Proiectele de investiții prioritare în sectorul naval

278
Proiectele de investiții prioritare în sectorul naval - proiecte-1398097269.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Transporturilor a dat publicității lista proiectelor de investiții prioritare, din 2014. La secțiunea "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport naval de-a lungul axei prioritare TEN-T 18 (Dunărea)", sunt nominalizate:
 
A.1. Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre, pe sectorul Călărași - Brăila
- pe sectorul de Dunăre situat între Călărași și Brăila (km 375 - km 175) adâncimile minime de navigație recomandate de Comisia Dunării trebuie să fie de 2,5 m. Adâncimile pe acest sector determină asigurarea apei de răcire la centrala nucleară Cernavodă. Lucrările sunt în derulare din august 2011 și sunt monitorizate din punct de vedere al efectelor asupra mediului, conform recomandărilor CE și ale organizațiilor internaționale de mediu. Suma alocată în 2014 este de 75,268 mil. lei;


A.2. Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno   bulgar al Dunării
- (beneficiar RA Administrația Fluvială a Dunării de Jos RA Galați); pe sectorul comun româno   bulgar există aproximativ 30 de puncte critice pentru navigație. În anul 2014 se va contracta un consultant pentru revizuirea soluțiilor propuse în cadrul studiului de fezabilitate, analiza cost beneficiu, studiul de evaluare a impactului asupra mediului și privind evaluarea adecvată. Suma alocată în 2014: 1,325 mil. lei;


A.3. Realizarea unui sistem de sprijin pentru lucrările topohidrografice pe Dunăre în scopul asigurării adâncimilor minime de navigare.
Proiectul este în derulare și constă în realizarea unui sistem de borne de-a lungul Dunării, în 144 locații; suma alocată în 2014 este de 2,561 mil. lei;
 
B. Modernizarea și dezvoltarea porturilor dunărene și maritime


B.1. Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în portul Constanta
- lucrările sunt în derulare și constau în execuția unui pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Proiectul asigură conectarea portului Constanta la Autostrada București - Constanta și realizează o legătura directă între partea de nord și partea de sud a portului Constanta; perioada de realizare: 2010 - 2014; suma alocată în 2014 este de 11,78 mil. lei;


B.2. Dezvoltarea capacității feroviare în zona fluvio - maritimă a Portului Constanta
- proiectul constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat (triaj căi ferate) în sectorul fluvio - maritim care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari. Stația de triaj va fi prevăzută cu 3 linii de primire a trenurilor din rețeaua CFR, 12 linii de triere/manevră a vagoanelor pentru separarea acestora pe operatori portuari și 2 linii pentru revizie și reparații vagoane; perioadă de realizare: 2012 - 2014; suma alocată în 2014 este de 57,58 mil. lei;


B.3. Finalizarea digului de larg din Portul Constanta (beneficiar CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța). 
Proiectul constă în prelungirea digului de Nord cu 1050 m. Perioadă de realizare: 2013 – 2015, sumă alocată în 2014: 210 mil. lei;


B.4. Reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare în Portul  Oltenița
- proiectul constă în realizarea următoarelor lucrări: refacerea pereului în zona danelor de mărfuri de platformă (cca. 200 ml); construirea în această zonă a unei estacade, în lungime de 80 ml, cu posibilitatea ulterioară de extindere; reabilitarea întregului pereu existent din zona danelor de pasageri și a danelor de mărfuri generale (cca. 425 ml) și prelungirea acestuia în zona de racord aval (cca.40 ml); execuție cheu palplanșe L = 170 ml; racordul construcțiilor reabilitate cu partea de mal; accesorii de cheu; suma alocată în 2014 este de 17,4 mil. lei;


B.5. Extinderea portului Calafat și sistematizarea dispozitivului feroviar al portului beneficiar CN Administrația Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu)
- proiectul constă în realizarea următoarelor lucrări: refacerea cheului vertical din dana 4 pe lungimea de 100 m; extindere cheu vertical la dana 4 pe lungimea de 30 m; construcția danei 5 în lungime de 130 m; lucrări de instalații electrice și alimentare cu apă; suma alocată în 2014: 4,5 mil. lei;
 
C. ÎMBUNĂTĂTIREA SIGURANȚEI  ÎN DOMENIUL TRANSPORTULUI NAVAL


C.1. Modernizare ecluze – echipamente și instalații
- proiectul presupune: modernizarea echipamentelor tehnologice de bază (porți plane, porți buscate, vane, agregate de pompare SPC), modernizare instalații auxiliare ecluze respectiv instalații de alimentare și distribuție a energiei electrice (instalații frânare nave), modernizare instalații pentru siguranța obiectivului și navigației (instalații semnalizare semaforizare  aferente ecluzelor, instalații de sesizare și stingere incendii, reabilitare porți plane siguranță); perioada de realizare: 2013 - 2017; suma alocată în 2014 este de 85,226 mil. lei; 
 
D. Minimizarea efectelor adverse ale transporturilor asupra mediului
 
D.1. Sistem de preluare și prelucrare reziduuri de la nave și intervenție în caz de poluare în porturile dunărene
- obiectivul proiectelor este creșterea calității serviciilor de colectare a deșeurilor generate de nave prin achiziția unor nave, instalații și echipamente specializate în depoluarea/colectarea reziduurilor provenite de la navele ce tranzitează/operează în porturile dunărene; perioadă de realizare: 2011 - 2014; suma alocată în 2014 este de 15,75 mil. lei;


D.2. Modernizarea sistemului de gospodărire calitativă a apei din canalele navigabile prin montarea de stații de monitorizare a calității apei
- proiectul constă în montarea a 12 stații de monitorizare a calității apei în următoarele amplasamente: Confluenta CDMN - Dunăre (km. 64, mal stâng), nod hidrotehnic Cernavodă (km. 60), SPA 1 Saligny (mal stâng CDMN), canton km. 46+500 Mircea Vodă (mal stâng CDMN), aval oraș Medgidia (mal drept CDMN), bifurcație CDMN cu CPAMN, clădirea radar port Basarabi (mal drept CDMN), aval oraș Basarabi (mal stâng CDMN, debușeu Valea Neagră, km. 23), priză stație de pompare Galeșul (mal drept CPAMN), ecluza Ovidiu, ecluza Năvodari, ecluza Agigea; sumă alocată în 2014: 1,00 miliard lei.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.64 secunde