Mihai Daraban: Salonul internațional auto se mută de la Geneva la Romexpo - București
202
Articole de la același autor
"Lista neagră" a navigatorilor - mit sau realitate?
02 Octombrie 2017
"Scarabeo 9" - o platformă de foraj petrolier gigant se îndreaptă spre portul Constanța
19 Septembrie 2017
SNC importă vietnamezi. Statul îl obstrucționează și-l obligă să-i plătească mai bine decât pe români
14 Octombrie 2017
Sunt tineri care cred că vor câștiga banii ușor, dacă se fac marinari. Uitați acest lucru!
28 Octombrie 2017
Ce așteaptă marinarii și portuarii de la ministrul Felix Stroe
19 Octombrie 2017
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a participat joi, 9 noiembrie 2017, la seminarul dedicat furnizorilor de piese și componente auto: "Progres prin cooperare", organizat de Asociația Constructorilor de Automobile din România (Acarom), în parteneriat cu Dacia Renault, Ford și Exact System, la Romexpo.
Temele de interes care au fost abordate în cadrul dezbaterilor au vizat următoarele aspecte: componente din mase plastice și cauciuc, ansambluri și componente mecanice, tehnologii și utilaje tehnologice, soluții IT avansate pentru R&D, competiție și producție auto și logistică auto, servicii diverse. Evenimentul s-a încheiat cu întâlniri B2B între producătorii de componente auto și producătorii auto.
Daraban, a anunțat că pavilioanele B1, B2 și B3 din cadrul Romexpo au fost date în folosință și vor găzdui, în luna martie a anului viitor, Salonul internațional auto care se va muta de la Geneva, la Romexpo.
El a făcut referire la statisticile și cifrele oferite de Eurostat, care plasează România pe ultimul loc în UE în ceea ce privește inovarea și cercetarea: "Dacă analizăm această informație oferită de Eurostat, înțelegem că brandul românesc cu valoare adăugată nu prea există, ceea ce înseamnă că trebuie să ne aplecăm mai mult către produse cu valoare adăugată semnificativă". Totodată, președintele CCIR a atras atenția asupra faptului că România ocupă penultima poziție în UE la productivitatea muncii, conform acelorași date: "(…) cei 661.533 agenți economici care au depus bilanțul la organele fiscale au o cifră de afaceri de 264 mld., iar rata profitului este de 7,2%. Altfel spus, nu se pot face profituri mari în România". De asemenea, președintele CCIR a subliniat că "avem cea mai mare viteză de internet din UE și nu știm ce să facem cu ea", având în vedere că România ocupă ultimul loc la digitalizare administrativă.
Gabriel Sicoe, președintele Acarom, a declarat: "Cifra de afaceri a industriei de automobile din România este semnificativă, respectiv 22 mld. Euro, care reprezintă 13% din PIB. De asemenea, industria auto reprezintă un sfert din exporturile României. (…) Din cifra de afaceri a industriei auto, 25% din venituri sunt de la producătorii de automobile și restul de 75% vin de la producătorii de piese, componente și inginerie". De asemenea, dl. Sicoe a subliniat importanța rețelei de furnizori în industria orizontală românească care poate fi, în opinia domniei sale, "un adevărat atu".
La eveniment au mai luat cuvântul: Gheorghe Badea, Președinte Grup GIC Pitești, dl. Francois Blanc, Ex Director RH Dacia Renault și dl. Yves Caracatzanis, Director General al Groupe Renault România.
Asociația Constructorilor de Automobile din România este cea mai importantă asociație de profil din țara noastră. Obiectivul asumat încă de la înființare (n.r. 1996) continuă să fie acela de a promova interesele importante, comune celor aproape 150 de membri, prin acțiuni, poziționări publice și conlucrarea cu autoritățile publice legate de industria auto din țară, prin acțiuni de cooperare și colaborare interne și externe în sfera producției de componente și în cea a cercetării și inovării legate de sectorul auto.
Temele de interes care au fost abordate în cadrul dezbaterilor au vizat următoarele aspecte: componente din mase plastice și cauciuc, ansambluri și componente mecanice, tehnologii și utilaje tehnologice, soluții IT avansate pentru R&D, competiție și producție auto și logistică auto, servicii diverse. Evenimentul s-a încheiat cu întâlniri B2B între producătorii de componente auto și producătorii auto.
Daraban, a anunțat că pavilioanele B1, B2 și B3 din cadrul Romexpo au fost date în folosință și vor găzdui, în luna martie a anului viitor, Salonul internațional auto care se va muta de la Geneva, la Romexpo.
El a făcut referire la statisticile și cifrele oferite de Eurostat, care plasează România pe ultimul loc în UE în ceea ce privește inovarea și cercetarea: "Dacă analizăm această informație oferită de Eurostat, înțelegem că brandul românesc cu valoare adăugată nu prea există, ceea ce înseamnă că trebuie să ne aplecăm mai mult către produse cu valoare adăugată semnificativă". Totodată, președintele CCIR a atras atenția asupra faptului că România ocupă penultima poziție în UE la productivitatea muncii, conform acelorași date: "(…) cei 661.533 agenți economici care au depus bilanțul la organele fiscale au o cifră de afaceri de 264 mld., iar rata profitului este de 7,2%. Altfel spus, nu se pot face profituri mari în România". De asemenea, președintele CCIR a subliniat că "avem cea mai mare viteză de internet din UE și nu știm ce să facem cu ea", având în vedere că România ocupă ultimul loc la digitalizare administrativă.
Gabriel Sicoe, președintele Acarom, a declarat: "Cifra de afaceri a industriei de automobile din România este semnificativă, respectiv 22 mld. Euro, care reprezintă 13% din PIB. De asemenea, industria auto reprezintă un sfert din exporturile României. (…) Din cifra de afaceri a industriei auto, 25% din venituri sunt de la producătorii de automobile și restul de 75% vin de la producătorii de piese, componente și inginerie". De asemenea, dl. Sicoe a subliniat importanța rețelei de furnizori în industria orizontală românească care poate fi, în opinia domniei sale, "un adevărat atu".
La eveniment au mai luat cuvântul: Gheorghe Badea, Președinte Grup GIC Pitești, dl. Francois Blanc, Ex Director RH Dacia Renault și dl. Yves Caracatzanis, Director General al Groupe Renault România.
Asociația Constructorilor de Automobile din România este cea mai importantă asociație de profil din țara noastră. Obiectivul asumat încă de la înființare (n.r. 1996) continuă să fie acela de a promova interesele importante, comune celor aproape 150 de membri, prin acțiuni, poziționări publice și conlucrarea cu autoritățile publice legate de industria auto din țară, prin acțiuni de cooperare și colaborare interne și externe în sfera producției de componente și în cea a cercetării și inovării legate de sectorul auto.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 10 Noiembrie 2017
Joi, 09 Noiembrie 2017
Sâmbătă, 04 Noiembrie 2017
Vineri, 03 Noiembrie 2017
Miercuri, 18 Octombrie 2017
Luni, 16 Octombrie 2017
Vineri, 22 Septembrie 2017
Marţi, 19 Septembrie 2017
Marţi, 19 Septembrie 2017
Joi, 29 Iunie 2017