Nu distrugeți marinăria!

Articole de la același autor
Rolul principal i-a revenit sistemului de învățământ marinăresc performant. Datorită lui, România a dobândit statutul de furnizor de echipaje bine pregătite pentru flota mondială, de exportator de competențe înalte.
În articolul "Elita navigatorilor, nedreptățită de clasificarea ocupațiilor din România", publicat în ediția din 22 august 2011, a cotidianului "Cuget Liber", atrăgeam atenția asupra unei modificări aberante apărute în clasificarea ocupațiilor din România, operată prin Ordinul ministrului Muncii nr. 1.832 din 6 iulie 2011.
De curând, am reluat investigația pe această temă și am fost șocat să constat că trecerea ocupațiilor marinărești într-o categorie inferioară, prin Ordinul ministrului Muncii nr. 1.832 din 6 iulie 2011, s-a făcut cu încălcarea gravă a Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările ulterioare. Conform acesteia, profesiile de comandant, ofițer punte secund, ofițer punte, șef mecanic, ofițer mecanic secund, ofițer mecanic necesită cel puțin 3 ani de studii superioare (pentru care se eliberează diplomă a unei universități sau a unui colegiu universitar).
Comentează știrea
Ptr dl.Ion Tita Calin : http://www.wall-street.ro/articol/Companii/86883/Seful-MedLife-isi-face-scoala-de-marina.html Ce legatura exista intre Mihai Marcu si PNL ,PSD,Valerica( baiatul competent al lui Mazare),CERONAV,Cupsa,ANR etc va las pe dvs sa relatati. PS.Cei de la Roamania Liberala au scris un articol despre aceste legaturi.Acolo explicau de ce vroiau sa mute brevetul al Bucuresti.
am ajuns sa fim platiti la fel ca ucrainienii - niste brute analfabete si betive.
Nu este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Se lucreaza part-time sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Valabil in toate orasele !!! Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "detalii" la adresa de email [email protected]
Problema este alta: indiferent de numarul anilor de studiu, fie doi, trei sau patru, importanta este calitatea pregatirii si nu diploma. Conteaza atitudinea absolventilor, nivelul de cunostinte teoretice si disponibilitatea la efort. Or ei ies gata corupti chiar din facultate, datorita unui sistem permisiv care cultiva spaga, indolenta, smecheria si nu in ultimul rand inconstienta. Asta vrem, asta avem.
Baciu? Baciu de la Colegiul Nautic? Cand erai prfoesoras luai spaga, nu-i asa? Ca si acum.
Cred ca nu conteaza in cati ani faci scoala. Daca esti repetent poti sa amani facultatea vreo 4 ani, deci ca timp sa ai 7-8 ani de scoala dar asta inseamna ca tot repetrent esti. La fel si daca dai spaga. Mai greu este cand faci totul tu ca legiuitor ca examenele sa se ia numai daca dai spaga, si asa imediat te gandesti de ce sa mai si inveti daca tot trebuie sa dai spaga? Si uite asa... s-a dus pregatirea. Cu ce salarii faci tu invatamant? Mici spun, dar cu oferta de spaga mare. Cum treci examenul la ANR? Numai cu spaga spun. Si ca cercul sa se inchida, cum pleci in primele voiaje ca ofiter prin agentiile ed crewing? Cu ...spaga fireste sau cu mari pile. Asa s-a distrus invatamantul romanesc de marina. Reflectati !
Toate ar fi foarte bune daca s-ar face scoala ca lumea. Are dreptate Baciu si marinarul. Apoi cum sa te platesca altfel pe tine ca roman si altfel pe ukrainian sau filipinez pentru acelasi job? Asta ar fi discriminare pe baza de nationalitate. La bordul unei nave trebuie sa existe navigatori bine pregatiti profesional si numai cei mai buni sa fie angajati. Cu siguranta pe betivi si incompetenti nu ii angajeaza nimeni. Cursurile minime STCW pentru ofiteri sunt standard si sunt aceleasi in orice forma de invatamant mentionata in subiectul meu, asa ca nu stiu de unde este supararea d-lui Tita Calin. Cred ca este un articol gestionat de cei cu interes pentru mai multi ani de pregatire marinareasca, ceea ce inseamna bani mai multi prapaditi in scoala. Absolventii UMC sau ANMB ies ingineri exploatare ( care include si ofiterul de marina) si nu ofiteri de marina simpli. In toate scolile din lume ofiterii sunt pragatiti in scoli platite de armatori si nu de studenti, iar acest lucru ar exclude spaga sau incompetenta pentru ca banii nu s-ar mai plati in astfel de cazuri si scolile ar da faliment. Asa se aplica economia de piata. La noi ca la nimeni. Studentul plateste si normal ca daca nu mai plateste nu convine scolii care accepta cu spaga sa il treaca ca sa aiba clienti, banii din spaga tin ochii inchisi autoritatilor din domeniu si uite asa...