Soluție românească pentru rezolvarea crizei locurilor de practică pentru cadeți

Sorin Ovidiu Cupșa, șeful CERONAV, a adresat o propunere secretarului general al IMO

1844
Sorin Ovidiu Cupșa, șeful CERONAV, a adresat o propunere secretarului general al IMO - solutie-1476198845.jpg

Articole de la același autor

Cea de a doua întâlnire a ambasadorilor maritimi cu secretarul general al Organizației Maritime Internaționale, a avut loc la Londra., cu prilejul Zilei Maritime Mondiale. În cadrul reuniunii a fost abordată tema crizei de ofițeri prin care trece flota mondială. Ambasadorii maritimi au semnalat că rata de înlocuire a ofițerilor este afectată de interesul scăzut al armatorilor să sponsorizeze stagiul de cadeție de 12 luni a viitorilor ofițeri, stagiu obligatoriu conform STCW.


Conform raportului recent al BIMCO/ICS Manpower, se estimează la nivel global un deficit de aproximativ 16.500 de ofiteri (2,1%), iar deficitul prognozat pentru anul 2025 va creste la 147.000, în cazul în care industria maritimă nu reacționează.


Având în vedere dimensiunea fenomenului, dr. ing. Ovidiu Sorin Cupsa, în calitate de ambasador maritim al IMO, a arătat că: "Sponsorizarea de către companii a stagiului de cadeție nu mai este o simplă opțiune, ci un deziderat al întregii industrii maritime și al IMO, în calitatea sa de organism de reglementare, pe termen mediu și lung fiind cea mai ieftină și eficientă strategie, atât pentru armatori, cât și pentru ceilalți actori din industria maritimă."


În vederea rezolvării crizei de ofițeri, Ovidiu Sorin Cupsa a susținut propunerea ca: "IMO să introducă, pentru armatori, obligativitatea de a angaja în echipajul de siguranță al navei, pe lângă ofițerii de cart, și a câte unui cadet pe compartiment. Această măsură ar avea ca efect creșterea gradului de absorbție a tinerilor ofițeri maritimi, cu efecte benefice directe și pentru cadetii români, fapt ce va contribui la menținerea României între primii furnizori de ofițeri din flota mondială."


Propunerea fiind bine primită de participanți, Cupșa a înaintat către secretarul general IMO o scrisoare oficială, în vederea supunerii ei spre consultare comitetelor IMO, autorităților naționale și armatorilor.


"Resursa umană este cea mai importantă resursă a industriei maritime, iar asigurarea calificării personalului navigant reprezintă garanția operării în siguranță a navelor. România se situează pe primul loc în Uniunea Europeana ca furnizor de personal calificat pentru flota maritimă mondială cu peste 30.000 de navigatori. În ceea ce privește ofițerii maritimi, aceștia reprezintă 3% din totalul ofițerilor din această flotă, situând România între primele 10 tări la nivel mondial", afirmă Cupșa.


IMO este organismul specializat al Organizației Națiunilor Unite, care coordonează, reglementează și standardizează activitatea maritimă la nivel mondial. Organismul s-a înființat în 1948 și include 171 de state membre și 3 state cu statut de membru asociat. România este stat membru al IMO din 20 martie 1965. 






Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5816 secunde