Portul Constanța a pierdut 4,6% din traficul de mărfuri

707
1
Portul Constanța a pierdut 4,6% din traficul de mărfuri - portulconstanta-1315939422.jpg
Traficul de mărfuri în porturile maritime românești trece printr-o perioadă proastă. După un debut promițător în ianuarie 2011, cu un salt de 24,83%, treptat s-a instaurat declinul. Astfel că, la finele primelor opt luni ale anului, a fost consemnată o scădere de 3,97% (comparativ cu același interval din 2010) a fluxurilor totale de mărfuri derulate prin porturile Constanța, Midia și Mangalia.
Contraperformanța portului Constanța (care deține ponderea cea mai mare în traficul total) a atârnat cel mai greu în rezultatul general. În intervalul ianuarie - august 2011, el a înregistrat o pierdere de trafic de 4,6%.
În cele ce urmează, vă prezentăm cantitățile de mărfuri manipulate în primele opt luni din 2011, pe grupe de mărfuri (în paranteză sunt datele pentru 2010):
a. în creștere:
- articole diverse - 4.301.449 tone (3.991.772 tone);
- cărbune - 2.388.513 tone (1.937.632 tone);
- îngrășăminte - 1.432.767 tone (1.215.365 tone);
- produse metalice - 1.433.330 tone (879.729 tone);
- produse chimice - 1.165.939 tone (1.008.246 tone);
- produse alimentare - 381.808 tone (179.873 tone);
- echipamente, mașini - 173.902 tone (156.635 tone);
- ciment - 123.763 tone (108.975 tone);
b. în scădere:
- cereale - 5.537.890 tone (7.023.076 tone);
- minereuri de fier și fier vechi - 2.806.063 tone (3.437.282 tone);
- minereuri și deșeuri neferoase - 1.538.056 tone (1.786.466 tone);
- petrol brut - 1.511.164 tone (1.876.953 tone);
- produse petroliere - 1.387.042 tone (1.459.987 tone);
- semințe uleioase - 833.777 tone (1.097.995 tone);
- lemn, plută - 633.738 tone (658.817 tone);
- minerale brute sau prelucrate - 149.859 tone (150.797 tone);
- piele, textile, confecții - 44.381 tone (48.797 tone);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 31.291 tone (59.321 tone);
- sticlă, sticlărie, produse ceramice - 24.969 tone (58.560 tone);
- articole fabricate din metal - 1.558 tone (17.779 tone).
Traficul de containere a făcut un salt de la 3.996.469 tone, respectiv 372.782 TEU, în intervalul de referință din 2010, la 4.299.656 tone, respectiv 434.865 TEU, în 2011.
Portul Midia continuă să fie sursă de creștere, grație importurilor de țiței. În primele opt luni ale anului a manipulat 3.650.008 tone de mărfuri, cu 9,17% mai mult decât anul trecut. Pe categorii de mărfuri, situația este următoarea:
- petrol brut - 2.447.369 tone (2.113.219 tone);
- produse petroliere - 1.025.270 tone (1.041.588);
- fier vechi - 25.931 tone (109.173 tone);
- animale vii - 12.628 tone (17.615 tone);
- produse chimice - 67.964 tone (33.470 tone);
- ciment - 52.613 tone (19.156 tone);
- minerale brute sau prelucrate - 3.050 tone (2.200 tone);
- echipamente, mașini - 10.095 tone (6.999 tone).
Portul Mangalia își aduce contribuția la declin, înregistrând un trafic de 166.612 tone, în scădere cu 6,68%. Mărfurile derulate au fost următoarele:
- produse metalice - 67.109 tone (71.384 tone);
- echipamente, mașini - 10.689 tone (4.857 tone);
- ciment - 51.854 tone (67.505 tone);
- produce chimice - 35.459 tone (32.290 tone);
- minerale brute sau prelucrate - 2.502 tone (1.501 tone).

Comentează știrea

nicu
14 septembrie 2011
trafic portuar

gazul natural operat in midia e considerat produs petrolier?

Articole pe aceeași temă

Joi, 08 Septembrie 2011
Stire din Economie : Piloții vor înapoi, la stat
Pagina a fost generata in 0.3661 secunde