Pentru investiții de 100 de milioane de euro se distrug șosele de 300 de milioane de euro

2250
Pentru investiții de 100 de milioane de euro se distrug șosele de 300 de milioane de euro - canal-1325789520.jpg
Blocajul financiar rămâne una dintre cele mai grave probleme ale economiei. Din cauza lui, numeroși constructori, producători și comercianți de materiale au intrat în faliment. Nu sunt semnale că 2012 va aduce o însănătoșire a economiei din acest punct de vedere. Producătorii de materiale de construcții consideră că modul de organizare a licitațiilor este potrivnic calității investițiilor. Criteriul de selecție este prețul cel mai mic, nicidecum cel mai bun raport calitate - preț. Grație actualului mecanism al achizițiilor publice, sunt declarate câștigătoare firme neverificate, care au dat "țepe", care iau banii de la stat și nu își mai plătesc subcontractorii și furnizorii. În schimb, firmele serioase, care au angajați, experiență îndelungată, dotările necesare și putere financiară, nu au acces la contracte.

O altă constatare este că firmele neserioase, care câștigă licitațiile, lucrează cu materiale neautorizate, necorespunzătoare din punct de vedere calitativ, deși în Dobrogea se produc materiale de foarte bună calitate.

Foarte interesantă este și observația că firmele care lucrează la infrastructură folosesc prea mult transportul terestru, în locul celui naval. Astfel se ajunge la situația absurdă că, pentru o lucrare de 100 de milioane de euro, se distrug șosele a căror reabilitare a costat 300 de milioane de euro. Trebuie găsite soluțiile optime de transport și de aprovizionare din carierele cu materie primă verificată, situate în apropierea șantierelor de construcții.

Producătorii au lansat o propunere extrem de interesantă: în cazul lucrărilor de protecție și reabilitare a litoralului românesc, materialele să fie transportate pe Canalul Poarta Albă - Midia și pe mare, până la șantierele de lucru. Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Apele Române, Consiliul Județean Constanța și primăriile ar trebui să coopereze astfel încât, în caietele de sarcini ale licitațiilor în infrastructură și mediu, să fie impus transportul pe apă.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 13 Decembrie 2011
Stire din Economie : Ne-ar fi fost greu fără Turcia!
Pagina a fost generata in 1.0591 secunde