Sub impulsul salariilor mari din shipping-ul internațional

Numărul marinarilor români s-a dublat în ultimii șapte ani

837
Numărul marinarilor români s-a dublat în ultimii șapte ani - b698d4f242a59752533e8bd264f64f66.jpg
În ciuda faptului că România nu mai are flotă maritimă comercială, meseria de marinar este la mare căutare. Salariile mari din shipping-ul internațional îi determină pe tot mai mulți tineri să aleagă cariera de navigator.
În ultimul deceniu, rezerva de forță de muncă marinărească din România a înregistrat o evoluție spectaculoasă. În 2003, la recensământul personalului navigant, Autoritatea Navală Română a reînmatriculat circa 25.000 de navigatori, dintre care 15.000 navigatori maritimi și 10.000 navigatori fluviali.
Astăzi, în Registrul matricol de evidență a personalului navigant român sunt înscriși 48.432 de navigatori, cu 93,73% mai mult decât în urmă cu șapte ani.
Personalul navigant maritim deține o pondere de 80,1% din total, iar cel fluvial - 19,9%. Dintre cei 38.795 de navigatori maritimi, 19.129 sunt ofițeri, 14.807 sunt nebrevetați și personal maritim portuar, iar 4.859 sunt personal auxiliar.
În rândul celor 9.637 de navigatori fluviali, sunt: 3.802 ofițeri, 5.109 nebrevetați și personal maritim portuar, 726 personal auxiliar.
Din totalul de 48.432 de navigatori, ofițerii dețin ponderea cea mai mare - 47,35% (respectiv 22.931 de persoane), fiind urmați de nebrevetați și personalul maritim portuar - 41,12%, personalul au-xiliar - 11,53%. Structura demon-strează că România este, în principal, un rezervor de forță de muncă superior calificată, de ofițeri, pentru piața shipping-ului internațional.
În prezent, sunt autorizate un număr de 100 de companii de crewing (care furnizează echipaje pentru armatorii străini).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 04 August 2010
Stire din Economie : Război împotriva firmelor fantomă
Pagina a fost generata in 1.5168 secunde