Salvați-l pe comandantul Adrian Tănase!

308
Salvați-l pe comandantul Adrian Tănase! - salvatilpecomandantuladriantanas-1575699731.jpg

Articole de la același autor

În ediția din data de 18 octombrie 2019, cotidianul "Cuget Liber" a relatat "Povestea halucinantă a unui comandant de navă român, victimă a traficanților de droguri", articol care a stârnit un mare interes, fiind accesat de 3.162 de cititori. La acea vreme, numele comandantului nu a fost dezvăluit, neavând permisiunea lui.




În urmă cu o zi, Sindicatul Liber al Navigatorilor a primit un memoriu al acestuia, adresat președintelui României, primului ministru și ministrului afacerilor externe, în care sunt prezentate întâmplările teribile prin care a trecut și situația disperată în care se află. 


"Sunt comandant de navă, pensionat în anul 2014", își începe relatarea Adrian Florin Tănase (în vârstă de 64 ani, domiciliat în Constanța). Întrucât s-a ales cu o pensie mică după 40 de ani de muncă (la fel ca mai toți navigatorii români), s-a văzut nevoit să își continue activitatea pe mare. 


Pe data de 19 mai 2018, în urma telefonului primit de la Josette Zamit, sora lui Pol Attard, proprietarul companiei maritime Patron Group din Malta, românul a plecat spre La Valletta, Malta. Mai lucrase la acea firmă până în 2016, pe nava "Sea Patron".


Ajuns în La Valletta, i s-a încredințat comanda navei "Sea View" (număr IM0 6710358), sub pavilion Kingston. Acesta era o veche navă de pescuit, construită în 1967, cu lungimea de 42 metri, care fusese transformată în navă off-shore.
"Ajuns la bord spre seară, am fost condus la cabina comandantului, de marinarul olandez Groeneweg This. M-am odihnit și a doua zi, duminică 20 mai 2018 am controlat actele navei și aparatele de navigație. Erau în regulă, mai puțin stația radio, care era defectă", povestește comandantul.


Pe 21 mai  2018 s-a efectuat aprovizionarea navei. În aceeași zi, patronul Pol Attard, cu sprijinul unchiul său, Bonello David, care era și secundul navei, au schimbat numele vasului în "M/Y Quest". 


A doua zi, s-a anunțat plecarea navei spre Tunisia. Românul își închipuise că, în zona respectivă, vor efectua transport de personal pentru platformele petroliere. Patronul a adus o stație de comunicații prin satelit mobilă, pe care i-a dat-o secundului și, chiar în aceeași seară, nava a părăsit portul La Valletta, cu pilot la bord.


"A doua zi dimineață, spre surprinderea mea, am fost trezit din somn mult mai devreme decât ar fi fost normal, în jurul orei 4, să vin urgent pe comandă. Ajungând pe punte am fost întâmpinat de marinarii This Groeneweg (Olanda), Mohamed Elbosati (Egipt), Ahmed Mohamed (Egipt) și secundul maltez David Bonello, care pe un ton amenințător, 
mi-au comunicat că, din acel moment, nu mai sunt comandantul navei și că va trebui să mă supun necondiționat ordinelor ce le voi primi, iar jurnalul de bord nu va mai fi completat. Aparatul de comunicații prin satelit a ajuns în mâinile marinarului Groeneweg This, sub al cărui control am fost tot timpul. Mi s-a spus că dacă țin la viața mea să urmez întocmai ce mi se comunică. A început să îmi fie frică pentru viața mea, mai ales că nu aveam la îndemână niciun mijloc de comunicare", relatează românul.


Sub supraveghere strictă, și tratat cu amenințări și cuvinte înjositoare, prizonierul a fost forțat să execute toate ordinele.
Între timp, nava și-a schimbat direcția, îndreptându-se spre zona de frontieră dintre Algeria și Maroc, în dreptul orașului Gazaouet. Pe data de 27 mai 2018, în largul mării, de pe două bărci care se lipiseră de corpul navei, au fost încărcate niște pachete. "Bănuiam a fi ceva ilegal - afirmă comandantul. Ulterior s-a dovedit a fi 10 tone de hașiș."


Unde trebuia să ajungă nava cu drogurile, românul nu a aflat, dar a observat că, pe sistemul AIS (Automatic Identification System), secundul a introdus destinația Alexandria. Ulterior, uitându-se pe harta de navigație, a văzut un semn și un marcaj în dreptul Libiei, în largul portului Tobruk. A bănuind ca acolo trebuia să ajungă nava.


Pe data de 29 mai 2018, pe drumul de întoarcere, vasul "M/Y Quest" a fost interceptat de o navă militară italiană și, prin radio, pe canalul VHF, i s-au cerut o serie de date. 


"Pentru că eram supravegheat și nu vedeam nava militară, să știu la ce distanță este, nu am putut să comunic ce mi s-a întâmplat, de frică să nu fiu aruncat peste bord – relatează comandantul. Doar atât am putut să fac: la întrebarea , eu am răspuns eronat, că portul de plecare este Gibraltar, ceea ce era imposibil să fie în poziția și direcția pe care o avea nava, fapt ce a trezit suspiciunea celor de pe nava militară, ajutând la decizia de a inspecta nava și, astfel, la deconspirarea traficanților. Am avut mari probleme cu David Bonello și am reușit cu greu să justific minciuna în orele și zilele ce au urmat până când nava militară ne-a abordat, fiindu-mi teamă că îmi puteau lua viața."


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 18 Octombrie 2014
Stire din Eveniment : Traficanți de arme arestați de DIICOT
Pagina a fost generata in 1.6577 secunde