Traficul de mărfuri pe canalele navigabile a ajuns la 11.603.000 de tone

185
Traficul de mărfuri  pe canalele navigabile  a ajuns la 11.603.000 de tone - traficul-1510680379.jpg

Articole de la același autor

r Un număr de 18.455 de unități navale au tranzitat canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari

Recoltele agricole bune din Europa Centrală și de Est au relansat transportul de mărfuri pe apele interioare. La rândul lor, canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au reușit să recupereze mare parte din traficul nerealizat în timpul iernii, când navigația pe Dunăre a fost blocată de podurile de gheață. După cum vă amintiți, la sfârșitul lunii februarie 2017, deficitul de trafic (comparativ cu primele două luni ale anului precedent) era de 49%. În prezent, cantitățile de mărfuri tranzitate sunt foarte aproape de nivelul înregistrat anul trecut.

"În primele zece luni din 2017, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a raportat un trafic de 26.689.000 de tone capacitate, cu numai 2,5% mai mic decât în același interval din anul precedent" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", directorul cu exploatarea, Lucian Bucuroiu. Au fost tranzitate 11.603.000 de tone de mărfuri, cu 4,4% mai puțin față de perioada de referință din 2016. Din cantitatea de marfă totală, produsele agricole au reprezentat 46%, minereurile și produsele de carieră - 32%, produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 11%, produsele chimice - 2%, cele din metal - 3%, iar echipamentele - 1%."

Circa 45% din mărfuri reprezintă traficul intern, iar 55%, traficul extern. Din total, 49% dintre mărfuri au fost transportate în contul României, 23% în cel al Serbiei, 14% în cel al Ungariei, 8% în cel al Bulgariei și 2% în cel al Austriei.

În primele zece luni ale anului, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 18.455 de unități navale (barje, șlepuri, remorchere și împingătoare, nave fluvio-maritime și de croazieră).

În ciuda faptului că Dunărea asigură adâncimile minime de navigație, cantitățile de cereale transportate în ultima lună s-au redus. Fenomenul este explicat prin evoluția prețurilor de pe piețele internaționale. Diminuarea acestora i-a determinat pe exportatori să păstreze grânele în silozuri și depozite, în așteptarea unor prețuri mai bune.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.374 secunde