Tensiuni sociale pe nava "Pearl K", din portul Constanța
Articole de la același autor
Agricultorii constănțeni au scăpat ieftin
22 Mai 2014
r 13 marinari au de primit salarii restante de 100.000 de dolari
Nava "Pearl K", sub pavilion Saint Vincent & Grenadines, având 22.000 tone de îngrășăminte la bord, a acostat în dana nr. 55 a portului Constanța, la descărcare.
Echipajul este format din 21 de navigatori, dintre care: 13 bulgari, 4 ucraineni și 2 indieni. 13 membri ai echipajul nu și-au primit salariile din luna aprilie 2014, suma restantă ridicându-se la aproximativ 100.000 de dolari. Navigatorii îi solicită armatorului plata la zi a salariilor și repatrierea.
La sosirea în portul Constanța, echipajul a contactat Inspectoratul ITF România. "Noi confirmăm că navigatorii nu vor mai continua voiajul cu această navă. Autoritățile portuare au fost informate" - a declarat Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România.
El reamintește faptul că, în ultima perioadă, în porturile românești au intrat numeroase nave cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Moldova și Bulgaria), iar navigatorii provenind, de regulă, din Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Bulgaria, Siria și Egipt.
"Sindicatul Liber al Navigatorilor și Inspectoratul ITF România solicită autorităților portuare să ceară ca salariile echipajelor să fie achitate la zi, înaintea intrării navelor în port. Astfel va fi evitată blocarea navelor în dane" - a declarat Mihălcioiu.
Nava "Pearl K" are 165 metri lungime, 23 metri lățime, capacitatea de 23.209 tdw și a fost construită în 1987. De-a lungul timpului și-a schimbat de mai multe ori numele. S-a mai numit "Southern Island", "Sakura", "Akropolis" și "Afircan Pearl". Actualul armator este o firmă din Bulgaria.
Nava "Pearl K", sub pavilion Saint Vincent & Grenadines, având 22.000 tone de îngrășăminte la bord, a acostat în dana nr. 55 a portului Constanța, la descărcare.
Echipajul este format din 21 de navigatori, dintre care: 13 bulgari, 4 ucraineni și 2 indieni. 13 membri ai echipajul nu și-au primit salariile din luna aprilie 2014, suma restantă ridicându-se la aproximativ 100.000 de dolari. Navigatorii îi solicită armatorului plata la zi a salariilor și repatrierea.
La sosirea în portul Constanța, echipajul a contactat Inspectoratul ITF România. "Noi confirmăm că navigatorii nu vor mai continua voiajul cu această navă. Autoritățile portuare au fost informate" - a declarat Adrian Mihălcioiu, șeful Inspectoratului ITF România.
El reamintește faptul că, în ultima perioadă, în porturile românești au intrat numeroase nave cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Moldova și Bulgaria), iar navigatorii provenind, de regulă, din Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Bulgaria, Siria și Egipt.
"Sindicatul Liber al Navigatorilor și Inspectoratul ITF România solicită autorităților portuare să ceară ca salariile echipajelor să fie achitate la zi, înaintea intrării navelor în port. Astfel va fi evitată blocarea navelor în dane" - a declarat Mihălcioiu.
Nava "Pearl K" are 165 metri lungime, 23 metri lățime, capacitatea de 23.209 tdw și a fost construită în 1987. De-a lungul timpului și-a schimbat de mai multe ori numele. S-a mai numit "Southern Island", "Sakura", "Akropolis" și "Afircan Pearl". Actualul armator este o firmă din Bulgaria.
Comentează știrea
Unu
16 iulie 2014
Marinari neplatiti
Este stiut. In Romania armatorii care se joaca cu salariile marinarilor se frig. Lectia este invatata de multi si evita sa mai vina cu navele in Romania daca au marinarii neplatiti. Initiativa ITF - ului este una de bun augur. Sa vedem daca va fi de acord si autoritatile, ANR, APC, dar mai sti ?
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 16 Iulie 2014
Miercuri, 16 Iulie 2014
Marţi, 15 Iulie 2014
Marţi, 15 Iulie 2014
Luni, 14 Iulie 2014
Luni, 14 Iulie 2014
Miercuri, 09 Iulie 2014
Sâmbătă, 12 Iulie 2014
Sâmbătă, 12 Iulie 2014
Vineri, 11 Iulie 2014