Uite că ne-am aliniat, cu CFR-ul, la UE!

Românii nu vor mai circula cu personalul, acceleratul sau rapidul

1219
Pe liniile ferate din România, nu vor mai circula personalul, acceleratul și rapidul. Potrivit unui proiect de ordin al ministrului transporturilor, trenurile de călători vor purta denumirile celor din Uniunea Europeană și vor fi definite în funcție de serviciile puse la dispoziția călătorilor.
Vor exista următoarele categorii de trenuri:
Intercity IC, cu variantele:
- Intercity Eurocity IC-EC
- Intercity Euronight IC-EN
- Intercity IC
- Intercity Night IC-N
Interregio IR:
- Interregio IR
- Interregio Night IR-N
Regio R:
- Regio Express R-E
- Regio R
- Region Urban/Suburban R-U/R-S.
Trenurile Intercity IC operează între orașele importante și circulă, de regulă, în timpul zilei, incluzând destinații internaționale. Au o viteză medie de minim 60 km/h. Intercity Euronight IC- EN are parcurs de noapte.
Trenurile Interregio IR au o viteză medie de minim 45 km/h. În principalele stații feroviare au asigurate conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători.
Regio Express R-E asigură transportul pentru arii geografice restrânse. Viteza minimă este de 35 km/h De regulă, nu circulă în intervalul orar 23 – 4.
Regio R asigură condiții de transport pentru arii geografice restrânse.
Viteza comercială medie este de minim 35 km/h. Opresc în fiecare stație și haltă.
Regio urban R-U și Regio suburban R-S asigură transportul în jurul marilor orașe, pentru traficul suburban (de navetiști ). Satisfac nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbații și ale zonelor limitrofe.
Noua nomenclatură a trenurilor nu îmbunătățește cu nimic transportul de călători pe calea ferată. Trenurile vor circula la fel de rău, cu aceleași mari întârzieri. Vor fi la fel de mizere și de prost încălzite, iar costul călătoriei va fi în continuare ridicat. Astfel spus, va fi aceeași Mărie, dar cu altă pălărie, iar bieții călători de la orașe și sate își vor sparge capetele să priceapă ce dracu mai înseamnă și denumirile astea noi, de împrumut.
Iată că în loc să ne aliniem la UE cu fondul, cu calitatea transportului pe calea ferată, noi o luăm înainte cu denumirile. Nici în secolul XXI, românii nu scapă de boala formelor fără fond.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 03 Martie 2011
Stire din Economie : Portul Constanța, încotro?
Miercuri, 02 Martie 2011
Stire din Economie : Coșmarul de la halta Traian
Miercuri, 02 Martie 2011
Stire din Economie : Să ne rugăm la Dumnezeu să plouă
Pagina a fost generata in 1.9696 secunde