În primele două luni ale anului 2019

Porturile românești au cea mai mare creștere de trafic de mărfuri de pe piața Mării Negre

600
Porturile românești au cea mai mare creștere de trafic de mărfuri de pe piața Mării Negre - porturileromanesti1-1553183484.jpg

Articole de la același autor

Porturile maritime românești au început anul spectaculos, cum de mult timp nu s-a mai întâmplat. Traficul general de mărfuri a crescut cu 18,89% în lunile ianuarie - februarie 2019, comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia au derulat 9.646.748 tone. 


Cum se explică acest impresionant salt? În primul rând, prin creșterea cu 41,07%, față de perioada ianuarie - februarie 2019, a cantităților de cereale și semințe uleioase derulate. Au contribuit, de asemenea, și alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: minereurile și deșeuri metalice (+36,19%), cărbunii (+ 47,40%), produsele petroliere (+4,58%) și mărfurile containerizate (+6,48%). 
În al doilea rând, transportatorii au beneficiat de o iarnă blândă, astfel că rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț. 
Traficul maritim a fost de 7.454.439 tone (în creștere cu 11,17% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 2.192.309 tone (mai mare de 55,63%).


XXX 
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 8.230.022 tone de mărfuri, în creștere cu 22,15% față de ianuarie - februarie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de cereale și semințe uleioase provenite din România, Serbia și Ungaria, cu 40,90%, a traficului de produse petroliere, cu 26,68%, și a celui de minereuri și deșeuri metalice, cu 37,28%. 
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs schimbări semnificative. Dacă în primele două luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 28,05%, în ianuarie - februarie 2019 au reprezentat 32,33% din fluxul total de mărfuri. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (19,41%), mărfurile containerizate (12,44%), hidrocarburile (12,70%), îngrășămintele și produsele chimice (9,44%), combustibilii solizi (6,83%), precum și produsele metalice (4,00%). 
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 1.024.023 tone, respectiv 100.370 TEU (containere standard), fiind cu 6,54% mai mare în tone, însă cu 3,83% mai mic în TEU.


XXX 
În lunile ianuarie - februarie 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 1.395.938 tone de mărfuri, cu doar 2,01% mai mare decât în aceeași perioadă din 2018. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,74% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere modestă, de numai 2,16%. 


XXX 
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 17.580 tone de mărfuri, cu 115,70% mai mult decât în ianuarie - februarie 2018. În structură, cimentul reprezintă 79,35% din traficul total, iar produsele petroliere 18,45%. 


XXX 
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 40,22 milioane de tone de mărfuri, în primele două luni ale anului 2019, în creștere cu doar 0,2% față de perioada de referință din 2018. 
Porturile din Ucraina au manipulat 23 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 12,5% față de ianuarie - februarie 2018. Cantitățile de cereale au crescut cu 35,5%, ajungând la 8,5 milioane tone, iar cele de minereu, cu 25%, totalizând 4,6 milioane tone. Traficul de containere a fost de circa 20.500 TEU, situându-se la același nivel cu cel din primele două luni ale anului 2018. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 4.0688 secunde