Operatorii privați au investit peste 15 milioane euro, în porturile Constanța și Midia

385
Operatorii privați au investit peste 15 milioane euro, în porturile Constanța și Midia - operatoriiinvestitii-1441302231.jpg

Articole de la același autor

Din punct de vedere investițional, portul Constanța este etalonul Mării Negre. Porturile țărilor riverane fac eforturi să țină pasul cu el, să nu rămână prea mult în urmă în ceea ce privește facilitățile, capacitățile de depozitare și ratele de operare, adâncimile și siguranța navigației.

În 2015, operatorii privați au continuat să investească și să lanseze noi pro-iecte de investiții, pregătindu-se pen-tru viitorul ciclu al creșterii economice.

Potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, la solicitarea ziarului "Cuget Liber", în anul 2015, până la sfârșitul lunii august, au fost puse în funcțiune investiții în valoare totală de 11.781.025,19 lei (2.658.473,47 euro), după cum urmează:

- la compania Chimpex - o magazie pentru depozitarea zahărului brut în dreptul danei 63, a portului Constanța. Valoarea investiției este 7.232.290,05 lei;

- la T.T.S. Operator - o stație de bunkeraj cu regim de antrepozit fiscal, în portul Constanța. Valoarea investiției este 831.999,41 lei;

- la North Star Shipping - a fost schimbată destinația unei clădiri din portul Constanța, în sediu administrativ, prin lucrări de recompartimentare, modernizare și extindere. Valoarea investiției este 3.716.735,73 lei.

Dintre cele trei investiții enumerate, cea mai interesantă este a companiei T.T.S. Operator, din două motive: faptul că o companie specializată în operarea cerealelor își diversifică activitatea și intră pe piața aprovizionării navelor cu combustibili și faptul că T.T.S. Operator a reușit să obțină, pentru stația sa de bunkeraj, regimul de antrepozit fiscal. Este știut că un alt operator portuar, Oil Terminal, companie cu capital majoritar de stat, se chinuiește de ani de zile, fără succes, să obțină acest statut din partea Fiscului.

În derulare se mai află alte nouă proiecte de investiții, în valoare totală de 55.259.950,34 lei (12.469.807,14 euro), după cum urmează:

- Kronospan Zona Liberă construiește o platformă pentru mărfuri generale. Valoarea investiției este 12.172.860 lei;

- MKP Tranzit construiește o hală pentru laminate și un sediu administrativ. Valoarea investiției este 317.820 lei;

- Canopus Star extinde capacitatea terminalului de cereale din dana de gabare de pe digul de larg al portului Constanța. Valoarea investiției este 25.321.644 lei;

- Umex construiește o magazie de mărfuri generale, în dana 44 a portului Constanța. Valoarea investiției este 3.800.300 lei;

- Comvex construiește un sistem de descărcare vrac din vagoanele de

cale ferată. Valoarea investiției este 1.324.749 lei;

- Kronospan Zona Liberă construiește racordul și dipozitivul de linii de cale ferată din terminalul Kronospan, din portul Constanța. Valoarea investiției este 5.597.348,97 lei;.

- GSP Logistic construiește un hangar și un heliport în portul Midia. Valoarea investiției este 5.942.124 lei;

- Canopus Star amplasează un pod basculant CF de 100 tone pe linia 1, de pe digul de nord al portului Constanța. Valoarea investiției este 50.000 lei;

- CSCT DP World extinde sistemul de control la accesul mijloacelor auto de transport containerizat. Valoarea investiției este 733.104,37 lei.

La aceste proiecte se vor adăuga, în curând, altele de mare anvergură. Chimpex SA își va extinde terminalul de cereale cu un siloz cu capacitatea totală de 200.000 tone și va putea primi nave de până la 60.000 tdw. Socep va construi un siloz cu capacitatea de 110.000 tone, la baza danelor 30 - 40, unde va putea primi nave de 65.000 - 70.000 tdw. La rândul ei, compania Comvex va investi într-un siloz de cereale cu capacitatea de 200.000 tone, care va fi amplasat în dana nr. 80 și va putea primi nave de 120.000 - 140.000 tdw.

Este de așteptat ca volumul investițiilor private, din portul Constanța să crească mai accelerat odată cu soluționarea problemei închirierii și subconcesionării domeniului public portuar, ridicată de operatorii portuari.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.217 secunde