Păcăliți și lăsați fără vacanțe!
Ministerul Turismului și ANAT caută soluții pentru garantarea pachetelor turistice
169
Articole de la același autor
Gala Turismului Românesc. Investițiile de pe litoral, premiate de FPTR
01 Septembrie 2018
Pesta porcină se extinde! Stimulente pentru vânătorii de porci mistreți
03 Septembrie 2018
Numărul turiștilor păcăliți cu vacanțe a crescut în ultimii ani. Ministerul Turismului și Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) lucrează împreună pentru ca trecerea la noul sistem de garantare să nu afecteze mediul de afaceri din turism, dar să asigure protecția integrală a turiștilor români.
Mecanismele analizate urmăresc să asigure o protecție efectivă a turiștilor români și, în același timp, să nu pericliteze activitatea agențiilor de turism.
"Am pus mereu preț pe consultarea mediului de afaceri din turism pentru că toate schimbările legislative trebuie făcute în concordanță cu nevoile pieței. Totodată, trebuie să subliniez faptul că principala grijă a ministerului a fost protejarea turiștilor români. În același timp, trebuie ca aceste schimbări legislative să nu afecteze dezvoltarea economică din acest domeniu. Doar prin intermediul acestor consultări vom reuși să ne coordonăm acțiunile cu ANAT, astfel încât agențiile să nu fie afectate de noile modificări. Soluția a stat și stă în dialogul cu industria din turismul românesc. Tocmai de aceea i-am așezat la masă atât pe reprezentații agențiilor de turism, cât și pe asigurători, brokeri și reprezentanți ai băncilor", a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.
ANAT reiterează faptul că dialogul dintre mediul privat și autorități este singura posibilitate pentru ca lucrurile să funcționeze.
"Analizăm împreună cu Ministerul Turismului orice posibilitate de utilizare a instrumentelor de garantare prevăzute în legislația aprobată recent. Am convingerea că dialogul permanent dintre ANAT și Ministerul Turismului va duce la apariția unor sisteme de garantare funcționale și accesibile agențiilor de turism, care să vină în avantajul turiștilor. Sunt încrezător că până la finalul anului venim cu soluții bune pentru piața agențiilor de turism. ANAT a solicitat permanent schimbarea modului în care sunt asigurate pachetele de călătorie, limita de 50.000 de dolari făcând imposibilă despăgubirea turiștilor afectați de insolvența unei agenții. Noi suntem primii care ne dorim rezolvarea corectă a problemei asigurărilor și garantării rambursării banilor plătiți de turiști. Sperăm să demonstrăm că ANAT este o asociație credibilă, pregătită să răspundă modificărilor legislative care urmează", a precizat și Nicolae Demetriade, președintele ANAT.
Mecanismele analizate urmăresc să asigure o protecție efectivă a turiștilor români și, în același timp, să nu pericliteze activitatea agențiilor de turism.
"Am pus mereu preț pe consultarea mediului de afaceri din turism pentru că toate schimbările legislative trebuie făcute în concordanță cu nevoile pieței. Totodată, trebuie să subliniez faptul că principala grijă a ministerului a fost protejarea turiștilor români. În același timp, trebuie ca aceste schimbări legislative să nu afecteze dezvoltarea economică din acest domeniu. Doar prin intermediul acestor consultări vom reuși să ne coordonăm acțiunile cu ANAT, astfel încât agențiile să nu fie afectate de noile modificări. Soluția a stat și stă în dialogul cu industria din turismul românesc. Tocmai de aceea i-am așezat la masă atât pe reprezentații agențiilor de turism, cât și pe asigurători, brokeri și reprezentanți ai băncilor", a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.
ANAT reiterează faptul că dialogul dintre mediul privat și autorități este singura posibilitate pentru ca lucrurile să funcționeze.
"Analizăm împreună cu Ministerul Turismului orice posibilitate de utilizare a instrumentelor de garantare prevăzute în legislația aprobată recent. Am convingerea că dialogul permanent dintre ANAT și Ministerul Turismului va duce la apariția unor sisteme de garantare funcționale și accesibile agențiilor de turism, care să vină în avantajul turiștilor. Sunt încrezător că până la finalul anului venim cu soluții bune pentru piața agențiilor de turism. ANAT a solicitat permanent schimbarea modului în care sunt asigurate pachetele de călătorie, limita de 50.000 de dolari făcând imposibilă despăgubirea turiștilor afectați de insolvența unei agenții. Noi suntem primii care ne dorim rezolvarea corectă a problemei asigurărilor și garantării rambursării banilor plătiți de turiști. Sperăm să demonstrăm că ANAT este o asociație credibilă, pregătită să răspundă modificărilor legislative care urmează", a precizat și Nicolae Demetriade, președintele ANAT.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 28 August 2018
Sâmbătă, 25 August 2018
Vineri, 24 August 2018
Vineri, 31 August 2018
Luni, 20 August 2018
Luni, 13 August 2018
Luni, 13 August 2018
Sâmbătă, 04 August 2018
Sâmbătă, 28 Iulie 2018