Traficul de mărfuri pe canalele navigabile a crescut în primele trei luni ale anului

322
Traficul de mărfuri pe canalele navigabile a crescut în primele trei luni ale anului - traficulpecanale-1586443200.jpg
Criza coronavirusului ar fi trebuit să determine o schimbare în structura transporturilor de mărfuri la nivel european. Volumul transportului pe Dunăre și canalele navigabile ar fi trebuit să crească substanțial, în dauna celui auto și feroviar, ținând cont de faptul că transportul fluvial prezintă un risc cu mult mai mic de transmitere a virusului.

Din păcate, nu se întâmplă așa. Uniunea Europeană vorbește mult și face prea puțin pentru a transfera fluxurile de mărfuri de pe șosele și căile ferate pe apă. În continuare, Dunărea are probleme cu asigurarea adâncimilor de navigație în perioadele de secetă, prea puține din porturile sale sunt dotate cu terminale de containere, iar flota de nave portcontainer încă nu s-a născut.

În zadar așteptăm ca România, Serbia, Ungaria, Bulgaria, Austria, Croația, Germania și Republica Moldova să își trimită mărfurile containerizate pe Dunăre spre portul Constanța sau spre centrul Europei. În continuare, transportul fluvial se va limita la mărfurile vrac.

Cerealele domină fluxurile de mărfuri

"În primele trei luni ale anului 2020, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o ușoară creștere - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 7,911 milioane de tone capacitate, cu 7,01% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2019. Au fost transportate 3,897 milioane de tone de mărfuri, cu 1,06% mai mult decât în ianuarie - martie 2019".

În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 42%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: minereurile - 28%, produse chimice - 12%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 11%, metal și produse din metal - 3%, alte produse (inclusiv ciment) - 3%, produse alimentare - 1%.

Rolul european al canalelor navigabile

În debutul anului 2020, s-a produs o semnificativă creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în ianuarie - martie 2019 acesta era de 59% din total, în primele trei luni din 2020 a sărit la 62%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari îl joacă în transportul naval european.

Din totalul de 3,897 milioane de tone de mărfuri derulate în primele trei luni din 2020, în contul României au fost transportate 38%, pentru Serbia - 32%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 9%, Austria - 2%, Croația - 2%, Germania și Republica Moldova - câte 1%.

În primele trei luni din 2020, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 5.539 unități navale, din care: 3.707 barje, 896 șlepuri, 26 nave fluvio-maritime și 910 remorchere împingătoare.

Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3622 secunde