În data de 26 mai 1984, se inaugura Canalul Dunăre Marea Neagră, care, potrivit standardelor din domeniu, se situează în clasa a șasea de canale navigabile, cea mai mare clasă pentru astfel de construcții. La nivel europ ...
Traficul pe canalele navigabile din Dobrogea, asemenea celui maritim, a cunoscut în ultima perioadă o creştere consistentă. Având în vedere contextul politic internaţional, marcat de războiul din Ucraina, volume tot mai ...
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa are la ora actuală în derulare cele mai mari proiecte din Direcţia Navală a Ministerului Transportului şi Infrastructurii, peste 200 de milioane de lei f ...
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) SA a primit vizita mai multor grupuri de elevi din școlile din județul Constanța, dar și din afara acestuia, în cadrul programului „Săptămâna Verde”. Astfel, el ...
Cerealele din Ucraina - un subiect actual, extrem de fierbinte, pe seama căruia se fac fel de fel de comentarii, speculaţii. Toată lumea bănuieşte că-i ceva necurat la mijloc, mai ales că autorităţile afişează o tăcere s ...
Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, la sediul instituţiei, proiectele aflate în acest moment în derulare şi sit ...
Canalul Dunăre-Marea Neagră. Cea mai mare construcţie hidrotehnică realizată în procent de sută la sută cu specialişti şi tehnicieni români. Un proiect demarat în crunţii ani ai comunismului, care a necesitat sacrificii ...
O delegaţie formată din membri ai Băncii Mondiale şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a efectuat, marţi, 14 martie, o vizită la ecluza Agigea. Vizita face parte din proiectului „Strategia ...
Pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, anul 2023 a început excelent. Vremea primăvăratică din luna ianuarie și ploile abundente, care au ridicat cotele apelor Dunării, au favorizat na ...
Pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, 2022 a fost un an dificil. Primele șase luni au fost cumplite pentru navigația fluvială. Din cauza secetei fără precedent, apele Dunării au scăz ...
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai investițiilor pentru modernizarea Canalului Dunăre – Marea Neagră și Canalului Poarta Albă – Midia, Năvodari, în vederea creșterii siguranței navigației. Sunt prevăzute ...
Cotele apelor Dunării au crescut în a doua jumătate a anului. În prezent, nivelul minim de navigație în condiții de siguranță, de 2,5 metri, este atins pe toată lungimea fluviului, astfel că transportul fluvial se desfăș ...
Portul Constanța și canalele navigabile și-au demonstrat rolul strategic pentru economia României și a Europei, în contextul crizei provocate de invadarea Ucrainei de către trupele Federației Ruse. Guvernanții români au ...
În perioada ianuarie – mai 2022, traficul pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari înregistrase un recul îngrijorător, întrerupând seria creșterilor record din anii 2018 – 2021. Scăderea flu ...
De la începutul anului 2022 și până pe data de 14 iunie, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari s-a înregistrat un trafic de 16.085.170 tone capacitate, mai mare cu 7,3% față de esti ...
De la începutul anului 2022 și până pe data de 14 iunie, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari s-a înregistrat un trafic de 16.085.170 tone capacitate, mai mare cu 7,3% față de esti ...
Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. Din păcate, statele riverane Dunării, în special cele din aval, fac prea puțin ...
Cumulul de crize care au lovit economia mondială – pandemia, creșterea galopantă a prețurilor energetice, ale materiilor prime și produselor finite și scumpirea transporturilor pe uscat și pe apă, la care s-au adăugat ef ...
Recesiunea economică provocată de criza mondială a prețurilor energetice și de invadarea Ucrainei de către trupele sovietice și-a pus amprenta asupra traficului de mărfuri din toate porturile lumii. Exporturile Ucrainei ...
Dunărea și canalele navigabile vor juca un rol tot mai important în viitorii ani, pe măsură ce volume tot mai mari de mărfuri se vor muta de pe uscat pe apă. Transportul de mărfuri pe căile de navigație interioară este m ...
Transportul de mărfuri pe căile de navigație interioară este mult mai atractiv decât cel rutier și feroviar, a căror infrastructură se confruntă cu grave probleme în România. Unde mai pui că tariful pe tona de marfă tran ...
Fluxurile de mărfuri de pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari sunt în continuă creștere. De altfel, Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe ...
Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. După cum se știe, transportul pe căile de navigație interioară este mult mai a ...
Transportul pe căile de navigație interioară este mult mai atractiv decât cel rutier și feroviar, a căror infrastructură se confruntă cu grave probleme în România. Unde mai pui că tariful pe tona de marfă transportată pe ...
• Traficul de mărfuri a crescut cu 5%În anul 2021, fluxurile de mărfuri au crescut constant pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Transportul pe apele interioare se dovedește a fi mai at ...
Transportul de mărfuri pe apă este mai ieftin, mai sigur și mai prietenos cu mediul înconjurător decât transportul auto și feroviar. Din păcate, în Uniunea Europeană se vorbește mult și se face prea puțin pentru a face D ...
Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.Aceasta nu a înregistrat pierderi financiare în a ...
Pandemia Covid a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, importanța decisivă a transportului de mărfuri pe apă. Mai ieftin, mai sigur și mai prietenos cu mediul înconjurător decât transportul auto și feroviar, acest ...
Restricțiile impuse de Pandemia Covid-19 ar fi trebuit să determine o schimbare în structura transporturilor de mărfuri la nivel european. Cantitățile transportate pe Dunăre și canalele navigabile ar fi trebuit să creasc ...
Este greu de spus dacă recesiunea economică provocată de pandemia Covid-19 este cea care a afectat traficul fluvial de mărfuri, dar cu siguranță că scăderea dramatică a recoltelor de cereale din România, ca efect al sece ...