Oil Terminal a înlăturat toate barierele care blocau majorarea capitalului social

884
Oil Terminal a înlăturat toate barierele care blocau majorarea capitalului social - oilterminalainlaturattoatebarier-1589207725.jpg
"Oil Terminal a câștigat toate procesele în instanță – a declarat, pentru cotidianul , directorul general Viorel - Sorin Ciutureanu. Acum vom putea trece la majorarea de drept a capitalului social."

Stimați cititori, operatorul din portul Constanța se luptă de aproape un deceniu să își majoreze capitalul social. Nu este un moft al conducerii societății sau al acționarului majoritar – statul român. Compania este obligată de HG nr. 834/1991 să facă acest lucru.

Toate tentativele de intrare în legalitate s-au lovit, ani la rând, de opoziția în Justiție a acționarilor minoritari semnificativi. Acum, situația s-a schimbat. Contestatarii au pierdut toate bătăliile, fapt ce îi va permite Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor, convocată pe 12 iunie 2020, să constate majorarea de drept a capitalului social al societății cu valoarea unor terenuri în suprafață totală de 383.596 mp, care aparțin statului român.

"Așteptăm aprobarea acționarului majoritar, după care vom urma pașii legali. Vom solicita o evaluare la zi a terenurilor, de către un evaluator independent stabilit de instanță sau de Oficiul Național al Registrului Comerțului. În funcție de evaluare va fi calculată valoarea nominală a unei acțiuni și numărul acțiunilor ce îi revin statului român", a declarat Ciutureanu.

La această dată, structura acționariatului companiei este următoarea: 59,6222% din acțiuni sunt deținute de statul român; o persoană fizică deține un pachet de acțiuni reprezentând 16,7346% din capitalul social; alte 13,1902% din acțiuni sunt în proprietatea unor persoane fizice, iar 10,4529% sunt controlate de persoane juridice.

Investiție pentru securitatea Constanței

Iată o altă veste bună: compania intenționează să construiască două rezervoare petroliere de 50.000 de metri cubi în Depozitul Sud. Proiectul va fi realizat în parteneriat cu Societatea de Administrare a Participațiilor Statului în Energie (SAPE). Aprobarea de principiu a acestei asocieri urmează a fi dată de acționari în cadrul adunării din 12 iunie.

"Scopul nostru este să investim pe platforma de depozitare din Sud pentru a închide, treptat, Depozitul Nord", a declarat Ciutureanu.

Depozitul Nord, cu o capacitate funcțională de 400.000 de metri cubi, care ocupă o suprafață de circa 80 de hectare într-o zonă centrală a Constanței, trebuie scos în afara orașului, pe locația din Sud. "Este anormal să se manipuleze cantități uriașe de produse petroliere și chimice în mijlocul urbei", afirmă directorul general.

În prezent, compania Oil Terminal deține rezervoare cu o capacitate totală de 1,5 milioane de metri cubi, care sunt ocupate cu mărfuri în procent de 100%. Întrucât mișcarea mărfurilor este slabă din cauza crizei petroliere și a recesiunii, veniturile companiei provin în cea mai mare măsură din depozitare. Singurul care merge foarte bine este exportul de benzină al României, a precizat directorul general.

Un parc de panouri fotovoltaice

Tot în buricul Constanței se află și Depozitul petrolier Platforma Nord II, care este dezafectat, în prezent. Acesta ocupă o suprafață de 40 hectare, pe care au fost 50 de rezervoare petroliere cu capacitatea totală de 200.000 tone. Din ele n-au mai rămas decât căminele rezervoarelor (cămășile din cărămidă sau beton), fundațiile și, ascunsă în subteran, mulțimea șerpuitoare a conductelor. Ce are de gând să facă Oil Terminal cu această locație?

"De-a lungul timpului am tot încercat să obținem fonduri pentru dezafectarea industrială a acestui depozit. Trebuie efectuate lucrări de demolare, de extracție a țevilor din pământ, trebuie stabilit gradul de poluare al solului. Întrucât activitatea petrolieră nu se mai poate desfășura în zona rezidențială, am putea construi un parc de panouri fotovoltaice, să devenim producător de energie electrică. Până acum n-am reușit să obținem finanțarea pentru operațiunile de dezafectare, nici din fondurile de mediu, nici din cele europene. Având în vedere că au apărut o serie de schimbări ale procedurilor, vom relua demersurile privind accesarea finanțării europene", a declarat Sorin Ciutureanu.

Ajunsă în cel de al 122-lea an de existență, Oil Terminal este una dintre companiile strategice ale țării noastre. Operatorul portuar prestează servicii de primire, depozitare, condiționare și livrare a țițeiului, produselor petroliere, chimice și petrochimice, precum și alte materii prime pentru import, export și tranzit. Prin terminalul petrolier, România derulează peste 50% din importurile, exporturile și tranzitul de hidrocarburi și produse petrochimice lichide. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.263 secunde