PE AICI NU SE TRECE! Vama a blocat portul Constanța Sud - Agigea

1304
3
PE AICI NU SE TRECE! Vama a blocat portul Constanța Sud - Agigea - tiruriagigea49-1363282274.jpg
În cursul zilei de ieri, redacția ziarului "Cuget Liber" a primit mai multe telefoane din partea unor operatori portuari și șoferi de TIR-uri. Oamenii reclamau faptul că Vama a blocat activitatea în portul Constanța Sud - Agigea, impunând scanarea tuturor containerelor. La primele ore ale dimineții, coloana TIR-urilor care așteptau să intre în terminalul de containere CSCT se întindea pe câțiva kilometri. Șoferii erau nervoși; nu puteau respecta graficul de transport. Operatorii din zonă erau, la rândul lor, îngrijorați. Blocarea rețelei rutiere îi afectează și pe ei. 


"Vama trebuie să își facă datoria, dar fără a pune în pericol activitatea economică. Traficul de mărfuri trebuie să fie fluent. Orice întârziere în derularea lui ne costă pe noi, agenții economici. Armatorii și proprietarii de mărfuri nu își permit nicio oră de întârziere. Dacă le sunt prejudiciate afacerile, imediat le mută în alte porturi" - a atenționat unul dintre operatorii portuari.


Ziarul "Cuget Liber" l-a contactat pe Viorel Dima, directorul Direcției Regionale pentru Accize și Operațiuni Vamale Constanța, care a confirmat că este vorba de o acțiune de control, dar a refuzat să dezvăluie pe ce perioadă se va întinde, afirmând că "e secret". Dima a declarat că, pe parcursul zilei, s-au luat măsuri pentru creșterea ritmicității controlului. Într-adevăr, la ora 16, coloana TIR-rurilor se scurtase cu unu - doi kilometri. 


"A mai fost un control vamal asemănător și în urmă cu doi-trei ani. Și atunci au blocat portul Agigea - și-a amintit un alt operator portuar. Tot balamucul a fost de pomană, fără nici un rezultat. În nici un port din lume nu se întâmplă așa ceva, să se scaneze fiecare container în parte. De regulă, se face controlul prin eșantionare sau pe loturile care prezintă anumite riscuri." 


Agenții economici au perfectă dreptate când îi solicită Direcției Regionale pentru Accize și Operațiuni Vamale Constanța să dea dovadă de profesionalism și responsabilitate în organizarea propriei activități. Funcția de controlul vamal trebuie exercitată fără a aduce prejudicii afacerilor. Dacă șirurile de TIR-urile blochează căile de comunicații și terminalele portuare, înseamnă că vameșii nu și-au organizat bine treaba. 


Comentează știrea

Danâlețul pupinos
15 martie 2013
Vai, vai..

Mai, Muget Neliber!!-va reamintesc ca:de la vama se incepe coruptia prin Romanica."Armatorii",sa-si mute afacerile prin Odessa,Sevastopol,Burgas,Varna-dac nu le convine.Dupa mine ,tot ce vine de la Istambul in jos,tari arabe si china-trebuieste SCANAT.

adevar graieste
15 martie 2013
e legal

faptul ca se intervine telefonic urgent la ziare e pentru a pune presiune pe vamesi,

Fachiu, bah!
15 martie 2013
Pt desteptii de la 1. & 2.

Bai, inteligentilor, toate aceste intarzieri in lant se vor reflecta in pretul de raft! Atunci n-o sa vi se mai para asa legala scanarea respectiva! In SUA, numai 2% din volumul total de marfuri se scaneaza. In Romania, prostii ca voi cred ca e corect sa pui piedici tuturor afacerilor locale. Pentru evazionisti exista un birou de Analiza de Risc al marfurilor iar pt vamesii corupti, exista DNA. Pt prosti ca voi, nu exista leac!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.2587 secunde