Portul Constanța a primit vizita celei mai mari nave care a intrat vreodată în Marea Neagră

5286
13
Portul Constanța a primit  vizita celei mai mari nave care a intrat vreodată în Marea Neagră - navahebeisuccess9-1344529147.jpg
Mineralierul chinezesc "Hebei Succes", sub pavilion Hong Kong, este cea mai mare navă care a plutit vreodată pe apele Mării Negre. Are 322 metri lungime, 58 metri lățime și capacitatea de 233.592 tdw. Pentru comparație, un teren de fotbal pentru jocurile internaționale are maximum 110 metri lungime.

Recorduri navale

Până la "Hebei Succes", recordul Mării Negre a fost deținut, pe rând, de trei nave cu lungimi de peste 300 metri. "Ocean Vanguard", de 311 metri lungime și 50 metri lățime, a acostat în 1996, în terminalul "Com-vex", din portul Constanța, având la bord 189.000 tone de minereu de fier.

În iulie 2000, "SG Enterprise", cu lungimea de 312 m și lățimea de 50 m, a adus 192.554 tone de minereu de fier din Australia, în terminalul "Comvex". Voiajul spre portul Constanța a fost plin de peripeții. Pe 16 iulie 2001, Căpitănia portului Istambul i-a interzis accesul în Marea Neagră, pe motiv că lungimea sa era prea apropiată de limita maximă admisă, de 315 m, pentru navele care traversează strâmtorile Bosfor și Dardanele.

Ziarul "Cuget Liber" a luat atitudine și a acuzat autoritățile de la Ankara că boicotează fățiș porturile maritime românești, tranzitul de mărfuri pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și industria siderurgică românească.

În urma protestelor ziarului, ale armatorului și a intervenției întârziate a Ministerului român de Externe (intervenție determinată de criticile cotidianului "Cuget Liber"), nava a fost lăsată să treacă. Pierduse 14 zile de voiaj din cauza boicotului turcesc, iar armatorul "Ryegar LTD", din Hong Kong, se alesese cu o pagubă de 336.000 dolari.

În octombrie 2010, nava "Tinos Warrior", de 315 m lungime și 50 m lățime, sub pavilion dominican, a intrat în portul Ilyichevsk, care se numără printre primele patru mari porturi ale Ucrainei. Nava a încărcat zgură și minereu de fier.

Odată cu recordul stabilit de "Tinos Warrior", se părea că Ucraina a câștigat competiția adâncimilor dintre porturile de la Marea Neagră.

Măsuri speciale

"Hebei Succes" a trecut prin Bosfor și Dardanele pe data de 8 august 2012. Autoritățile turcești au luat măsuri speciale pentru exe-cutarea în condiții de securitate a tranzitului prin strâmtori. Toate celelalte nave au fost oprite de la manevre, pentru a face "pârtie" colosului, care a primit în asistență un număr sporit de remorchere.

Mineralierul a plecat de la Istanbul pe 8 august, la ora 12,14 și a ajuns în rada portului Constanța pe data de 9 august, dimineața, la ora 3,50.

Manevra de intrare în port a început ieri, la ora 16. Asistența a fost asigurată de piloții Sergiu Floca și Florian Maxim, de la compania "Maritime Pilot", și de patru remorchere ale companiei "Logistic Remo Services" (un joint-venture între companiile de remorcaj maritim "Black Sea Service", "Coremar" și "Canal Services"). Agentul navei este compania "Idu Shipping & Services".

La ora 19, mineralierul a acostat în terminalul "Comvex", a cărui dană are adâncimea de peste 18 metri. Nava a venit în balast, cu un pescaj de 13,20 metri. Va încărca 206.400 tone de minereu de fier, provenit din Serbia, în principal, și din alte țări, a declarat Viorel Panait, directorul general al companiei "Comvex". Ope-rațiunea va dura cinci zile. La finalul ei, pescajul navei va fi de 17 metri.

"Hebei Succes" a fost construită în 1993. Până pe 12 decembrie 2000 a purtat numele "Takashima Maru", iar mai apoi, până pe 4 iulie 2007, a navigat sub numele "Tataki". Are la bord un echipaj de 23 de navigatori chinezi. Managerul navei este "North China Shipping Holdings Co. Ltd.", din Hong Kong, o subsidiară a lui "Hebei Ocean Shipping Co., Ltd", care deține o flotă de 150 nave, cu capacitatea de 15 milioane tdw.

Un război fără învinși

În ultimii cinci ani, Constanța a încetat să fie singurul port din bazinul Mării Negre, care poate primi nave cu asemenea lungimi și pes-caje. Toate porturile investesc masiv în lucrări de dragaj, angajându-se într-un adevărat război al adâncimilor, a cărui miză e atragerea na-velor cu lungimi de peste 300 metri. Cine îl va câștiga? Cu certitudine că nu va exista un singur învingător și că întreaga zonă va avea de profitat.

