Românii au cumpărat mai mult și au ales segmente inferioare de preț în primul semestru
Articole recomandate
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Comisarul Majestăţii Sale pentru Comerţ şi Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, vizită în Portul Constanţa
17 Aprilie 2024
Ministrul Transporturilor anunță schimbări majore la TAROM
17 Aprilie 2024
Piața de bunuri de larg consum a înregistrat o creștere în valoare cu 12% în prima jumătate a anului în curs față de primul semestru din 2019, iar pe fondul unor prețuri majorate cu 5% gospodăriile din România au cumpărat volume mai mari cu 9% și au ales segmente inferioare de preț, potrivit unui studiu GfK, dat luni publicității, citat Agerpres.
"Criza medicală și, implicit, restricțiile din ultimele luni au determinat schimbări în comportamentul de cumpărare, astfel încât frecvența vizitelor la magazin a scăzut cu 6%, iar suma medie plătită la un act de cumpărare a crescut cu aproape 20%", relevă datele studiului.
Conform sursei citate, magazinele de tip discount sunt marii câștigători ai comerțului modern. Astfel, cu o creștere de 37% în valoare față de ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclasează supermarketurile și devin al doilea jucător din comerțul modern din punct de vedere al cotei de piață valorice. În aceeași perioadă din 2019, ritmul de creștere era de două ori mai mic și acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.
Cel mai afectate din cauza reducerii frecvenței de cumpărare sunt hypermarketurile și comerțul tradițional, care continuă să scadă în importanță, în timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice din punct de vedere al atragerii de noi cumpărători, dar și al creșterii în valoare. 9,5% din gospodăriile din România au cumpărat cel puțin o dată un produs FMCG din online în prima jumătate din 2020, cu 50% mai multe față de anul precedent. Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acoperă mai puțin de 1% din total cheltuieli.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Duminică, 06 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Duminică, 06 Septembrie 2020