Marinarii români nu sunt în siguranță în vestul Africii
Articole de la același autor
Aventurile unei femei "lup de mare"
14 August 2012
Schimbări majore în Autoritatea Navală Română
29 August 2012
Mineralierul de 55.000 tdw "Tomis" - prima navă de mare tonaj construită în România
02 Octombrie 2012
"Vreau să ajut absolvenții și ofițerii români să-și găsească locuri de muncă în condiții foarte avantajoase!"
04 Octombrie 2012
Șantierul Naval Constanța, distins cu Ordinul "Meritul Industrial și Comercial" - în grad de Mare Ofițer
06 Octombrie 2012
Navigatorii dau examen la Ministerul Transporturilor
29 Septembrie 2012
Tancul petrolier Orfeas, sub pavilion Bahamas, încărcat cu 35.000 tone de gazolină, capturat de pirați pe coasta de vest a Africii, a fost eliberat după trei zile. Cei 24 de membri ai echipajului, majoritatea filipinezi, sunt sănătoși, a anunțat armatorul grec.
Apele Africii de Vest sunt infestate de pirați, care jefuiesc echipajele de bunurile personale și navele de încărcătură. Sunt vizate cu precădere tancurile petroliere, întrucât marfa lor are mare căutare pe piața neagră. Companiile străine care achiziționează carburanți de pe această piață întrețin, de fapt, fenomenul pirateriei.
În timp ce numărul atacurilor piraterești este în declin în Golful Aden și Oceanul Indian, ca urmare a prezenței în zonă a unei puternice flote de patrulare, dar mai ales datorită gărzilor înarmate de la bordul navelor comerciale, tot mai multe nave sunt capturate și jefuite de cealaltă parte a continentului african.
Pirateria pe mare a devenit o sursă de îmbogățire pentru numeroase grupări din Africa, care profită de lipsa de control din partea guvernelor, de toleranța și chiar de corupția lor.
Coasta de vest a Africii este frecvent vizitată de navigatorii români, îmbarcați pe nave grecești, franceze, belgiene și italiene, iar unii dintre ei au trăit experiențe dure, în ultimii ani.
Pe data de 9 ianuarie 2011, tancul petrolier de 9.000 tdw "Chassiron", sub pavilion belgian, a fost atacat de pirații nigerieni. Incidentul s-a petrecut la 6,5 mile distanță de intrarea în portul Lagos, în timpul operațiunii de transfer al mărfii de pe un tanc petrolier de 60.000 tdw, aflat la ancoră.
La bord se aflau șase ofițeri, din Constanța, în frunte cu comandantul de cursă lungă Ioan Eugen Lois, plus nouă nebrevetați filipinezi. Echipajul a fost terorizat și jefuit.
Pe 9 iunie 2011, nava Aristofanis, pe care se aflau și doi ofițeri români, a fost atacată și capturată de pirați în timp ce se afla în ancoră, încărcată și aștepta să intre la descărcare în portul Cotonou, Benin. Nava a fost jefuită de marfă, combustibil, apă și alimente, iar la scurt timp, eliberată.
Pe 24 iulie 2011, în Golful Guineea, pirații au capturat tancul petrolier italian "RBD Anema e Core", al cărui comandant era român. Nava a fost eliberată după câteva zile.
Comentează știrea
constanteanul marinar
12 octombrie 2012
in west africa
domnule ion tita-calin, faptul ca reusesti sa faci copy-paste din anumite surse nu demonstreaza ca "esti" pe subicet. atacurile in zona sunt mult mai numeroase decat iti imaginezi da deloc periculoase pentru membrii echipajelor atacate sau infestate precum iti place sa spui. am experienta de doi ani si mai bine in nigeria lucrand pe parte de safety si security pentru o companie offshore [numarul doi in lume], fiind responsabil la nivel zonal de peste 40 de nave offshore. doamne fereste ca unu membru de echipaj sa fie ranit... acea grupare dispare pe vecie. nu e vorba de piratii din caraibe sau :)... plus, fiecare crew member are dreptul sa refuze tranzitul prin zonele periculoase asa ca... o zi cat mai buna tuturor...
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 10 Octombrie 2012
Luni, 03 Septembrie 2012
Sâmbătă, 01 Septembrie 2012
Joi, 30 August 2012
Luni, 09 Iulie 2012
Marţi, 26 Iunie 2012
Vineri, 28 Septembrie 2012
Marţi, 25 Septembrie 2012