Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, se opune transferului portului Constanța la municipalitate

642
1

Articole de la același autor

Adusă de un tren de călători Interregio, care a oprit pe linia I, în loc de linia a IV-a a Gării Constanța, ministrul transporturilor Ramona Mănescu a sosit, vineri dimineața, la Constanța. Tânără, frumoasă, elegantă, dis-tinsă și încântată de modul cum a decurs călătoria (fără un minut de întârziere), doamna ministru avea pregătită o agendă de lucru încărcată. Prezența ei la malul mării fusese provocată de Organizația Patronală "Operatorul Portuar". În urmă cu o săptămână, liderii acesteia îi smulseră promisiunea că le va întoarce vizita și că vor discuta, la Constanța, problemele care frământă comunitatea portuară. Primul popas, șefa transporturilor l-a efectuat la Prefectura Constanța, unde s-a întâlnit cu prefectul și directorii companiilor din transporturile terestre, maritime, fluviale și aeriene, în cadrul comandamentului de iarnă. În conferința de presă organizată la finalul reuniunii, ministrul și subse-cretarul de stat Constantin Matei au răspuns numeroaselor întrebări ridicate de ziariști. Referindu-se la po-dul de la Agigea, ministrul a declarat că, de săptămâna viitoare, se va asigura transbordarea TIR-urilor de pe un mal pe altul al Canalului Dunăre - Marea Neagră, cu gabara. Termenul de finalizare a podului de peste canal, de la Km 0, a fost luna decembrie 2013, dar a fost prelungit până în aprilie 2014, din cauza unor probleme de teren și de proiectare. Proiectantul va fi pus să plătească pentru această întârziere. Pe rolul instanțelor se află un proces între administrația portului și proiectant, a declarat Constantin Matei. În legătură cu problemele ridicate de patro-natul portuar, ministrul a declarat că, după ce va discuta cu administrația portuară, se va întâlni cu operatorii privați. Apoi, va stabili o nouă întâlnire, în care soli-citările lor vor fi analizate punct cu punct, pentru a vedea în ce măsură sunt viabile sau nu. Conducerea porturilor de către comunitatea portuară nu este posibilă din punct de vedere legal. În schimb, ea poate avea un rol consultativ, a declarat Ramona Mă-nescu. "Este normal și democratic ca operatorii să poată fi consultați în toate activitățile pe care le desfășoară. Ei au mai multe solicitări, precum cele privind transferul de acțiuni ale administrației portuare, implicarea în managementul portului, eficientizare. Sunt solicitări pertinente." Ministrul a precizat că nu s-a întâlnit, până acum, cu primarul Radu Mazăre pentru a discuta problema transferului de acțiuni la municipalitate și, pentru a încheia discuțiile pe această temă, a afirmat răspicat: "Portul Constanța este un obiectiv strategic de interes național și cu asta cred că am spus totul!" Cu alte cuvinte, portul Constanța este o pălărie mult prea mare pentru primarul Radu Mazăre și municipalitate, pe care nu vor pune mâna câtă vreme Ramona Mănescu este șefa transporturilor.

Contractul privind concesiona- rea pavilionului românesc, a cărui reziliere a fost solicitată de Auto-ritatea Navală Română, este analizat de o casă de avocatură și o comisie. "Pericolul ca ANR să plătească daune există doar în măsura în care România va pierde procesul în instanțele internaționale" - a precizat Constantin Matei. Referindu-se la subconcesio-narea domeniului public portuar, care va debloca investițiile, sub-secretarul de stat a afirmat că fiecare contract necesită o hotărâre de guvern, mecanismul necesitând mai mult timp. "Din nefericire, în ultimii ani nu numai că nu s-au făcut subconcesionări, dar nici măcar închirieri în portul Constanța" - a declarat Matei. În cursul după amiezii, ministrul s-a întâlnit cu conducerile administraților portuare și canalelor navigabile, ale ANR și Radionav. La sfârșitul reuniunii, de la CNAPMC, aceasta a declarat: "Am discutat problemele pe care le întâmpină și încercăm, împreună, să găsim soluții. Și ministerul trebuia să se implice mai mult și va trebui să o facă de acum încolo. Analizăm criterii un pic mai aplicate pentru planul de management. Sigur, putem găsi vinovați pentru ce nu merge bine, dar trebuie să venim în întâmpi-narea problemelor ce trebuie rezolvate". În cursul serii, a urmat o vizită la șantierul podului de la Km 0 și o întâl-nire cu patronatul portuar. 

Comentează știrea

cristi
13 octombrie 2013
adio vise mazare

mazarika tea-y dus dracu cu visele tale de a lua bani bani si iara bani nemunciti de tine

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0043 secunde