Portul Constanța, afectat de colapsul siderurgiei
234
Articole de la același autor
Fiscul vinde o flotilă de nave tehnice și fluviale
05 Septembrie 2014
Compania Socep va fi condusă după modelul multinaționalelor
04 August 2014
Constantin Niță, ministrul Economiei: "Portul Constanța va fi un al doilea Rotterdam!"
19 Septembrie 2014
Cum pot obține fermierii credite pentru activitatea curentă
06 August 2014
Producția de lapte și brânzeturi crește în ritmuri impresionante
09 Septembrie 2014
Porturile maritime ro-mânești au încheiat pri-mele opt luni de activi-tate din 2014 cu un trafic de mărfuri total de 34.499.462 tone. Rezul-tatul este modest, având în vedere că, față de aceeași perioadă din 2013, creșterea este de numai 2,24%.
În dreptul traficului maritim a fost consemnată cantitatea de 27.113.213 tone, cu un spor de 2,77%, iar la cel fluvial, 7.386.249 tone și o creștere de 0,38%.
Portul Constanța a continuat parcursul dezamăgitor, activitatea sa su-ferind din cauza declinului industriei side-rurgice și a sectorului construcțiilor. În cele opt luni de activitate din acest an, a manipulat 29.572.782 tone mărfuri, cu 1,59% mai puțin față de același interval din 2013.
Creșteri semnificative au fost înregistrate la petrol brut (+48,20%), semințe uleioase (+44,16%), cereale (+30%), echipamente și mașini (+14,50%), minereuri și deșeuri neferoase (+12,59%) și mărfuri generale (+6,32%). În schimb, au fost consemnate scăderi dramatice ale cantităților de minereuri de fier și deșeuri metalice (-43,97%), combustibili minerali solizi (-39,72%) și ciment (-27,05%).
2014 a întărit statutul de port cerealier al Constanței, traficul total de grâne și semințe uleioase ajungând la 9.471.175 tone, cu o pondere de 36,42% în total. Traficul de containere a continuat tendința de creștere. La finalul primelor opt luni au fost înregistrate 4.615.609 tone mărfuri, respectiv 454.558 TEU, în creștere cu 6,31%, respectiv 2,61%.
Portul petrolier Midia are un parcurs excepțional în acest an, demonstrând că dispune de mari resurse de creștere. În primele opt luni ale anului, a realizat un trafic de 4.744.713 tone și un salt de 34,61%. Până și micuțul port Mangalia a fost pe plus. În intervalul de referință a derulat 181.967 tone, mai mult cu 9,15% față de primele opt luni din 2013.
În aceeași perioadă, porturile rusești din bazinul Azov - Marea Neagră au derulat un trafic de mărfuri de 125,6 milioane tone, cu 10,8% mai mare. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 81,4 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 8,2%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 14,5 milioane tone (+31,7%), Taman - 6,8 milioane tone (+26,2%), Rostov - 6,8 milioane tone (+0,2%), Yeisk - 2,4 milioane tone (+11,3%), Azov - 4 milioane tone (+22,3%), Kavkaz - 6,2 milioane tone (+30,3%), Temryuk - 1,3 milioane tone (-4%) și Taganrog - 1,9 milioane tone (+4,1%).
În Ucraina, portul Odessa a manipulat 15,643 milioane tone, în creștere cu 11,8%, iar portul Ilichevsk, 8,948 milioane tone, cu un spor de 1,9%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 25 Septembrie 2014
Sâmbătă, 20 Septembrie 2014
Luni, 15 Septembrie 2014
Sâmbătă, 13 Septembrie 2014
Luni, 08 Septembrie 2014
Joi, 25 Septembrie 2014
Marţi, 16 Septembrie 2014
Joi, 11 Septembrie 2014
Miercuri, 10 Septembrie 2014
Sâmbătă, 06 Septembrie 2014