Mihai Daraban: „Diplomația economică românească nu există”
893
Articole de la același autor
Bătrânii lupi de mare au sărbătorit jumătate de secol de la absolvirea Școlii de Marină „Mircea cel Bătrân"
06 Septembrie 2021
Fiscul vinde terenuri, apartamente, clădiri și o flotă de autoturisme la prețuri de chilipir
09 Septembrie 2021
Salariile marinarilor de pe navele cu pavilion de complezență cresc de la 1 ianuarie 2022
13 Septembrie 2021
„În cei peste 30 de ani de marinărie am fost în mai toate mările!”
07 Septembrie 2021
Camera de Comerț și Industrie a României, împreună cu casa de avocatură Piperea & Asociații, a organizat conferința Noul Cod Comercial Român, eveniment ce a reunit specialiști din cadrul Băncii Naționale a României, Asociației Române a Băncilor, profesioniști din domeniul juridic, profesori universitari, judecători și avocați.
În cadrul conferinței, Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț și Industrie a României a declarat:
„Se vorbește de foarte mulți ani de necesitatea resetării legislației economice, dar prea mare lucru nu s-a făcut în acest sens. Poate nu ar strica un în această problemă, având în vedere faptul că primul Cod Comercial din România, apărut în 1887, era de inspirație italiană. În lumea civilizată, rolul camerei de comerț este foarte bine cunoscut. Din păcate, pentru că nu au fost asumate politic, camerele de comerț din România au rămas o formă fără fond, deși beneficiază de o lege specifică făcută chiar de Statul Român. Suntem foarte atenți la ceea ce înseamnă cheltuirea banului public și diplomația economică. În ceea ce privește cheltuirea banului public, consider că este nevoie urgentă de o resetare administrativă a României pe formatul curților de apel existente, și anume reducerea numărului de județe la 15. În ceea ce privește diplomația economică, dacă la sfârșitul lui 2015 deficitul balanței comerciale era de 8,37 miliarde de euro, am ajuns, în numai cinci ani, la 18,36 miliarde de euro. Anul acesta, probabil, vom ajunge la peste 20 de miliarde de euro deficit al balanței comerciale. Datele arată foarte clar că exportul României este realizat de firmele cu capital străin care activează aici. Consumatorul știe ce vrea, dar nu vine nimeni în fața acestuia să-i satisfacă acest apetit al mărfurilor de import. Acest lucru nu se întâmplă pentru simplul fapt că diplomația economică românească nu există. Ambasadele României din Uniunea Europeană sunt înțesate de personal, dar în țări G20, precum Japonia, Coreea de Sud, Australia sau Brazilia, nu existăm. Probabil, în acest nou cod comercial va trebui să existe o solidaritate a mediului de business cu CCIR pentru ca diplomația economică românească să răspundă în mod eficient cerințelor pieței”.
„Se vorbește de foarte mulți ani de necesitatea resetării legislației economice, dar prea mare lucru nu s-a făcut în acest sens. Poate nu ar strica un în această problemă, având în vedere faptul că primul Cod Comercial din România, apărut în 1887, era de inspirație italiană. În lumea civilizată, rolul camerei de comerț este foarte bine cunoscut. Din păcate, pentru că nu au fost asumate politic, camerele de comerț din România au rămas o formă fără fond, deși beneficiază de o lege specifică făcută chiar de Statul Român. Suntem foarte atenți la ceea ce înseamnă cheltuirea banului public și diplomația economică. În ceea ce privește cheltuirea banului public, consider că este nevoie urgentă de o resetare administrativă a României pe formatul curților de apel existente, și anume reducerea numărului de județe la 15. În ceea ce privește diplomația economică, dacă la sfârșitul lui 2015 deficitul balanței comerciale era de 8,37 miliarde de euro, am ajuns, în numai cinci ani, la 18,36 miliarde de euro. Anul acesta, probabil, vom ajunge la peste 20 de miliarde de euro deficit al balanței comerciale. Datele arată foarte clar că exportul României este realizat de firmele cu capital străin care activează aici. Consumatorul știe ce vrea, dar nu vine nimeni în fața acestuia să-i satisfacă acest apetit al mărfurilor de import. Acest lucru nu se întâmplă pentru simplul fapt că diplomația economică românească nu există. Ambasadele României din Uniunea Europeană sunt înțesate de personal, dar în țări G20, precum Japonia, Coreea de Sud, Australia sau Brazilia, nu existăm. Probabil, în acest nou cod comercial va trebui să existe o solidaritate a mediului de business cu CCIR pentru ca diplomația economică românească să răspundă în mod eficient cerințelor pieței”.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 08 Septembrie 2021
Luni, 27 Septembrie 2021
Miercuri, 15 Septembrie 2021
Sâmbătă, 04 Septembrie 2021
Vineri, 16 Iulie 2021
Luni, 06 Septembrie 2021
Joi, 02 Septembrie 2021
Sâmbătă, 03 Iulie 2021
Vineri, 02 Iulie 2021
Luni, 21 Iunie 2021