România are nevoie de 50 de staţii de încărcare a camioanelor electrice

148
România are nevoie de 50 de staţii de încărcare a camioanelor electrice - romaniaarenevoie-1624288471.jpg
România ar avea nevoie de cel puţin 50 de staţii pentru încărcarea camioanelor electrice, în raport cu traficul actual de camioane de cursă lungă şi regionale, se arată într-un studiu comandat de Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa.

Țara noastră ar avea printre cele mai mari distanțe minime de parcurs, până la o astfel de stație, din autostradă sau drum național, se precizează în document. Dacă introducerea camioanelor cu propulsie electrică este la un pas, nu acelaşi lucru se poate spune şi de staţiile de reîncărcare a bateriilor electrice ale camioanelor, care lipsesc momentan. Implementarea lor trebuie să se realizeze în regim de urgenţă, spun specialiştii care au realizat studiul şi care au indicat locaţiile pentru viitoarea reţea de staţii de încărcare a camioanelor. Potrivit studiului, amplasarea stațiilor va trebui să țină seama de traseele camioanelor. Astfel, au fost analizate peste 30.000 de locații de oprire folosite de camioane în Europa, fiind monitorizate circa 750.000 de opriri individuale a 400.000 de camioane, produse de șapte constructori de camioane. În România sunt evidenţiate două trasee importante ale camioanelor: Arad – Timișoara – Turnu Severin – Calafat și Oradea – Cluj-Napoca – Sibiu – Pitești – București. Între cele două există traseul Arad – Sibiu, iar parcuri pe traseele mai puțin circulate sunt de-a lungul Moldovei și înspre Constanța. De asemenea, un punct important este Giurgiu. Studiul mai indică şi distanţa între staţii, iar în cazul ţării noastre ar fi de minim 1,8 km şi maxim de 5,7 km, ceea ce înseamnă cea mai lungă distanţă minimă de parcurs, în timp ce în restul ţărilor europene, distanţa minimă este sub 1 km.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3118 secunde