Stocurile de petrol din "Oil Terminal" au fost măsurate "cu pipeta"

746
Stocurile de petrol din
În cursul săptămânii trecute, o echipă de control formată din comisari a Gărzii Financiare Constanța, vameși, polițiști și jandarmi a luat la puricat gestiunea companiei "Oil Terminal". Verificările au vizat nu doar situația din scripte, dar și pe cea de pe teren, din rezervoarele și conductele terminalului petrolier.
"A fost un control extrem de minuțios, la sânge. Cei veniți să controleze au urcat pe rezervoare, au făcut măsurători, au comparat cu documentele. Potrivit procesului verbal de constatare, încheiat la plecarea reprezentanților autorităților din terminalul petrolier, cel puțin în această fază a controlului nu au fost depistate indicii ale evaziunii fiscale, nu au fost găsite documente falsificate ori din care să rezulte că ar fi fost ocolite obligațiile vamale. De asemenea, nu s-a constatat că ar exista o gestiune necorespunzătoare. Aceasta este poziția companiei Oil Terminal, bazată pe procesul verbal încheiat în această fază a verificărilor. Așteptăm finalul acestei acțiuni și concluziile autorităților de control" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", directorul general Silviu Wagner.
Controlul a evidențiat existența unor cantități de mărfuri în plus sau în minus în câteva depozite, situație care se datorează procesului tehnologic. "Este firesc să fie așa într-un terminal care derulează milioane de tone de produse anual, ale cărui instalații sunt destul de vechi. Oil Terminal nu este farmacie să poată măsura totul cu mare precizie. S-a constatat, spre exemplu, că la depozitul Nord lipseau 11 tone de țiței și 176 kg (!) de motorină. În depozitul Sud erau cu 173 tone de țiței mai puțin. În schimb, în depozitul port erau 300 tone în plus" - a relatat Silviu Wagner.
Controlul de la "Oil Terminal" nu s-a încheiat, a declarat comisarul șef Cristian Radu. Garda Financiară continuă verificarea documentelor ridicate. La rândul ei, Vama a prelevat probe de produse petroliere. Acestea vor fi analizate în laborator pentru a se constata dacă mărfurile aflate în rezervoare sunt aceleași cu cele din scripte. De asemenea, sunt verificate și firmele care au puncte de lucru la "Oil Terminal".
Sectorul petrolier este, cel puțin teoretic, unul dintre domeniile de activitate cu mare risc de evaziune fiscală. Controalele de o asemenea amploare la agenții economici care activează în acest sector sunt mai mult decât necesare. Este foarte bine că autoritățile au început verificările chiar în curtea afacerilor petroliere ale statului, la compania în care acesta este acționar majoritar. Dar trebuie mers mai departe. "Oil Terminal" nu este singura poartă a României prin care intră și ies produsele energetice.
Potrivit datelor Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, prin portul Constanța (deci prin Oil Terminal) au fost derulate: în 2009 - 4.338.047 tone de țiței și 2.344.078 tone de produse petroliere; în 2010 - 2.505.851 tone de țiței și 2.775.836 tone de produse petroliere.
Prin terminalul petrolier din portul Midia, care face parte din Grupul Rompetrol, au fost tranzitate: în 2009 - 2.581.496 tone de țiței și 1,610.026 tone de produse petroliere; în 2010 - 2.995.257 tone de țiței și 1.331.824 tone de produse petroliere.
Trebuie avut în vedere, de asemenea, faptul că alte mari cantități de petrol brut și produse petroliere intră și ies din țară pe calea ferată. Controlul ar trebui să vizeze, de asemenea, rafinăriile și rețelele de desfacere en-gros și en-detail.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9144 secunde