În timp ce privații sunt rupți cu impozitele
Statul român recurge la șmecherii fiscale pentru a-și salva companiile falimentare
393
Articole de la același autor
Nu mai are preț pământul? În județul Constanța se vând terenuri agricole și cu 2 bani metrul pătrat
03 Februarie 2022
Vești bune pentru navigatorii români după întâlnirea liderilor SLN cu ministrul Sorin Grindeanu
24 Ianuarie 2022
O măsură în beneficiul marinarilor români aflați la bordul navelor
06 Ianuarie 2022
Sindicatul din Șantierul Naval Constanța declanșează campania pentru reducerea fiscalității salariale în construcțiile de nave
05 Ianuarie 2022
Societatea Băița SA din localitatea Ștei, județul Bihor, este un operator economic din domeniul resurselor minerale, specializat în extracția din subteran a dolomitei. Acest mineral este folosit la lucrările de pavare, ca piatră decorativă, la fabricarea cimentului, în metalurgie la obținerea unor oțeluri dure și în industria sticlei. Dolomita a fost utilizată la accidentul de la Cernobîl pentru acoperirea reactorului distrus, asigurând diminuarea radiațiilor emise în atmosferă.
Un proiect de HG cu cântec
Un proiect de HG cu cântec
Micuța unitate minieră bihoreană, care în anul 2020 a realizat venituri de 13.813.326 de lei și un profit brut de 773.370 de lei, cu un personal mediu de 75 de salariați, a intrat în atenția generală grație unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere publică de Ministerul Economiei.
Compania al cărei acționar unic este statul român a înregistrat, în anul 2020, datorii de 17.079.896 de lei, de 6,42 ori mai mari decât capitalul propriu, care se ridică la doar 2.659.809 de lei. Din totalul datoriilor, 8.539.948 de lei reprezintă obligațiile principale.
Conform proiectului de hotărâre de guvern, jumătate din restanță ar urma să fie anulată de către Fisc, la finalizarea planului de restructurare a obligațiilor bugetare, iar diferența de 8.539.948 de lei va fi transformată în acțiuni, prin care statul își va majora participația deținută în această societate.
„Măsura conversiei în acțiuni a obligațiilor bugetare principale creează premise pentru revitalizarea și evitarea deschiderii procedurii insolvenței asupra acestui operator economic și menținerea capacităților de exploatare a dolomitei”, afirmă inițiatorii proiectului de act normativ.
Prestidigitații cu restanțele fiscale
Prestidigitații cu restanțele fiscale
Nu este prima oară când statul român recurge la o astfel de prestidigitație pentru a-și salva de la faliment companiile în care este acționar și care nu-și achită obligațiile fiscale. În anul 2013, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA avea restanțe de 1,66 miliarde de lei la bugetul statului. Pentru a o salva, statul român, în calitate de unic acționar, a recurs la o jonglerie. A convertit datoriile în acțiuni, mărindu-și astfel, pe hârtie, participația la capitalul social al companiei. Manopera n-a adus mai mulți bani în vistieria statului, dar nici în contul CFR Marfă, fiind în esență un ajutor de stat mascat, o formă de ștergere a datoriilor fiscale.
La acea vreme, autoritățile române au informat Comisia Europeană cu privire la intenția de a realiza conversia datoriilor în acțiuni, urmată de privatizarea societății, susținând că măsura în cauză nu ar reprezenta ajutor de stat. Dacă privatizarea CFR Marfă a rămas la nivel de promisiune, în schimb conversia datoriilor a fost efectuată.
La data de 24 februarie 2020, ca urmare a sesizării primite din partea Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, Comisia Europeană a emis o decizie prin care a obligat CFR Marfă să restituie ajutorul de stat nelegal, împreună cu dobânda de recuperare aferentă.
Statul român nu s-a lăsat și a recurs la o nouă manoperă. Potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor, în octombrie 2021, stingerea datoriilor fiscale ar urma să se facă prin trecerea în proprietatea publică sau privată a statului a unor bunuri mobile și imobile din patrimoniul CFR Marfă. Cu alte cuvinte, statul în calitate de unic acționar al companiei și de proprietar al activelor acesteia își va trece o serie de bunuri din buzunarul care se numește CFR Marfă în alt buzunar.
Metode trase la indigo
Metode trase la indigo
Metoda propusă de guvernanții români în cazul Societății Băița SA este trasă la indigo cu cea de la CFR Marfă. Aceeași formă mascată de ajutor de stat. Dacă organismele europene nu vor reacționa, metoda ar putea fi extinsă la toate societățile care au datorii fiscale și în care statul român este acționar unic sau majoritar. Peste noapte, vor fi toate albe ca zăpada din punct de vedere fiscal. În tot acest timp, „fraierii” din economia privată vor plăti o mulțime de taxe și impozite către bugetele statului și vor fi vânați fără milă pentru orice întârziere. Vor suporta fără să crâcnească povara dobânzilor și penalităților excesive, iar de vor rămâne lefteri și nu vor mai avea de unde să plătească, vor fi condamnați și executați fără milă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 26 Ianuarie 2022
Marţi, 14 Decembrie 2021
Duminică, 28 Noiembrie 2021
Marţi, 23 Noiembrie 2021
Marţi, 16 Noiembrie 2021
Luni, 08 Noiembrie 2021
Duminică, 10 Octombrie 2021
Marţi, 05 Octombrie 2021
Miercuri, 15 Septembrie 2021