Taxa de poluare va fi cuprinsă între 32.000 și 91 de euro

583
Proprietarii de mașini ar putea plăti, în 2011, o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de euro pentru înmatricularea unei mașini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani și 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit în prezent de la taxare, informează Mediafax.
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro și ar putea fi plătită pentru înmatricularea unei mașini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de înmatriculare pentru aceeași mașină cu motor non-Euro de 3,2 litri și veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.
Noua valoare se regăsește în propunerea pentru viitoarea formă a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare în Guvern.
La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, față de 10.240 de euro cât este în prezent.
Proprietarii de mașini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, față de 17.408 euro în prezent.
Pentru un motor cu aceeași capacitate cilindrică, 3,2 litri, însă de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de înmatriculare va fi de 11.668 de euro, față de 8.891 de euro cât se plătește în prezent. Pentru același motor și același standard Euro 3, însă cu o vechime de șase ani, taxa ajunge la 10.727 euro, față de 8.174 euro.
La o mașină Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de șapte ani taxa va fi 998 de euro, față de 673 cât este în prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, față de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma să plătească 665 de euro, față de 448 de euro.
Înmatricularea unei mașini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an va fi taxată cu 483 de euro, față de 380 de euro cât este în prezent.
Vezi mai jos lista completă cu toate taxele de poluare și modificările propuse de Ministerul Mediului.























































































































































































































































































































































































EURO 5

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,1

0

116

0

1,1

2

91

0

1,6

1

502

0

2,0

1

559

0

2,0

2

507

0

2,0

3

462

0

2,2

0

1144

0

2,2

2

904

0

3,0

0

1950

0

3,0

2

1541

0

EURO 4

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,1

1

400

N/A

1,1

3

288

N/A

1,4

1

483

N/A

1,4

3

399

N/A

1,4

4

372

N/A

1,6

1

952

N/A

2,0

2

1326

N/A

2,0

4

1124

N/A

2,0

5

1040

N/A

EURO 3

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,4

7

998

673

1,4

8

880

594

1,4

9

763

514

1,4

10

665

448

2,0

5

3523

2394

2,0

6

3239

2201

2,0

7

2898

1970

2,0

8

2557

1738

2,0

9

2216

1506

3,2

5

11668

8891

3,2

6

10727

8174

3,2

7

9598

7313

3,2

8

8469

6452

EURO 2

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,4

10

2428

1618

1,4

11

1928

1285

1,4

12

1499

1000

1,4

13

1142

762

1,4

14

785

524

2,0

10

6732

4488

2,0

13

3168

2112

3,2

10

21760

17408

3,2

13

10240

8192

EURO 1

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,4

15

1470

980

1,4

18

1470

980

2,0

15

4200

2800

2,0

18

4200

2800

3,2

15

13120

10240

3,2

18

13120

10240

NON EURO

Cilindree (cmc)

Vechime (ani)

Valoare 2011 (euro)

Valoare actuală (euro)

1,4

19

4410

2940

1,4

20

4410

2940

2,0

19

12600

8400

2,0

20

12600

8400

3,2

19

32000

30720

3,2

20

32000

30720



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2241 secunde