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Vasile
10 august 2012
Continut articol

Nu competiția pentru operarea navelor de peste 300 m.asigura performante posturilor.De exemplu portul Constanța are condiție sa opereze petroliere de 150000 tdw dar procentul celor mai mici este mai mare in traficul de petrol.Idem la minereuri.Si o întrebare:este anormal sa încărcat minereuri de fier in nave de dimensiunile mentionate.normal e sa se descurce pentru consum intern sau pentu țările riverane.Ce explicație exista?

Marius
10 august 2012
Ali Baba si cei 40 de hoti

Eforie este condusa de mafioti, iar Brailoiu este seful lor. Cea mai stralucitoare realizare a lui Brailoiu a fost distrugerea sistematica, an de an, a turismului din Eforie. Cea mai ridicola, nerusinata si nebuna actiune a lui Brailoiu in acest sens a fost taxa de parcare. Oriunde parcheaza un turist in Eforie, chiar si in locuri total neamenajate, e fortat de mafia lui Brailoiu sa plateasca taxa de parcare. Nicaieri in Romania nu se practica aceasta taxa criminala. Am vazut nenumarati turisti cum au plecat scirbiti cind hienele lui Brailoiu le-au cerut taxa de parcare. Taxa asta nu numai ca e foarte mare dar, in primul rind e extrem de OFENSATOARE PTR. CA E TILHARIE PE FATA.Aceasta taxa meschina reprezinta principala cauza a dezastrului pe care-l inregistreaza turismul si comertul in Eforie in ultimii ani. Mafiotii, in general, pot fi impartiti in doua categorii distincte: destepti si idioooti. Brailoiu nu face parte din prima categorie.

edy
10 august 2012
smurd

sa-l lege cineva pe diliul asta cu smurd-ul lui....

autor
10 august 2012
pentru Vasile

Domnule Vasile, toate porturile din lume își doresc să aibă în trafic nave de tonaj mare, de la 50.000 tdw în sus. Multe dintre ele au parte de așa ceva, dar asta nu depinde ele, ci de zonele economice pe care le servesc. Din nefericire, portul Constanța nu se află - în acest moment istoric - la confluența unor fluxuri importante de mărfuri. Drept urmare, în ultimul deceniu, traficul său a fost realizat preponderent cu nave de tonaj mic. În cele mai multe zile, cantitățile de marfă aflate în operare nu pot umple o navă de 150.000 tdw. Cei ce au proiectat extinderea portului Constanța au mizat pe o industrie siderurgică mamut, pe o industrie petrolieră asemenea și pe o agricultură pentru export. Ulterior, planurile de dezvoltare s-au schimbat, în direcția transformării portului într-o platformă de distribuție regională. Așa a apărut noul terminal de containere. Competiția dintre porturile din zonă și dezvoltarea terminalelor de containere din Ucraina și Rusia, au făcut ca și acest proiect să eșueze, în parte. Până la urmă, portul Constanța a reușit să se afirme ca o poartă maritimă pentru țările riverane Dunării: Serbia, Ungaria, Austria. Circa 30% din traficul portuar reprezintă tranzitul cu mărfurile lor: cereale, grâne, materii prime siderurgice, țiței și produse petroliere, produse metalurgice și rar utilaje, mașini. Datorită lor, traficul pe Canal crește. Tot datorită lor, nava Hebei Succes, are ce încărca din portul Constanța. Vă mulțumesc pentru comentariu și sper că răspunsul meu este lămuritor.

Magda
10 august 2012
Ne ducem de ripa cu taxa ta de parcare

Brailoiule, desteapta sursa de bani ai gasit, jaful la drumul mare. Pe turisti ii jefuiesti o data, apoi nu mai vin, dar noi toti raminem cu ochii in soare!

Marinar
10 august 2012
nave

Nici nu aveam indoieli ca ar fi fost alt agent decat compania lui Idu !

Gica
10 august 2012
Brailoiule, cu cit te platesc bulgarii ca sa distrugi turismul si comertul nostru?

Brailoule, tu ai reusit o performanta extraordinara: in ultimii ani ai redus numarul turistilor la jumatate datorita acestei taxe nenorocite de parcare. Daca in momentul de fata mai sunt ceva turisti asta se datoreaza acestei perioade a sezonului, dar numarul lor este incomparabil mai mic decit era acum citiva ani. Inainte noi aveam turisti incepind cu 15 mai si pina pe 25 septembrie. Dar acum, sa stii si tu ca prima parte a sezonului a fost moarta si la fel va fi si dupa 25 august. Si asta numai din cauza taxei tale ireponsabile de parcare.

8. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

cosmarul tau
10 august 2012
Autorule!

Te-a platit Idu si pt articolul asta! Stim ca esti in solda lui! Orice articol scris despre Port, este "dirijat" de Idu! Iar informatiile de la APMC le ai prin fiul tau care este angajat acolo! Asta ca sa se stie ca nu esti chiar asa impartial cum ar trebui sa fie un ziarist cu coloana vertebrala!

Valeanu Dumitru
10 august 2012
pentru costamrul tau

Iar te-a ofticat dl. Tița. Ține-o tot așa băiete, că din oftică dai în ciroză!

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2632 secunde