presa pe Mihalcioiu dar ca un cititor constantean trag concluzia ca sunt probleme si la oamenii sindicalisti dar problemele le rezolva sindicatul. Este normal sa iti ajuti numai oamenii tai si nu sa prapadesti aiurea fondurile. Dupa cite mai vad SLN-ul asta este subventionata de federatia aia internationala si de oamenii organizatiei. Probabil ca cei interesati stiu despre ce e vorba. Iar ca SLN-ul da cadouri de Craciun copiilor de navigatori este deja de notorietate si foarte bine fac. Nu prea am mai vazut altii sa mai faca treaba asta, asa, de ani buni de zile fara pauza. Bravo lor, bravo sindicalistilor. Voi alde neica nimeni care latrati pe margine si nu faceti nimic in viata asta ... ma rog la Dumnezeu sa va ierte . Amin !

Seaman
19 iunie 2013
D Whale

Pai armatorul asta a dat faliment. Sunt mai toate navele arestate. Eu cred ca este si mai rau decit se spune. Cine ar putea sa ii ajute pe acei marinari? Poate Mishu, nu? sau nea SLN de la comentariul 1 ? Sa fim seriosi. Singurii sunt oamenii din ITF si SLN daca sunt romani. Eu am lucrat cu Rusi si Ukrainieni si toti il stiu pe Adrian Mihalcioiu si vorbesc numai la superlativ de el. Il stie toata lumea din Singapore, Australia pina in toata America si Canada. Si mai stiu ceva. Tot mai multi navigatori romani au inceput sa se duca catre SLN, din aceia care pina mai ieri se lua dupa cite un nene coltos sau invidios constantean care nu are nimic comun cu marinaria dar care le stie el pe toate. Prin aceste articole auzim si noi ce se poate intimpla si asta e foarte bine ca ne mai pazim de necazuri acum cind viata este din ce in ce mai grea pe mare. Multumim mediei constantene si nationale pentru stirile bune /rele care le prezinta si asta este foarte bine. Birfitorii, invidiosii si ilustrii necunoscuti sa isi vada de treaba ca noi marinarii nu dam doi bani pe ei. Vint din pupa baieti ai marii !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3675 secunde