Transportatorii cer returnarea accizelor percepute pe combustibil

243
Transportatorii cer returnarea accizelor percepute pe combustibil - 87c40952fc4ba574011d1863b1b34a5d.jpg
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită stoparea creșterii necontrolate a prețului carburanților și returnarea accizelor către transportatorii comerciali, a declarat Constantin Isac, președinte al Asociației patronale a transportatorilor rutieri (UNTRR).

Transportatorii susțin că, vândut la același preț ca în Austria, carburantul în România lasă statul român fără 0,5 miliarde euro pe an pe care îi face cadou petroliștilor.
În anul 2010, în România, a crescut prețul la carburanți (mo-torină) cu circa 30 la sută. Creș-terile de preț au avut loc treptat, cu sume mici. Astfel, la 1 ianuarie 2010, prețul a crescut cu 10 la sută ca urmare a creșterii accizelor cu 17,51 la sută, accizele reprezentând circa 35 la sută din preț combustibil; cu 5 la sută - la 01.07.2010 - datorită majorării TVA la 25 la sută; cu 14 la sută - diferență maximă între rată de schimb USD-RON în perioada ianuarie-decembrie 2010; și cu un alt procent, nefăcut cunoscut de autorități, rezultat în urma creșterii cu circa 11 la sută a prețului petrolului de la circa 80 USD / baril la circa 90 USD / baril în perioada ianuarie - decembrie 2010.
Transportatorii comerciali cer transparență totală în stabilirea prețului la combustibil. UNTRR atenționează asupra falsului avantaj al unor accize mai mici decât cele minime reglementate în Uniunea Europeană, în condiții de preț la pompă aproape egal, diferența transformându-se în profitul petroliștilor. Această diferență, spun transportatorii, putea să finanțeze, de atâția ani, construcția de drumuri și auto-străzi în România.
Conform membrilor UNTRR, combustibilul fără taxe e mai scump în România, TVA este mai mare în România, acciza este mai mică în România cu 32 la sută, dar prețul final al combustibilului este mai mic doar cu 5 la sută. Unde merge diferența? se întreabă transportatorii.
Prin scumpirile carburanților din decembrie 2010 și ianuarie 2011 până la un preț de la 5 lei/litru, UNTRR consideră că prețul combustibilului în România a ajuns la același nivel cu cel al car-burantului din Austria, astfel încât consideră că bugetului României trebuie să îi revină din prețul de vânzare aceeași sumă colectată din taxe (TVA + accize).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6066 secunde