Concurs Tarifele de tranzitare a canalelor rămân la nivelul din 2007
Articole de la același autor
Salariul minim în construcții crește la 700 lei/lună, în 2008
14 Ianuarie 2008
Sezonul reducerilor "topește" prețurile la haine și încălțăminte
16 Ianuarie 2008
Cadastrul primește o infuzie de forță de muncă
19 Ianuarie 2008
Traficul de containere a făcut legea în Portul Constanța
19 Decembrie 2007
Traficul realizat în luna ianuarie pe canalele navigabile s-a ridicat la 1.351.249 tone capacitate (66,56% din estimările inițiale). Potrivit datelor CN "Administrația Canalelor Navigabile" (ACN) Constanța, în prima lună din 2008 au tranzitat canalele 875 de nave și s-au efectuat 413 ecluzări. Vremea nefavorabilă a fost principala cauză a scăderii traficului, vântul puternic și ninsorile din ianuarie blocând activitatea din portul fluvial Constanța – Sud Agigea.
Pentru 2008 însă, oficialii ACN estimează un trafic de circa 30 milioane tone capacitate, pe fondul unui flux puternic de minereu de fier și cărbune către porturile din Austria și Germania, la care se adaugă și creșteri ale traficului din și spre Serbia, Ungaria și Bulgaria.
"Toți cei 24 de operatori cu care avem contracte au anunțat creșteri importante în 2008, chiar și de 100% în cazul cerealelor. De asemenea, se reia transportul spre combinatele de la Tulcea și Galați. În aceste condiții, nu este exclus să depășim pragul de 32 milioane tone capacitate", spune Ovidiu Cupșa, directorul general al ACN Constanța.
Pentru a stimula transportatorii, ACN a menținut aceleași tarife ca în 2007 și a extins programul de lucru de la ecluza de la Ovidiu.
"Încercăm să fim competitivi. Transportul feroviar s-a scumpit cu 12%, la fel și cel rutier, din cauza creșterii prețului barilului de petrol. Noi am menținut aceleași tarife, bazându-ne pe estimările de trafic ale operatorilor. Dacă aceștia nu își îndeplinesc norma, am putea recalcula tarifele în al doilea trimestru din 2008", mai spune Ovidiu Cupșa.
Pentru 2008 însă, oficialii ACN estimează un trafic de circa 30 milioane tone capacitate, pe fondul unui flux puternic de minereu de fier și cărbune către porturile din Austria și Germania, la care se adaugă și creșteri ale traficului din și spre Serbia, Ungaria și Bulgaria.
"Toți cei 24 de operatori cu care avem contracte au anunțat creșteri importante în 2008, chiar și de 100% în cazul cerealelor. De asemenea, se reia transportul spre combinatele de la Tulcea și Galați. În aceste condiții, nu este exclus să depășim pragul de 32 milioane tone capacitate", spune Ovidiu Cupșa, directorul general al ACN Constanța.
Pentru a stimula transportatorii, ACN a menținut aceleași tarife ca în 2007 și a extins programul de lucru de la ecluza de la Ovidiu.
"Încercăm să fim competitivi. Transportul feroviar s-a scumpit cu 12%, la fel și cel rutier, din cauza creșterii prețului barilului de petrol. Noi am menținut aceleași tarife, bazându-ne pe estimările de trafic ale operatorilor. Dacă aceștia nu își îndeplinesc norma, am putea recalcula tarifele în al doilea trimestru din 2008", mai spune Ovidiu Cupșa.